آلفا رومئو

اولین تجربه رانندگی با آلفارومئو استلویو 2017

جَو ایده‌آلی در زمان عرضه سدان جدید آلفارومئو جیولیا ایجاد شده بود؛ اما موفقیت جدیدترین محصول این کمپانی یعنی شاسی‌بلند استلویو برای این برند ایتالیایی بسیار حیاتی‌تر است. در کل انتظار می‌رود حدود دوسوم فروش آلفارومئو در انگلستان متعلق به این خودرو باشد و همین داستان در سایر نقاط جهان نیز احتمالاً برقرار خواهد بود.

Alfa Romeo Stelvio 2017
استلویو برای موفقیت باید اصول اساسی آلفارومئو را با خود به همراه داشته باشد. بازار شاسی بلندهای پریمیوم شلوغ‌تر از همیشه بوده و اولین یورش آلفا به این بخش بازار نمی‌تواند تنها محصولی قابل‌قبول باشد. این خودرو باید چیزی بیشتری از ظاهری زیبا را ارائه نماید. دست‌اندرکاران مجله اتو اکسپرس برای اولین بار پشت فرمان این خودرو نشسته‌اند تا ببینید این قدبلند ایتالیایی در جاده‌های ایرلند شمالی چه رفتاری از خود نشان می‌دهد.

آلفارومئو استلویو 2017
کار طراحان دپارتمان طراحی آلفارومئو بسیار خوب بوده است. به نظر ما این خودرو از اکثر زوایا زیباترین شاسی‌بلند بازار بوده و به آسانی می‌تواند بیشتر از رقبای خود سرها را برگرداند. تنها انتقاد ما از این خودرو نمای سه‌چهارم عقب است که ظاهری پف‌کرده و برآمده را نشان می‌دهد.

آلفارومئو استلویو 2017
کابین نیز همانند ظاهر خودرو ظریف و زیبا بوده اما هنوز هم از بی‌نقص بودن فاصله دارد. ظاهر کابین هوشمندانه بوده و احساس مزراتی را منتقل می‌کند. البته نباید از امضای آلفارومئو در کابین که همان نشان دهنده‌های قرار گرفته در گودی است غافل شد. موقعیت قرارگیری راننده در پشت فرمان ۱۹۰ میلی‌متر بالاتر از جیولیا بوده و دید بهتری ایجاد می‌کند. داشبورد نیز خیلی به سمت راننده خمیده نشده است. صندلی‌های خودرو نیز حمایت خوبی از بدن به عمل می‌آورند.

آلفارومئو استلویو 2017
طراحی داشبورد خلاقانه بوده و اکثر دکمه‌ها به دقت کار خود را انجام می‌دهند. تنها چیزی که جای شرمساری دارد سیستم اطلاعات سرگرمی است که با استانداردهای بهترین‌های این کلاس فاصله داشته و صفحه‌نمایش ۸.۸ اینچی آن فاقد کاربرد بالای نمونه‌های پیشرفته‌تر رقباست. گرافیک این صفحه‌نمایش نیز خوب نیست.

کیفیت کابین استلویو ارتقای قابل ملاحظه‌ای نسبت به محصولات قبلی آلفارومئو داشته و متریال نرم در جاهای زیادی کار شده است. البته آن حس ویژه لوکس و شیک بودن به انسان منتقل نمی‌شود. این خودرو احساس خوش‌ساخت بودن آئودی Q5 را ندارد اما طراحی غریب آن باعث جلب‌توجه خریدارانی می‌شود که از محصولات آلمانی خسته شده‌اند.

آلفارومئو می‌داند که کاربردی بودن یک خودرو در این کلاس به اندازه ظاهر زیبا مهم است؛ بنابراین فضاهای ذخیره‌ای خوبی تعبیه نموده و فضای روی درب‌ها نیز بزرگ است. دو نگه‌دارنده فنجان در کنسول مرکزی قرار دارد. البته فضای کلی خودرو خیلی قابل‌توجه نیست. دو فرد بالغ قدبلند در بخش عقب می‌توانند بنشینند اما فضای سر یا پای زیادی نخواهند داشت. صندوق بار ۵۲۵ لیتری استلویو نیز فضای متوسطی در این کلاس به شمار می‌رود.

در سال‌های گذشته کم‌کاری آلفارومئو در زمینه بازاریابی و فقدان سرمایه برای توسعه باعث شده پول زیادی به بخش‌های شاسی و قوای محرکه تزریق شود؛ اما سرمایه‌گذاری ۱ میلیارد پوندی در پلتفرم جدید جیورجیو باعث شده مدل جیولیا یکی از بهترین هندلینگ ها برای سدانی کوچک را داشته باشد و موضوع مهم اینکه استلویو نیز از همین پلتفرم استفاده می‌کند.

آلفارومئو استلویو 2017
استفاده از آلومینیوم در اکثر بخش‌های بدنه و سیستم تعلیق باعث شده وزن سنگین‌ترین مدل‌های استلویو نیز از ۱۶۶۰ کیلوگرم تجاوز نکند و باعث شود این خودرو سبک‌ترین شاسی‌بلند کلاس خود باشد. شما این موضوع را فوراً در زمان عبور از پیچ متوجه خواهید شد و شاهد احساس چابکی و نبود حرکات بدنه خواهید بود. حتی افرادی که از شاسی بلندها متنفرند نیز تحت تأثیر عملکرد استلویو قرار می‌گیرند. این خودرو همانند یک جیولیای کمی قدبلندتر و پف‌کرده‌تر احساس شده و تحسین همگان را برمی‌انگیزد.

آلفارومئو استلویو 2017
فرمان خودرو سبک اما دقیق بوده و در حالت نرمال سریع عمل می‌کند. زمانی که حالت دینامیک را انتخاب کنید فرمان سنگین‌تر می‌شود. پاسخ پدال گاز نیز تیزتر شده اما تغییری در ترمزهایی که عکس‌العمل سریعی دارند ایجاد نمی‌شود. خودروی حاضر در تست از سیستم چهار چرخ محرک Q4 سود برده است. این سیستم می‌تواند تا حداکثر ۵۰ درصد گشتاور را به چرخ‌های جلو انتقال دهد. اگرچه ما این فرصت را نداشتیم که خودرو را در شرایط بارانی یا آفرود تست کنیم اما فاصله کمتر خودرو از سطح زمین به این معنی است که استلویو نمی‌تواند با لندروور دیسکاوری اسپورت شاخ‌به‌شاخ شود.

آلفارومئو استلویو 2017
ما همچنین دوست داریم استلویو را بدون رینگ‌های ۲۰ اینچی تست کنیم زیرا این رینگ‌ها سواری خودرو را تحت تأثیر قرار داده و در سطوح سنگ‌فرشی باعث ناهنجاری می‌شوند. با این حال آرامش و رفاه خودرو قابل‌احترام بوده و تنها در سرعت‌های بالاتر کمی صدای باد به کابین نفوذ می‌کند.

آلفارومئو استلویو 2017
ما شکایتی درباره پیشرانه دیزل استلویو نداریم. این پیشرانه ۲.۲ لیتری سریعاً دور گرفته و وزن کم خودرو به همراه گیربکس بسیار روان ۸ سرعته ZF به هماهنگی کل مجموعه کمک زیادی می‌کنند. مصرف سوخت خودرو نیز با توجه به استفاده از سیستم چهار چرخ محرک قابل‌قبول است. انتظار می‌رود بیش از ۸۰ درصد خریداران استلویو در بریتانیا این پیشرانه را سفارش دهند.

بررسی آلفارومئو استلویو آنچه را که حدس می‌زدیم تأیید می‌کند. اولین شاسی‌بلند آلفارومئو دقیقا همان چیزی است که این کمپانی احتیاج داشت. ظاهری زیبای این شاسی‌بلند با سواری درگیر کننده، کابینی مناسب و پیشرانه دیزل قوی اما کم‌مصرف تکمیل می‌شود؛ و اگرچه فضا و تکنولوژی برخی رقبا بهتر است اما استلویو به همراه جیولیا ثابت می‌کند که آلفارومئو می‌تواند یک آلترناتیو جذاب و هوشمند برای آلمانی‌های کارکشته باشد.

مشخصات آلفارومئو استلویو ۲.۲ (۲۱۰) Milano Edizione

قیمت: ۴۳۹۹۰ پوند

پیشرانه: ۴ سیلندر ۲.۲ لیتری توربودیزل

قدرت/گشتاور: ۲۰۷ اسب بخار/۴۷۰ نیوتون متر

گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۶.۶ ثانیه

حداکثر سرعت: ۲۱۵ کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: ۴.۸ لیتر در هر صد کیلومتر

 

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۱۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (36 ديدگاه)

    دوستان اگه منطقی باشیم در مقابل رقبا چیز خاصی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ferrari

      ۱۹ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      دوست عزیز رقبای این ماشین تجربه ی زیادی به دلیل حضور طولانی مدت توی این کلاس بدست اوردن.الفا بدکار نکرده نسخه پرفورمنس این شاسی بلند دینامیک بهتری نسبت به رقبا داره اما باید برای کابین متریال باکیفیت تر و سیستم اطلاعات و سرگرمی بهتری درنظر میگرفت متاسفانه الفا و مازراتی بخاطر کاهش هزینه ها بعضی از قطعات رو از کرایسلر میگیرن که این اصلا برای این برندها خوب نیست خریدن اگه فیات کرایسلر رو نمیخرید و روی الفا و مازراتی سرمایه گذاری میکرد خیلی زود به نتیجه میرسید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یانکی

        ۲۰ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (186 ديدگاه)

        چرا حرف بدونه فکر میزنی اول این که کرایسلر تو لوکس بودن یه سرو گردن از اینا بالاتره دوم اینکه سیستم آکانکت کرایسلر جزء بهتریناست که باید از اون بهره میبردن سوم کیفیتش عالیه 4 اشتباه اینجاست که آلفا و مازراتی باید تو کلاسه محدود به کوپه وسدان وهات هاچ فعالیت کنند و suv سازی رو بسپارن به بابایه suv سازیه جهان jeep. و داج یا نهایت تو این کلاس لک لک کنند حیف از این که داج و جیپ میفروشن تو گروه ولی پلت فرم به اسم آلفا که2 هاچ پیزوری و یه کوپه توپ داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ferrari

          ۲۰ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          یانکی
          دوست عزیز چرا داستان میگی اخه اول برو بخون وضعیت کرایسلر قبل از اینکه توسط فیات خریداری بشه چطوری بوده بعد بیا از من ایراد بگیر کرایسلر یه کمپانی کاملا ورشکسته بوده که فیات اون کمپانی رو با وامی که از دولت امریکا گرفت خرید و کلی هم سرمایه حروم کرد ولی نتیجه نداده این سرمایه گذاری و سرعت پیشرفتش هم خیلی کمه الان اوضاع اقتصاثی دنیا خوبه وضعیت فروش یرندهای کرایسلر جالب نیست مطمئن باش اگه رکود اقتصادی پیش بیاد اولین کمپانی مه ورشکسته میشه فیلت هستش بخاطر کرایسلر
          بجای اینهمه ولخرجی مردن و خریدن کرایسلر اگه اون پول روی الفا و مزراتی سرمایه گذاری میشد خیلی زودتر فروششون بالا میرفت و به سودهی میرسیدن وفراری هم از فیات جدانمیشد
          الان قیمت بنزین پایینه بخاطر پایین بودن قیمت نفت جیپ فروش خوبی داره درحالی که تا جندسال پیش یکی از زیان ده ترین برندهای کرایسلر بود

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. (ali(chevy nova

          ۲۰ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (6789 ديدگاه)

          فرارى
          دوست من اونکه مىگى خرىد کرایسلر اشتباه بود از پاىه اشتباست
          فىات قصدش از خرىد کراىسلر چند چىز بود که مهم ترىنش ورود به امریکا و دسترسى به بازار اون کشور بود
          مطمئن باش اگه پول خرىد کرایسلر رو صرف الفا و لانچىا مىکرد هىچ سودى نداشت چون الفا و لانچىا از سالها قبل دچار رکود شدید بودن و هنوزم که هنوزه نشده که بىرون بىان از رکود اما جىپ که شما مىگى ضرر ده بوده همىن الان روى هم اندازه ى 2 برابر فروش کل الفا و لانچىا و مازراتى فروش داره
          مشکل اصلى الان فقط بدهى گذشته کرایسلر هستش که باىد پرداخت بشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. (ali(chevy nova

          ۲۰ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (6789 ديدگاه)

          موضوع مهم دىگه این هستش که یک سرى بخشها تو شرکت فىات کرایسلر ضررده هستش
          اولىش لانچىا هست
          تو این مجموعه لانچىا اصلا معلوم نیست چکارس و تنها چند مدل خىلى محدود داره براى بازارهاى محدود
          بعدش الفا هستش که با اینکه چند مدل جدید هم معرفى کرده هنوزم فروشش کمه و فقط منابعى رو که به مدلهاى جدید این شرکت تخصىص دادن الکى به باد رفت
          مشکل بعدى محصولاتى نظىر دوج دارت. کرایسلر 200 و جىپ پاترىوت بود که خوشبختانه از رده خارج شدن
          پس نباید گفت همش تقصیر کرایسلر هست
          فىات قبل خرید کراىسلر هم مشکل داشت

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. الف.ی

      ۱۹ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (1632 ديدگاه)

      شاید در مورد این نسخه حق با شما باشه ولی نسخه کوادریفولیو واقعاً رقیب دردسر سازیه برای بقیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۱۹ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (2761 ديدگاه)

      این رو شما باید به عوامل سایت کار اند درایور بگید که این ماشین رو بالاتر از ((ولار)) قرار دادن.
      من واقعا نمیدونم به چه علتی،البته با امیر جان در سایت بحث کردیم،ولی اصلا قانع کننده نبود برای من که مثلا از این انجین چقدر قدرت گرفته و چقدر مصرف سوختش کمتره((البته تو تست epa خیلی فرق نمیکنه و حدود 400 سی سی مصرف سوخت ولار بالاتره))
      طراحی داخلی و سیستم اطلاعات و سرگرمی هم در مقابل ولار هیچ حرفی برای گفتن نداره.
      طراحی داخلی استلویو کِدِر و تیره هستش و حس لوکس بودن رو نداره و در مقابل طراحی داخلی دراماتیک ولار هیچ حرفی برای گفتن نداره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علیرضا

        ۲۰ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (752 ديدگاه)

        صد در صد طراحی داخلیش از ولار بهتره طراحی داخلیش نزدیک به بنز سی کلاسه طراحی خارجی هم سلیقه ایه به نظر کیفیت مواد لندروور بهتر باشه و لوکس تر فنی هم نمیتونم نظر بدم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. مهراب

    ۱۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (74 ديدگاه)

    دقیقا اون چیزیه که باید باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ماتئوس

    ۱۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (686 ديدگاه)

    دیگه زیبا ترین نیست … این نظر نویسندس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. mohammad_FM 480

    ۱۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    خب شاید زیبا باشه ولی از نظر من نیست…
    بنظرم این جلو پنجره رو شاسی بلند ججواب نمیده و بنظرم بیشتر عجیبه تا زیبا همینطور چراغاش هم زیاد جالب نیستن اما وقتی باز نگاش میکنم انگار یه چیزی داره که توجه ادمو جلب میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. الف.ی

      ۱۹ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (1632 ديدگاه)

      طراحی هماهنگی داره ولی به نظرم زیادی ساده است میتونستن خیلی بیشتر از خطوط شکسته استفاده کنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. امین

    ۱۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (384 ديدگاه)

    بعد از مدتها یه ماشین زیبا دیدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Omid622

    ۲۱ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (744 ديدگاه)

    داخلش حس مزدا ۳ بیست هزار دلاری به آدم میده جا داشت کابین زیباترین داشته باشه با این قیمت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا