آلفا رومئومسابقات

احتمال ورود آلفارومئو به مسابقات ایندی کار

آلفارومئو دوباره خود را در بازار آمریکا بازیافته و در حال بازگشت به مسابقات فرمول ۱ فصل آینده به همراه تیم سائوبر است. خب قدم بعدی این خودروساز ایتالیایی چه خواهد بود؟


شاید مسابقات ایندی کار. موتور اسپورت گزارش داده که گفت‌وگوهایی بین سرجیو مارکیونه و خبرنگاران ایتالیایی در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۸ انجام شده و این مدیر ارشد احتمال حضور آلفا در ایندی را رد نکرده است.


مارکیونه گفته است:

چرا آلفارومئو در ایندی کار نباشد؟ ما درباره آن صحبت می‌کنیم. من جیان پائولو دالارا را یکی از بهترین و فوق‌العاده‌ترین مهندسان کنونی می‌دانم.

مارکیونه به فردی اشاره می‌کند که شاسی محصولات برای سری مسابقات ایندی کار را ساخته و مقر آن در همان پیست وارانویی است که آلفارومئو از آن به عنوان خانه‌اش نام می‌برد. دالارا به آلفا در توسعه و مهندسی هر دو خودروی ۴C و ۸C که اسپورت ترین محصولات شرکت در چند سال اخیر بوده‌اند کمک کرده است. دالارا همچنین در تولید مدل‌های جاده و مسابقه‌ای فراوانی از فراری و مزراتی نیز حضور داشته است.


مدیر مسابقات ایندی کار در خلال رونمایی از شاسی بهبود یافته در دیترویت گفته است:

در طی ماه‌های گذشته مخصوصاً از زمانی که فصل قبل پایان یافت ملاقات متعددی با شرکت‌های دیگر درباره جنبه‌های گوناگون همکاری در ایندی کار برگزار کردیم. از حدود ۱۰ ملاقات برگزار شده برخی ابتدایی بوده و برخی نیز زمینه‌ساز گفت‌وگوهای بیشتر شده‌اند.

البته مدیر این مسابقات حضور آلفارومئو یا فیات-کرایسلر در ایندی را تأیید یا رد نکرده است. البته شرکت‌های شورولت و هوندا که هم‌اکنون پیشرانه‌های ایندی را تأمین می‌کنند ظاهراً علاقه‌مند به حضور در این مسابقات هستند.


آخرین حضور آلفارومئو در ایندی به سال‌های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۱ مربوط می‌شود اما در این سال‌ها هیچ پول پوزیشن، پیروزی یا حتی پودیومی توسط ایتالیایی‌ها کسب نشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا