آلفا رومئو

الکتریکی شدن لانچیا، دی‌اس و آلفارومئو تا سال 2027

استلانتیس با برگزاری کنفرانسی خبری درباره نتایج فروش نیمه اول سال ۲۰۲۱ اخبار مهم دیگری را نیز منتشر نمود. قرار نیست این بار درباره آمار و ارقام صحبت کنیم بلکه ما روی نقشه راه آینده این شرکت تمرکز داریم. همان‌گونه که انتظار می‌رفت الکتریکی سازی بحث اصلی درباره آینده این خودروساز بوده و استلانتیس همین برنامه‌ها را درباره سه برند لانچیا، دی اس و آلفارومئو اعلام کرده است.

این سه برند به عنوان برندهایی لوکس و پریمیوم در نظر گرفته شده و قرار است در سال‌های پیش رو محصولاتی الکتریکی را تولید کنند. لانچیا که هم‌اکنون خودروی اپسیلون را در ایتالیا عرضه می‌کند از سال ۲۰۲۴ به برندی تمام الکتریکی شده تبدیل خواهد شد و سبد محصولاتی متشکل از خودروهای هیبریدی و الکتریکی را عرضه خواهد کرد. کمپانی دی اس نیز از سال ۲۰۲۴ به بعد فقط خودروهای الکتریکی را تولید خواهد نمود اما این به معنی خاتمه تولید خودروهای درون‌سوز کنونی نخواهد بود.

اما کمپانی مادر آلفارومئو در حال کار روی برنامه‌ای است که در صورت عملیاتی شدن این برند ایتالیایی را از سال ۲۰۱۷ به برندی تمام الکتریکی تبدیل خواهد نمود. تمرکز اصلی آلفارومئو روی بازارهای اروپا، آمریکای شمالی و چین خواهد بود. سبد محصولات این شرکت در حال حاضر فقط منحصر به دو خودروی جیولیا و استلویو است اما در سال آینده کراس اوور کامپکت توناله نیز تولید خواهد شد و بعداً نیز یک کراس اوور تمام الکتریکی با نام برنرو روانه بازار خواهد شد.

استلانتیس گفته طی ۱۰ سال آینده سرمایه‌گذاری خوبی روی برندهای خود انجام خواهد داد و بنابراین برندهای مشکل‌دار ایتالیایی سرانجام محصولات جدیدی را تولید خواهند کرد. در کل باید گفت سه برند یاد شده برندهایی الکتریکی خواهند بود.

فیات نیز با جایگزین مستقیم پونتو به کلاس خودروهای B اروپا بازخواهد گشت. پونتو در سال ۲۰۱۸ از بازار حذف شده است. قرار است جانشین این خودرو در سال ۲۰۲۳ و با پلتفرمی مشترک با سایر محصولات استلانتیس تولید شود.

در خبر مرتبط دیگری نیز هم باید گفت مزراتی برنامه‌هایی برای برگزاری مراسم معرفی کراس اوور لوکس گریکالی در سه‌ماهه پایانی سال دارد. در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ نیز محصولات الکتریکی این شرکت معرفی خواهند شد. استلانتیس در دو سال آینده ۲۰ خودروی الکتریکی و هیبریدی را تولید خواهد نمود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Philipp

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    لانچیا و آلفا برندهای اصیلی بودن

    ولی الان یه دو سه دهه ای هست که نابود شدن
    اگر این الکتریکی شدن بتونه بهشون کمکی کنه که خوبه
    ولی امیدوارم وضعیتشون ازین بدترم نشه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  2. احمدرضا

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (877 ديدگاه)

    خبر کوتاه بود و دردناک

    چطور میشه از صدای موتور شیش سیلندر جولیا و استلویو گذشت
    و به صدا تفنگ لیزری بسنده کرد؟

    من عاشق ماشینا الکتریکی هستم
    ولی بعضی برندا نباید الکتریکی شن چون با صدا قشنگ ترن
    عین آلفارومئو

    موافقم 0
    مخالفم 2
  3. RezaRs

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    بودن صامت یا نبودن مطلق چه دوراهی که هر طرفش درده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Sina10

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    من با هیبرید موافقم
    به نظرم هر چه سریعتر برنامه هیبریدی رو اجرا کنن ولی به هیچ وجه با طرحی که فقط تمام الکتریکی تولید کنه موافق نیستم ، باید برای مشتری تمام انواع پیشرانه ها گذاشته بشه و خود مشتری ماشین دلخواه خودشو انتخاب کنه ، هم تمام درونسوز ، هم هیبرید و هم تمام الکتریکی

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    بنظرم الکتریکی شدن به نفعشونه، موتوراشون هیچکدوم مشهور نیستن که بگیم چرا باید الکتریکی شن، بنظرم بدردشون بخوره…

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا