آلفا رومئو

پشت فرمان آلفارومئو استلویو کوادروفولیو 2020

لذت در ارتفاعی بالاتر!

زمانی بود که سوپرکارهایی با شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت زیر ۴ ثانیه محصولاتی بسیار سریع تلقی می‌شدند. این زمان در سال‌های بعدی یک حالت استاندارد برای خودروهای GT محسوب شد و پس از سوپر سدان حالا نوبت به شاسی بلندهای پرفورمنس رسیده که چنین پرفورمنسی را به نمایش بگذارند.

آلفارومئو استلویو کوادروفولیو

اینکه فکر کنید خودروهایی همچون آلفارومئو استلویو کوادروفولیو نیازی به ثبت شتاب باورنکردنی ۳.۸ ثانیه‌ای دارند یا خیر یک‌چیز مهم است اما آنچه جای شک و شبهه ندارد احساس‌برانگیز بودن این خودرو به ویژه در فیس لیفت مدل سال ۲۰۲۰ می‌باشد.

آلفارومئو استلویو کوادروفولیو

بهبودهای این خودرو نسبتاً ملایم هستند و با تغییرات بدنه شروع می‌شوند. چراغ‌های عقب تیره‌تر شده و از تکنولوژی تمام LED استفاده می‌کنند. به نظر می‌رسد نشان‌های روی بدنه و تریم شیشه‌ها نیز تیره شده‌اند و خریداران می‌توانند رینگ‌های ۲۱ اینچی جدید را انتخاب کنند. سقف فیبر کربنی سفارشی نیز در دسترس بوده و سه رنگ جدید الهام گرفته از رنگ‌های کلاسیک این برند عرضه شده‌اند. کالیپرهای ترمز نیز رنگ‌های متنوعی دارند. در داخل کابین نیز می‌توان رنگ‌های زیادی را برای کمربندهای ایمنی انتخاب کرد.

مدل‌های قبل از فیس لیفت استلویو از نظر کابین با انتقاداتی مواجه بودند و هر بخش که تغییر کرده بهبودهای قابل‌توجهی را نشان می‌دهد. قبلاً تریم و دسته‌دنده کنسول مرکزی احساس ارزان‌قیمتی داشتند اما حالا از دسته‌دنده جدید و چرمی استفاده شده و تمامی دکمه‌ها در تریمی فیبر کربنی قرار گرفته‌اند که با کلیت کابین هماهنگی بهتری دارند.

آلفارومئو استلویو کوادروفولیو

افرادی که به قهوه علاقه زیادی دارند از دیدن نگهدارنده فنجان جدید در کابین خوشحال خواهند شد زیرا می‌توان ظروف بزرگ‌تری را در آنجا قرار داد. همچنین محفظه جدیدی برای گوشی‌های هوشمند وجود دارد که باعث شارژ بی‌سیم آن‌ها می‌شود.

آلفارومئو استلویو کوادروفولیو

باقی کابین نیز همان جزئیات دوست‌داشتنی آلفارومئو دارد. پدال‌های فلزی پشت فرمان بی‌شک حس لمس جذابی دارند و خود فرمان نیز کمی بهبود یافته و در دست گرفتن آن بر تپش قلب می‌افزاید. صندلی‌های اسپورت استاندارد و مدل‌های کربنی اسپارکو نیز در دسترس بوده و در هر دو حالت ظاهری خوب و حسی جذاب دارند.

آلفارومئو استلویو کوادروفولیو

سیستم اطلاعات سرگرمی استلویو ۲۰۲۰ نیز بهبود یافته است. هم‌اکنون شاهد نصب صفحه مرکزی ۸.۸ اینچی به همراه ویجت های جدید در صفحه هوم هستیم و منوهای پرفورمنس نیز بهتر از قبل شده‌اند. البته این سیستم هنوز هم کندتر از سیستم‌های اطلاعات سرگرمی بکار رفته در محصولات مرسدس بنز و ب ام و است؛ اما خب اپل کارپلی و اندروید اتو به‌صورت استاندارد وجود دارند.

آلفارومئو استلویو کوادروفولیو

اگرچه سیستم اطلاعات سرگرمی استلویو عقب افتاده‌تر از رقبا حس می‌شود اما تجربه رانندگی آن حرف ندارد. در این بخش نیازی به تغییر نبوده و بنابراین همه‌ی آن چیزی که آلفارومئو انجام داده اعمال برخی تغییرات همچون استفاده از شیشه‌های جدید به منظور بهبود آرامش داخل کابین بوده است.

به این ترتیب استلویو همچون گذشته یکی از هیجان‌انگیزترین شاسی بلندهای بازار است. نیروبخش این خودرو پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری توئین توربو است که قدرت ۵۰۳ اسب بخاری و گشتاور ۶۰۰ نیوتون متری را به تمامی چرخ ها می‌فرستد. استلویو شاسی‌بلندی نسبتاً سبک‌وزن بوده و با وزن ۱۸۳۰ کیلویی حدود ۲۰۰ کیلوگرم سبک‌تر از ب ام و X3 M می‌باشد. به این ترتیب این خودرو روی کاغذ اندکی سریع‌تر نشان می‌دهد.

این تفاوت در دنیای واقعی خودش را نشان می‌دهد. استلویو از همان سکون همچون موشک شلیک شده و پیشرانه ۶ سیلندر نیز با غرش هیجان‌انگیزی به ردلاین می‌رسد. شما می‌توانید بگویید مرسدس-ای ام جی GLC 63 و پیشرانه ۸ سیلندر آن کاراکتر بهتری دارد اما آلفارومئو هنوز هم خیال‌انگیز بوده و صدای دیوانه کننده‌ای تولید می‌کند. این صدا می‌تواند به لطف اگزوز آکراپوویچ سفارشی پرطنین‌تر هم شود.

وزن نسبتاً مناسب استلویو در پیچ‌ها به مدد این خودرو آمده و شاهد عملکرد مشتاقانه در عبور از پیچ‌ها هستیم و البته تکان های بدنه نیز به اندازه یک هاچبک داغ می‌باشد نه بیشتر. فرمان هم مثل دیگر محصولات آلفارومئو تیز بوده و شاسی هم برای هماهنگی با آن بیش از حد چابک است.

آلفارومئو استلویو کوادروفولیو

البته برای رسیدن به چنین توانایی‌هایی در پیچ‌ها باید قید راحتی را زد اما استلویو از این نظر خوب عمل کرده است. صرف‌نظر از حالت رانندگی انتخابی، میزان حرکت دامپرها را می‌توان به‌صورت مستقل تنظیم کرد. در سفت ترین حالت این خودرو برای جاده‌های پر پیچ و خم سفت خواهد بود؛ اما در حالت‌های نرم‌تر استلویو شاسی‌بلندی ریلکس و نرم خواهد بود.

آلفارومئو استلویو کوادروفولیو

اما نمی‌توان گفت که سواری خودرو عالی است. خودروی تست شده دارای رینگ‌های استاندارد ۲۰ اینچی بود و در سرعت‌های پایین کمی سفت حس می‌شد اما خب هنوز هم نرم‌تر از رقبای آلمانی در اکثر اوقات می‌باشد.

آلفارومئو استلویو کوادروفولیو

قیمت استلویو کوادروفولیو از ۷۳۱۹۵ پوند شروع می‌شود که نسبت به قبل افزایش یافته اما هنوز هم ۶۷۹۵ پوند ارزان‌تر از ب ام و X3 M می‌باشد که شاید باعث شود باواریایی ها گران به نظر برسند اما از نظر دینامیکی کاملاً برتر هستند.

آلفارومئو استلویو کوادروفولیو

چیز زیادی در جدیدترین نسخه استلویو کوادروفولیو تغییر نکرده اما خب نیازی هم به چنین کاری نبوده است. آلفارومئو انتقادات موجود درباره کابین این خودرو را شنیده و آن‌ها را برطرف کرده است. واضح است که استلویو همچنان جزو جذاب‌ترین شاسی بلندهای پرفورمنس بازار می‌باشد.

مشخصات آلفارومئو استلویو کوادروفولیو

  • قیمت: ۷۳۱۹۵ پوند
  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری توئین توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۵۰۳ اسب بخار/۶۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳.۸ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۸۳ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۱.۵ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Hussein

    ۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    خوشگله و دوست داشتنی مخصوصا صداش ??
    اما داشبوردش هزارتومن هم نمیارزه چه خبرتونه
    ماشین صد هزار دلاری اخه با این داشبورد؟!!
    یه فکر به حال این داشبورد باید بکنن
    تکنولوژیش هم یکم ضعیفه

    موافقم 34
    مخالفم 15
    1. NISSAN GTR SOLTAN

      ۲ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (187 ديدگاه)

      ببخشید برای ریپلای کسی اگه ل..ی..ن..ک گروه پ..د..ا..ل رو داره بی زحمت بفرسته ممنون

      موافقم 8
      مخالفم 1
      1. فرشاد

        ۳ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (1114 ديدگاه)

        https://t.me/pedalir
        تو کانال گروهش چسبیده بهش

        موافقم 4
        مخالفم 1
  2. ارشیاSVJ

    ۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    فقط طراحیش????

    موافقم 23
    مخالفم 3
  3. Hl>i

    ۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (137 ديدگاه)

    همیشه دوست داشتم ولوو یه برند المانی بود و الفارومئو مال ائودی و تو تیم فولکس بود.
    البته فولکس چندسال پیش خیلی تلاش کرد برا تصاحبش اما فیات به حق قدرش رو میدونست و از دستش نداد
    الفارومئو برند دوست داشتنی-بی ام و ایتالیائی

    +|<i

    موافقم 26
    مخالفم 1
  4. MAHDI

    ۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    آلفارومئو استلویو QV یه SUV جذاب هستش،رانندگی هیجان انگیزی هم داره اماقبلا که کیفیت کابین به شدت پایینی داشت در مقابل رقبا، با اینکه قدرت یکسانی در مقابل X3M و GLC63S داره اما در پیست هایی که هرسه توسط یک مجله زمان گیری داشتن آلفارومئو استلویو بین 2 تا 4 ثانیه کامل کند تربوده و این در حالی هستش که وزن خیلی سبک تری هم داره.
    برای مثال در پیست زاکسنرینگ و پیست هوکنهایم و پیست AUTO ZEITUNG و پیست مجله EVO ایتالیا که با اختلاف چندثانیه کندتر بوده، هرچند این در مورد نسخه قبل فیس لیفت هستش و ممکنه در نسخه فیس لیفت پرفومنس بالاتری داشته باشه.
    در خط مستقیم استلویو عملکرد بهتری داره چون در چندین درگ CARWOW که داشته زمان 12 تا 12.1 ثانیه رو ثبت کرده که خیلی خوبه، این زمان با زمان جگوار F PASE SVR یکی هستش.

    موافقم 9
    مخالفم 9
    1. MAHDI

      ۲ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      پدال جان اگه زحمتی نیست درگ M8 کامپتیشن و جگوار F TYPE R جدید از مجله MOTOR SPORT MAGAZINE رو بزار که در مسیر 1000 متر برگزار کرده ???????
      ***************************
      و همینطور درگ پورشه 911 کررا S با کامارو ZL1 که THROTTLE HOUSE انجام داده.

      موافقم 12
      مخالفم 8
  5. Alireza

    ۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (37 ديدگاه)

    چقدر این ماشین خفنه?

    موافقم 17
    مخالفم 5
  6. مهرداد كمال

    ۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1821 ديدگاه)

    صندلی های جلوش فقط

    موافقم 5
    مخالفم 2
  7. Omid622

    ۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (39 ديدگاه)

    هرچی طراحی خارجی دلنشین و با اصالت هستش اما
    قطعا طراحی داخلی اصلا به پای آلمانی ها نمیرسه
    و حس یک ماشین ارزون قیمت رو تداعی میکنه

    موافقم 9
    مخالفم 9
  8. MAF

    ۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (344 ديدگاه)

    خیلی عجیبه ولی قدرت موتورش اصلا به قیافش نمیخوره
    503 اسب عجیبه برای این
    کلا باید یا 472اسب میبود یا 605اسب

    موافقم 1
    مخالفم 7
  9. زیزیگولو

    ۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (4876 ديدگاه)

    ای ماشین اگرﭼﻪ ﻇﺎﻫﺮ ﺯﯾﺒﺎ ﻭ ﺳﻮﺍﺭیه ﺧﻮﺑﯽ ﺩﺍﺭه ولی ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﺗﮑﻨﻮﻟﻮﮊﯼ ﮐﺎﺑﯿﻦ ﺑﻪ ﺳﻄﺢ ﺭﻗﺒﺎﯼ ﺁﻟﻤﺎﻧیو آمریکاییو ژاپنی خودش نمیرسه

    موافقم 5
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا