آلفا رومئو

نگاهی به آمار فروش سال 2019 آلفارومئو در آمریکای شمالی

با شروع سال جدید میلادی نگاه‌ها به عملکرد خودروسازان در سال ۲۰۱۹ دوخته شده است. فیات-کرایسلر و زیرمجموعه‌ی آن عملکرد متناقضی در سال پیش داشته‌اند. پیکاپ های فول سایز رم محبوب‌تر از شورولت ظاهر شده‌اند و از طرف دیگر داج توانسته چهار دستگاه وایپر صفرکیلومتر را به فروش رساند. فروش ترکیبی داج چارجر و چلنجر نیز برابر با ۸۴۲۱۶ دستگاه بوده است.

اما آلفارومئو برندی است که تا حدی باید نگران آن بود. فروش آلفارومئو در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۱۹ افت ۱۰ درصدی داشته درحالی‌که افت فروش کل سال آن نسبت به سال ۲۰۱۸ برابر با ۲۴ درصد بوده است.

وضعیت استلویو وخیم‌تر بوده و این خودرو افت فروش ۲۲ درصدی را تجربه کرده است. کل فروش خودروی اسپورت ۴C در این سال نیز تنها ۱۴۴ دستگاه بوده است. به این ترتیب فروش ۴C افت قابل‌توجه ۳۹ درصدی داشته است. این اتفاق با اعلام خبر توقف تولید مدل اسپایدر ۴C همراه بوده است.

انتظار نمی‌رود که این محصول اسپورت دیگر موردتوجه خریداران قرار گیرد اما خب راه را برای بازگشت آلفارومئو به آمریکا باز کرده است. این راه در سال ۲۰۱۳ هموار شد و بعد از آن و به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ دو خودروی سدان جیولیا و شاسی‌بلند استلویو وارد این بازار شدند.

مقبولیت این دو خودرو در بازار کم شده و بسیاری از افراد بیش از آنکه به فکر خرید یک سواری باشند به دنبال شاسی بلندها هستند. فیات-کرایسلر معتقد است آلفارومئو بازار محدود اما سوددهی برای یک گروه خودروسازی داشته اما خب باید با برندهای معتبر اروپایی همچون مرسدس و ب ام و رقابت بکند. فروش این برند در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال ۲۰۱۷ تقریباً دو برابر شد اما به نظر می‌رسد این آلفارومئو با معرفی نسخه‌های فیس لیفت جیولیا و استلویو و همچنین توسعه دو کراس اوور جدید به دنبال افزایش فروش خود است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. احمدرضا

    ۲۰ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (878 ديدگاه)

    دلم برای آلفا میسوزه
    آلفا لیاقتش خیلی خیلی بیشتر از این حرفاست
    کاش فیات کرایسلر به برندایی مثه آلفا اهمیت بده و نزاره به این روز بیوفتن نمی دونم یه پلتفرم جدید یا یه برنامه عالی
    البته به شانس آلفا هم مربوط میشه چون از رقباش چیزی کمتر نداره بلکه تا جایی از اونا بهترم هستش
    خدا کنه سال 2020 براش سال عالی باشع
    عشق است آلفا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. moein

      ۲۱ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (890 ديدگاه)

      منم خیلی امیدوارم این برند با سابقه و همچنین مازراتی به روزای خوبشون برگردن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. net

    ۲۰ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3061 ديدگاه)

    ماشینهای الفا رومئو که در سپر جلو جای پلاک نداره خیلی بد هست، تو ایران هم پلاک رو در سمت چپ و راست سپر جلو نصب میکنند و تقارن نداره و زشت میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا