آلفا رومئو

آلفارومئو 4C Nemesis پوجیا ریسینگ، انتقام ایتالیایی…

در آغاز سال جاری بود که آلفارومئو اعلام کرد نسخه کوادروفولیو ۴C را نخواهد ساخت زیرا این خودرو بهترین نمونه در کلاس خود است. پوجیا ریسینگ هم‌اکنون در حال نشان دادن راه‌های زیاد برای ارتقای این کوپه پیشرانه وسط است تا محصول محبوب ایتالیایی‌ها بتواند رقابت بهتری با خودروهایی همچون پورشه ۷۱۸ کیمن و آلپاین A110 داشته باشد.


پس از معرفی فراری ۴۸۸ GTB FPlus کورسا در چند روز پیش که قوی‌تر از پیستا بود، این تیونر هم‌اکنون پروژه Nemesis خود را برای ۴C رو کرده است. در آغاز باید گفت مهندسان پوجیا حجم پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۷۵ لیتری را به ۱.۹۵ لیتر ارتقا داده و میل‌لنگ فورج کاری جدید، سر سیلندر متفاوت و سوپاپ‌های ورودی بزرگ‌تر را روی این قلب آهنین نصب ‌کرده‌اند.


لیست خوبی‌های این خودرو با سیستم اگزوز سفارشی با خروجی‌های کربنی، گیربکس بازنگری شده و سیستم‌های الکترونیکی به‌روزتر برای مطمئن شدن تر از خلق هیولایی جدید ادامه می‌یابد. نتیجه این تغییرات خلق یک انتقام جوی ایتالیایی با قدرت ۴۷۷ اسب بخار است. بدین ترتیب قدرت آلفارومئو ۴C تیون شده دو برابر شده است. همچنین باید گفت گشتاور ۳۵۰ نیوتون متری پیشرانه استاندارد به ۵۳۵ نیوتون متر رسیده است.


شایان ذکر است این قدرت بیشتر تأثیر بسیار مثبتی روی پرفورمنس این کوپه خوش‌ترکیب داشته زیرا آلفای کوچک هم‌اکنون تنها به ۳.۶ ثانیه زمان برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نیاز دارد. حداکثر سرعت ۴C پوجیا ریسینگ نیز ۳۰۸ کیلومتر در ساعت است. بد نیست بدانید مدل استاندارد ۴C در بحث شتاب ۰.۹ ثانیه کندتر بوده و تنها سقف سرعت ۲۵۸ کیلومتر در ساعتی دارد.


جدای از ارتقای عملکردی، پوجیا ریسینگ کیت بدنه آئرودینامیکی را نیز تدارک دیده که از قطعات فیبر کربنی تشکیل شده است. همچنین باید به رینگ‌های ۱۸ اینچی در جلو و ۱۹ اینچی در عقب اشاره کنیم. چرم و آلکانترای دو واژه‌ای هستند که برای توصیف کابین بکار می‌روند.


هنوز قیمت این خودرو اعلام نشده اما می‌دانیم که تنها ۵ دستگاه از ۴C پوجیا ریسینگ تولید خواهد شد و البته یکی از آن‌ها قبلاً به یک مشتری از استرالیا فروخته شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. moein

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (890 ديدگاه)

    به به
    آلفا کمپانی که همیشه دوست دارم تو اوج ببینمش
    چون واقعا پتانسیلش خیلی بیشتر از ایناست
    هر خودرو این کمپانی واقعا اثر هنریه
    خاص و چشم نواز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. MAXIMUS

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    ۴سی واسه یه جوون نسبتا پولدار و مجرد ایده آله.‌..
    حتی واسه گشت و گذار های دونفره هم بهترین انتخابه …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. الف.ی

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1632 ديدگاه)

    چه انتقام سخت و خونینی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. CNA

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (235 ديدگاه)

    فقط ۴ تا ازش مونده برم یکیشو سریع بخرم ?
    فعلاً?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ایمان

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    پوجیا ریسینگ فکر کنم تیونر جدیدی هست ولی کارشو خوب شروع کرده و برای کسب اعتبار و معروف شدن دست روی ماشین های خوب و پُر آوازه ای گذاشته

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا