آلفا رومئو

در باب جولیا کودرا فولیو ورده و توانمندی‌های آلفا رومئو

به‌تازگی برند آلفا رومئو جزئیات جدیدی از قیمت و تجهیزات رده‌های مختلف خودروی جدید خود جولیا کودرا فولیا ورده ارائه نموده است که می‌توانند جالب توجه باشد.
مدیران آلفا اعلام کرده‌اند نسخه پایه این خودرو که قیمتی معادل ۷۹ هزار یورو یا ۸۹ هزار دلار خواهد داشت از ابتدای فصل پایانی سال جاری به بازار ایتالیا عرضه خواهد شد و خریداران می‌توانند جولیا را محک بزنند! در رده تجهیزاتی بالاتر که قیمتی معادل ۱۰۷ هزار دلار خواهد داشت جولیا از ترمزهای فیبرکربن و صندلی‌های سبک‌وزن فیبرکربن سود می‌برد.

2015 AlfaRomeo Giulia QV
۲۰۱۵ AlfaRomeo Giulia QV

آلفا رومئو جولیا که یک سدان ۴ درب اسپرت و قدرتمند است برطبق اعلام کارخانه یک دور پیست نورنبرگ رینگ را در زمان ۷ دقیقه و ۳۹ ثانیه گذرانده که در نوع خود و در رده سدان‌ها یک رکورد محسوب می‌شود. اهمیت این رکورد زمانی دوچندان می‌شود که بدانیم ب‌ام‌و z4 m، ۱۳ ثانیه دیرتر یک دور را سپری نموده است.

2015 AlfaRomeo Giulia QV
۲۰۱۵ AlfaRomeo Giulia QV

جولیا QV که از یک موتور شش سیلندر وی شکل، توربو و سه لیتری سود می‌برد قدرتی معادل ۵۱۰ اسب‌بخار و گشتاوری حدود ۶۰۰ نیوتون متر تولید نماید تا جولیا را در زمانی کمتر از ۳.۹ ثانیه به تندی صد کیلومتر در ساعت برساند و در نهایت از مرز سرعت ۳۰۷ کیلومتر در ساعت عبور دهد. این موتور به یک دلیل دیگر از اهمیت بالایی برخوردار است. اینکه توسط فراری مهندسی و بازطراحی شده و در سینه جولیا قرار گرفته است. آلفا اعلام کرده این موتور در هر کیلومتر ۱۹۸ گرم CO2 تولید می‌کند.

با توجه به موتور قدرتمند و تضمین‌شده‌ای که فراری برای جولیا تدارک دیده از هم‌اکنون کوادرا فولیا را باید یکی از بزرگان این رده محسوب نمود چراکه در کنار همه ویژگی‌های گفته شده از کمترین وزن در میان رقبایش به میزان ۱۵۲۴ کیلوگرم سود می‌برد و نسبت وزن به قدرت این مدل در میان رقبا بهترین است. نسبت تقسیم وزن در سدان جدید آلفا به‌صورت ۵۰/۵۰ بین اکسل‌های جلو و عقب خودرو است و یک سیستم پیشرفته افزایش وزن خودرو که موجب می‌شود تا جولیا در بالاترین سرعت‌ها حدود ۱۰۰ کیلوگرم به وزنش اضافه شود و بدین طریق در سرعت‌های بالا همچنان پایدار باقی بماند.

آلفا در داخل کابین نیز تدارک مناسبی برای سرنشینان دیده و علاوه بر ساخت یک داشبورد زیبا و اسپرت با قرار دادن صفحه نمایش عریض ۸.۸ اینچی در کنسول مرکزی، جولیا را به سیستم ناوبری ۳d با کیفیت بالا و تکنولوژی لمسی مجهز نموده است. همچنین این سیستم علاوه بر کارکرد به‌وسیله انگشت توانایی تشخیص صدا را نیز دارد که جالب توجه است.

2015 AlfaRomeo Giulia QV
AlfaRomeo Giulia QV Interior

باوجود اینکه هنوز از سایر رده‌های تجهیزاتی آلفا جولیا خبر موثقی درز نکرده اما می‌توان به خریداران اطمینان داد آلفا بهترین‌ها را برای جولیا در نظر گرفته است چراکه سودای نهادن تاج پادشاهی را در این کلاس در سر دارد، جایی که رقبای تراز اولی همچون ب‌ام‌و m3/ m4، مرسدس C63 AMG و کادیلاک ATS-V نیز حضور دارند و حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

2015 AlfaRomeo Giulia QV
۲۰۱۵ AlfaRomeo Giulia QV

با وزیدن دوباره نسیم جولیا بر رده سدان های چهاردر اسپرت، جدالی نو میان حرف‌های نگفته و حرف‌های گفته شده پیش می‌آید. جولیا، جوان جویای نام حرف‌های نگفته بسیاری دارد. رازهایی سربه‌مهر که از پدرخوانده‌اش فراری آموخته تا به وقت مصلحت، به رقیبان و مدعیان بیاموزد آنچه را حکمت نام می‌نهند. باید تا فصل رقابت منتظر ماند چون جدالی در راه است. جدالی از جنس کهنه و نو. آیا شراب ناب سرخ‌رنگ گراپا که از کوهستان‌های ایتالیا به‌تازگی بر سر میز آمده قادر است حریفان را از خود بی خود سازد. زمانی همه از مرگ آلفا حرف می‌زدند و اینکه جولیا دیگر تنها یک افسانه است اما بقول شاعر پارسی‌گو:

گمان مبر که به پایان رسید کار مغان/ هزار باده‌ی ناخورده در رگ تاک است

منبع: leftlanenews carscoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. امیر مرادی

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (113 ديدگاه)

    هی میخوام یچیزی بگم…به زبون نمیاد
    تو خیلی خوبی جولیا.عاشقت شدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AliZeus

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (420 ديدگاه)

      داداش 4C هم واسه من شب روز نذاشته..بد دردیه عاشقی :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیر مرادی

        ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (113 ديدگاه)

        هی داغ رو دلمون اضاف نکن:-)

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. محمد

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (70 ديدگاه)

      طراحی داخلیش نسبت به رقبا یه مقدار معمولیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. آرمااااان

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (358 ديدگاه)

      6c رو هم عشقه،منتظرم بیاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. مصطفی

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (226 ديدگاه)

      پسر خیلییی گرونه تو این کلاس برندهای خیلی بهتر و با سابقه تری وجود دارند. برای رقابت باید قیمتو بیاره پایین.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. shahab

        ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (647 ديدگاه)

        فک نکنم با این وضع یورو و تعرفه ها بتونه ایران بیاد خیلی گرونه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. AHMADREZA

          ۲۷ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (1022 ديدگاه)

          شهاب بیاد ایران نمیخرنش اصلا چه گرون باشه چه ارزون نمیگم بده ولی خودمم باشم با همچین رقبایی و همچین قیمتی رقیباش رو ترجیح میدم ولی مثل همکلاسیاش خوشتیپ و خشنو خفنه
          خ بدید لطفا

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. Ali

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (59 ديدگاه)

    اوف چه غولیه :[]

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. mehdi

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (19 ديدگاه)

    به نظرم عالیه…اما بایددید تو کیفیت می تونه آلمانی را شکست بده..کلا آلفا چرا این قدر کمه مدل هاش؟! حیف نیست تیتراژ تولیدشو بالای یک میلیون برسونه به جای رقم ناچیز 200 هزار تا؟!!!!!!!! هنوز نه خبری از شاسی بلند الفا هست نه از شاسی بلند مازراتی!!!؟؟؟؟؟؟ باید الفا مثل آیودی مدل هاش زیاد کنه و اگرنه به جایی نمی رسه..در رابطه با طرح این الفا بدنیست در کل اما طرح خیلی جذابی هم نداره..یعنی wow نیست. .درست اصالت داره اما مثل مزدا cx7 یا اینفینتی یا حتی جگوار شاسی بلند زیاد جذاب نیست…..باید مثل آلمانی ها زیبایی چاشنی اصالت کرد.مثل مازراتی بی ام دبیلیو و مرسدس…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « شاهین . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (137 ديدگاه)

      تیتراژ؟؟؟
      الفا یه برند خاص و با تولید سالانه کمه و قشنگی و خاص بودنش هم به همینه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. armin

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (421 ديدگاه)

      پس مازراتیم آلمانی شد؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. وحید

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    در مورد طراحی که قبلا تو پست های گذشته بود
    گفته شد که از طراحی الفا فاصله گرفته و بیشتر شبیه محصولات کرایسلر شده
    اما در مورد قدرت با 510 اسب شتاب زیر 4 خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. rapbaz

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (51 ديدگاه)

    فقط چراغای عقب میزنه تو ذوق ادم :|

    ولی الفا همه رو عاشق خودش میکنه مخصوا اگه از نزدیک ببینیش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. آرین

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    80000 یورو × 4500 کف یورو به تومان ×(1+ 110% )تازه اگه به راحتی مجوز ورود بهش بدند= یاابالفضل چرا انقدر گرون شد؟! :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. جواد

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (990 ديدگاه)

    چرا قیمت پایه اش اینقدر زیاده حتی از بنزEوBMWسری5 که یک کلاس بالاتر هستن بیشتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sajad

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (189 ديدگاه)

      چون این فراریه و اونا بنز و بی ام و

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. احمد باقری

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ماشین فوق العاده ای است، ولی فکر کنم برای جذابیت نمای ظاهری، باز هم بهتر میتونست کار کنه. البته این ماشین خیلی قشنگه، ولی احساس می کنم نسبت به چند مدل دیگر آلفا رومئو، نمای پایینتری رو داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Archi KHAN

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    آلفا داره از خصوصیت اسپرت بودنش رفته رفته کم میشه و میره به سمت لوکس بودن
    طراحی ایتالیایش داره کم رنگ میشه
    حیفِ آلفا …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. امير علي

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (399 ديدگاه)

    در مرد خوبی این ماشین هیچی نمیشه گفت از همه لحاظ عالیه ولی یکم قیمتش بالاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. HELL CAT

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (196 ديدگاه)

    نمایشگاه مشهد++++++
    نمایشگاه فرانکفورت———

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مهندس

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آلفارومؤو و معضلی به نام جای پلاک!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. rapbaz

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (51 ديدگاه)

      خوبه! طراح خودشو درگیرش نکرده !محدود نشده !

      همون پشتش بسه!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (810 ديدگاه)

    از باقی آلفا ها طراحیش بهتره به نظرم ولی در کل خودروهای آلفا به دلم نمیشینه.یه جوریه.
    خیلی ها حرف بنده رو متوجه میشن البته این کاملاً نظر شخصیه.
    ولی طراحی داخلی زیبا و فنی خوبی داره با موتوری که ماحصل کار فراریه چه میکنه.
    بزرگترین عیبش به نظرم قیمتشه.چون تازه قدم در این کلاس گذاشته باید قیمتش رقابتی تر باشه.با این حال شایدم با استقبال بالایی مواجه بشه اما آلفا باید حواسش رو جمع کنه که رقبای قدری داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. امیرحسین

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (337 ديدگاه)

    کاش آلفا موتور فعالیت بهتری در تبلیغات و شناسایی این برند محبوب جهانی داشت و در زمینه فروش با طرح های مناسبی عرضه میکرد تا طبقه متوسط هم از آلفا مثل قدیم بهره مند بود و لذت سواری رو میچشید
    البته تو همین پدال دوست فرهیخته ای فرمودند اگه با آلفا بروند عروسی همه میخندند که چرا با این پول “سوناتا” یا “اپتیما” نخریدن!!!
    خداوندا، ما ایرانیان رو عاقبت بخیر فرما

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. shahab

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (647 ديدگاه)

    این منو درگیر کرد ولی متاسفانه تعصب نمیذاره چیکار کنم
    BMW M4

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AHMADREZA

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1022 ديدگاه)

      این که کوپه نیست باید بگی m3

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا