آستون مارتین

ونتیج GT3، برترین خودروی جاده‌ای آستون مارتین

هرکدام از نسخه‌های آستون مارتین ونتیج، بهتر از قبلی است. بنابراین جای تعجبی ندارد که ونتیج GT3 قوی‌ترین و کامل‌ترین خودروی این شرکت باشد.

Aston Martin Vantage GT3
Aston Martin Vantage GT3
آستون مارتین ونتیج GT3 را می‌توان پاسخی مستقیم به پورشه ۹۱۱ GT3 دانست. در واقع این خودرو مابین دو خودروی ونتیج S و مدل مسابقه ای GT3 Racer جای می‌گیرد.

Aston Martin Vantage GT3
Aston Martin Vantage GT3
آستون مارتین با بهینه‌سازی موتور ۱۲ سیلندر ۶.۰ لیتری این خودرو، ۲۷ اسب بخار اضافی کمسب کرده و توان مجموع موتور را به ۵۹۲ اسب بخار رسانیده است. گشتاور نیز با اندکی افزایش به ۶۲۵ نیوتن متر می‌رسد. ارتقای موتور با تغییر منیفولدهای ورودی با هندسیه تجدیدنظر شده و سیستم اگزوز تیتانیومی حاصل گردیده است. برای انتقال نیرو هم از یک گیربکس هفت سرعته خودکار استفاده می‌شود که نیرو را به چرخهای عقب گسیل می‌دارد.

Aston Martin Vantage GT3
Aston Martin Vantage GT3
Aston Martin Vantage GT3
Aston Martin Vantage GT3
Aston Martin Vantage GT3
Aston Martin Vantage GT3
تلاش شرکت بریتانیایی برای کاهش وزن، در بدنه و قطعات فیبر کربنی، نمود بیشتری یافته است. پنجره‌های عقب از جنس پلی کربنات بوده و درب کاپوت و پوسته درها و باله‌ها و اجزای آئرودینامیکی از فیبرکربن می‌باشند. سقف فیبرکربنی هم به صورت آپشن ارائه می‌گردد. بدین ترتیب با کاهش ۱۰۰ کیلوگرمی وزن، این خودرو ۱۵۶۵ کیلوگرم وزن خواهد داشت.

Aston Martin Vantage GT3 Interior
Aston Martin Vantage GT3 Interior
Aston Martin Vantage GT3 Interior
Aston Martin Vantage GT3 Interior
GT3 همچنین از تعلیق ارتقا یافته و ترمزهای کربن سرامیکی ساخت برمبو و چرخهای آلیاژی ۱۹ اینچی منیزیومی همراه با تایرههای میشلن پایلوت سوپر اسپرت در اندازه ۲۶۵/۳۵ در جلو و ۳۲۵/۳۰ در عقب سود می‌برد.
طراحان آستون مارتین برای پنهان کردن ویژگی‌های مسابقه ای GT3 در لفافه‌های آئرودینامیکی یا پوسته‌های مختلف تلاشی انجام نداده‌اند. کنتراست رنگ‌های متضاد در بیرون و درون کابین به چشم می‌آید. درون اتاق نیز صندلی‌های اسپرت و فرمان مسابقه ای و پنل های فیبر کربنی و دکمه‌های لمسی جلب توجه می‌کنند.
هنوز از توانایی‌های این خودرو، اطلاعاتی منتشر نشده است. بنابراین برای این موضوع نیز تا نمایشگاه ژنو و رونمایی رسمی از آن، منتظر می‌مانیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    عجب رنگ امیزی عالی ایی .

    موتورش خیلی بیشتر از این ها میتوانست خروجی داشته باشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mostafa&S

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (318 ديدگاه)

      درود
      استون مارتین از نظر تکنولوژی از خودروسازای بزرگ عقبتر هست…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. REZA J.J

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1409 ديدگاه)

        ولی هرچی باشه با بزرگانی چون r8 و 911 رقابت میکنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Zonda R

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        @.F
        تحقق رویایی مدرن که حس نوستالوژیک رو القا میکنه
        این بنظرم تعریف vantage هستش
        در این نسخه به مراتب از وانتیج s
        زیباتر بنظر میرسه
        با یه نگاه به طراحیه روف متفاوت و هم رنگ بودن اسپویلر اسپلیتر دیفوز رکاب و اینه ها و جلو پنجره از نکات جذاب و خاص این مدله و رنگامیزی خاص بدنه
        در واقع خوب بودن همیشه به معنای بهترین بودن نیست
        استون بسیار خاص هستش و حتی در مونت کارلو هم نظرهارو به سمت خودش برمیگردونه
        Vantage s رو شاخص ترین مجله هایه دنیا بهترین استون میدونستن
        البته میشه با قیمته استون خودروهایی سریع تر رو خریداری کرد
        ولی بسیار قابل احترام و زیباست
        در همه ی کلاس ها
        با احترام برای نظر بقیه دوستان

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. NA-NikandreosApotheon-NA

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (126 ديدگاه)

      آستون مارتین همیشه در ظاهر جزء بهترین ها بوده ولی در باطن و بخش فنی یک دهه از آلمانی ها عقبه.جگوار هم همینطور.

      ولی مک لارن و بنتلی هم پای آلمانی ها هستن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ASTON MARTin

        ۱ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (1346 ديدگاه)

        بنتلی از جهت مصارف سوپر اسپورتی و توی پیست حتی به نسبت استون هم حرفی برا گفتن نداره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. NA-NikandreosApotheon-NA

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (126 ديدگاه)

      انگار پست آستون زیاد جذاب نبود!!!!!!
      فقط 14 کامنت

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. M5

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (294 ديدگاه)

      ایا میدونستید این رنگ بندی یه معمار معروف ک شدیدا طرفدار آستون مارتینه انجام داده ؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. hero

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    همیشه گزینه های بهتر از استون مارتین تو بازار وجود داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ASTON MARTin

      ۱ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      چی مثلا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. سجاد

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (203 ديدگاه)

    I LOVE IT … :-D

    همچین فیس لیفت های زیبا و طراحی های وسواسی برای تک تک پیچ و مهره هارو فقط میشه تو ماشینای انگلیسی و ایتالیایی دید.
    لحظه شماری می کنم برای نمایشگاه ژنو !!
    امیدوارم هرچه زودتر رقابتـش با پورشه 911 رو ببینم
    مرسی عزیز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    آستون مارتین اونم ونتیج واقعا شاهکار طراحیه ولی ماشینای آستون مارتین تنها مشکلشون شتابشونه البته در مقایسه با بزرگانی چون مکلارن پورشه فراری .البته حرفایی در مورد همکاری اونا با amg هست که اگه درست باشه فکر کنم اونم حل بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      درود
      احمد جان این احتمال هست که موتورهای پاگانی به زودی روی استون مارتین نصب بشه
      مسلما اون موقع اوضاع دیگه خیلی فرق میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. محمد

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (210 ديدگاه)

    بجر در طراحی در بقیه موارد در برابر 911 حرفی برای گفتن نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سعید

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    ظاهرش خیلی قشنگه ولی باطنش رو نمیدونم :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Reza

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    با اینکه از استون خوشم میاد ولی عمرا به پای 911 gt3 برسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. godfather

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (196 ديدگاه)

    استون مدل جذابی داره ولی به نظر من شاهکارش مدل DB9

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. E 36

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (918 ديدگاه)

    آونتادور

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. arash

    ۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (117 ديدگاه)

    اگه اهل ماشین هستین برین بخونین مدیر فنی این شرکت تضمین داده با پورشه 911 gt3 که شکست میده اما مشکل اصلی این ماشین وزنش هست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا