آستون مارتین

فراخوان استون مارتین ونتیج به خاطر نقص نرم‌افزار گیربکس

حتی کمپانی‌ای که خودروهای مشهور جیمز باند را ساخته هم مجبور به فراخوان خودروهای خود می‌شود! این بار ۱۶۵۸ دستگاه از مدل‌های استون مارتین ونتیج فراخوان شده‌اند.


این فراخوان مدل‌های ساخته شده بین ژوئن ۲۰۱۰ تا سپتامبر ۲۰۱۳ و مجهز به گیربکس‌های دستی اتوماتیک شده اسپورت شیفت را در برمی‌گیرد. بنا به گزارش رویترز، این مدل‌های ونتیج شاید تحت شرایط سختی از حرکت بایستند و قدرت خود را از دست دهند.


مدیرعامل استون مارتین آقای اندی پالمر تیمی از مهندسان خود را در ماه گذشته به چین فرستاد. مالکان خودروهای اسپورت یاد شده در این کشور شکایاتی درباره ونتیج ها از سال ۲۰۱۴ تاکنون داشته‌اند. این تیم تنها فهمیده که برخی نمایندگی‌های استون مارتین در چین نتوانسته‌اند موقعیت کلاچ را پس از به‌روزرسانی نرم‌افزار به سیستم گیربکس اتوماتیک ریست کنند.


پالمر گفت:

در رویدادهای معمول و زمانی که شما نرم‌افزار را تغییر می‌دهید باید موقعیت درگیر شدن کلاچ را دوباره تنظیم کنید. و اکثر نمایندگی‌های ما در دنیا این کار را به‌صورت خودکار انجام داده‌اند.


این فراخوان بجای آمریکای شمالی از چین آغاز شده و رئیس استون مارتین اضافه کرده است:

من فکر نمی‌کنم که این تنها یک نمونه باشد اما موضوعی جالب‌توجه است که فراخوان ما از چین آغاز شده و به یک موضوع جهانی تبدیل شده است. این رویداد نشان‌دهنده اهمیت کشور چین و راضی کردن مصرف‌کنندگان و سخت‌کوشی مقامات می‌باشد.


مالکان خودروهای تحت تأثیر این فراخوان باید اندکی پس از اعلام آن با خودروساز در تماس باشند. این برند بریتانیایی تخمین می‌زند که فراخوان یاد شده هزینه‌ای در حدود ۳۰۰ هزار پوند داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد سجادیان

    ۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    طرف سال ۲۰۱۰ یه ماشین خریده، الان فراخوان دادن که بیا فلان مشکل احتمالی رو برطرف کنیم، حالا اینجا اکثر اوقات از در نمایندگی پاتو بذاری بیرون، مسئولیت همه چی به عهده خودته، جز این‌که اونقدر وقت و حوصله داشته باشی که پیگیریات به نتیجه برسن؛ ربطیم به استون مارتین بودن یا پراید بودن نداره، مهم مسئولیت‌پذیریه که اینجا زیر خط فقره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مجید

    ۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (681 ديدگاه)

    من یه پژو 206 تیپ 5 دارم که گارانتیش تموم شد.تو دوره گارانتی یه بار آبپاش شیشه شورش خراب شد و من وقتی بردم گفتن این جزو گارانتی نیست چون شما بیرون سرویس اولیه روغن رو انجام دادی از گارانتی خارجه!!!!!!!!من گفتم چه ربطی داره!!!!!! و رفتم شکایت کردم.از ایساکو زنگ زدن گفتم داستان رو و ادرس یه نمایندگی دیگه رو دادن که از شهرمون فاصله داشت!!!!!خلاصه این که به لطف اینترنت و شبکه های اجتماعی این مساله رو به یکی از دوستام که اتریش بود گفتم و گفت اگه اینجا بود حسابی باهاشون برخورد میشد چون حتی تو ماشین دست دو هم یه قوانینی هست!!!!خلاصه این که اگر استون و برند های مطرح دیگه این قدر به فکر این مسائل هستند به خاطر بازار آزاد و رقابتی و قوانین هست نه چیز دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا