آستون مارتین

معرفی ونتیج AMR، آغاز فصلی جدید در آستون‌مارتین

چند ماه پیش در نمایشگاه ژنو آستون‌مارتین سری جدیدی از محصولات خود را معرفی کرد که شامل خودروهای جاده‌ای با الهام از عملکرد نمونه‌های مسابقه‌ای می‌شود. حالا اولین محصول از این برنامهٔ جدید معرفی شده و می‌توانیم جزئیات بیشتری از آن‌را متوجه شویم. اولین خودروی این سری محصولات، مدل ونتیج AMR است که ویژگی‌هایی را از بخش مسابقه‌ای آستون‌مارتین قرض گرفته است. این تیم در فصل گذشتهٔ کلاس GTE Pro از مسابقات استقامت قهرمانی جهانی فیا در هر دو بخش کارخانه و راننده پیروز شد.

نسخهٔ AMR تهاجمی‌تر از ونتیج استاندارد است که در دو نسخهٔ کوپه و رودستر و با هر دو موتور V8 یا V12 ارائه می‌شود. این پیشرانه‌ها به ترتیب ۴۳۰ و ۵۹۵ اسب بخار قدرت دارند. پیشرانهٔ V12 از مدل مسابقه‌ای ونتیج GT12 گرفته شده که ۳۰ اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به ونتیج V12 استاندارد دارد. برای انتقال نیروی هردوی این موتورهای تنفس طبیعی، یک گیربکس سکوئنشال قابل سفارش است درحالی‌که امکان سفارش یک واحد شش سرعتهٔ دستی برای مدل V8 و یک هفت سرعتهٔ دستی برای مدل V12 نیز وجود دارد.

علاوه بر این، برای ونتیج AMR مجموعه‌ای از پکیج‌های ظاهری الهام گرفته از نمونهٔ مسابقه‌ای ارائه شده است که شامل چهار ترکیب رنگ بیرونی مختلف می‌شود. این رنگ‌ها عبارت‌اند از ترکیب سفید با نارنجی، مشکی با آبی، آبی با قرمز و نقره‌ای با خاکستری؛ اما اگر خریداران هیچ‌کدام از این ترکیب‌ها را مناسب ندانند، می‌توانند پکیج Halo را سفارش دهند که شامل رنگ سبز استرلینگ معروف آستون‌مارتین با خط لیمویی می‌شود. این رنگ مشابه رنگ ونتیجی است که در مسابقات فصل قبلی پیروز شده است. همچنین این پکیج بدون نیاز به پرداخت مبلغ اضافه، نشان‌های قهرمانی مسابقات GTE سال گذشته را نیز به خودرو اضافی ارائه می‌کند.

علاوه بر این، سه طرح مختلف برای رینگ‌ها قال انتخاب است که در نسخهٔ V8 پنج پره و در نمونهٔ V12 ده پره هستند درحالی‌که امکان سفارش یک سیستم اگزوز تیتانیومی هم در کنار دیگر آپشن‌ها وجود دارد. در داخل خودرو نیز همه‌چیز با چرم پوشیده شده است که در نسخهٔ کوپه از نوع آلکانترا است. رنگ تودوزی نیز مطابق با رنگ بیرونی قابل انتخاب است درحالی‌که تمامی نسخه‌ها مجهز به صندلی‌های فیبر کربنی هستند. پکیج Halo مذکور تریم لیمویی را در داخل خودرو هم اضافه می‌کند؛ اما برای کسانی که می‌خواهند ونتیج AMR خود را سفارشی کنند، آستون‌مارتین گزینه‌های فراوانی را فراهم کرده است که شامل مواردی چون کیت آئرودینامیکی فیبر کربنی برای نسخهٔ کوپه و یک سیستم اگزوز تیتانیومی می‌شود. این سیستم اگزوز ۱۴ کیلوگرم وزن کمتری نسبت به نمونهٔ مورداستفاده در ونتیج V12 استاندارد دارد.

آستون‌مارتین قصد دارد ونتیج AMR را در بازارهای خاصی عرضه کند و قیمت پایهٔ آن‌را در انگلستان ۹۷,۹۹۵ پوند و در آلمان ۱۲۶,۹۹۵ یورو اعلام کرده است. درحالی‌که تحویل آن سه‌ماههٔ چهارم سال جاری آغاز خواهد شد اما متأسفانه در حال حاضر آمریکای شمالی در لیست کشورهای عرضهٔ این سوپراسپرت بریتانیایی وجود ندارد. این یک نسخهٔ تولید محدود است که تنها تعداد ۳۰۰ دستگاه از آن ساخته می‌شود که از این میزان ۱۰۰ دستگاه از نوع V12 بوده و ۲۰۰ دستگاه به پیشرانهٔ V8 مجهز هستند. همچنین انتظار می‌رود برنامهٔ AMR آستون‌مارتین محصولات جذاب بیشتری را به دنبال داشته باشد و در آیندهٔ نزدیک محصولات بیشتری با ویژگی‌های مشابه این ونتیج معرفی گردند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. سیروان

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (54 ديدگاه)

    یه سوپر کار میخوای که معنای واقعی Luxury بده؟
    فقط استون مارتین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بی نام

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (92 ديدگاه)

      چراغای عقب تو ذوق میزنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. BENZ&BMW

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (182 ديدگاه)

    (( همچنین این پکیج بدون نیاز به پرداخت مبلغ اضافه،نشان های قهرمانی مسابقات GTE سال گذشته را نیزبه خودرو اضافی ارائه می کند)) الان اگه ایران بود سایپا و ویران خودرو واسه دو سه تا نشان 6،5 میلیون ازت میگرفتن به اسم ماشین هم یه پلاس(+) اضافه میکردن. مثال: فرغون پلاس??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سعید(تهران)

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (496 ديدگاه)

    یه حسن ختام خوشرنگ بر نسل فعلی ونتیج…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا