آلفا رومئوبی ام وتسلا

درگ ب‌ام‌و X3 M، آلفارومئو استلویو کوادروفولیو و تسلا مدل X

ب‌ام‌و X3 M یکی از جدیدترین محصولات پرفورمنس بخش M این شرکت آلمانی است. زیر کاپوت این کراس‌اوور اسپرت یک نیروگاه ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو قرار گرفته که در نسخهٔ معمولی ۴۸۰ اسب بخار قدرت و در نسخهٔ کامپتیشن ۵۱۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. حال اما یک X3 M کامپتیشن باید در مسابقهٔ درگ با رقبای سرسختی شامل آلفارومئو استلویو کوادروفولیو و تسلا مدل X رقابت کند. در سینهٔ رقیب ایتالیایی هم مثل X3 M یک موتور شش سیلندر توئین توربو قرار گرفته که ۵۱۰ اسب بخار قدرت دارد اما این موتور برخلاف نیروگاه باواریایی‌ها از نوع V شکل بوده و ۱۰۰ سی‌سی حجم کمتری دارد. در سوی دیگر میدان هم تسلا مدل X با قوای محرکهٔ تمام الکتریکی خود ایستاده است.

در این درگ سه خودرو به‌طور هم‌زمان باهم مسابقه نمی‌دهند بلکه ابتدا دو کراس‌اوور درون‌سوز رودرروی یکدیگر قرار گرفته و سپس برندهٔ این درگ به مصاف تسلا می‌رود. در اولین تلاش، رانندهٔ X3 M هنگام آغاز حرکت دنده را تعویض نکرد زیرا فکر می‌کرد خودرو در حالت اتوماتیک قرار دارد و به همین دلیل آلفارومئو به‌آسانی پیروز می‌شود؛ اما در دومین درگ همه‌چیز به نظر خوب می‌رسد و این دو کراس‌اوور پرفورمنس کاملاً توانایی‌های خود را نشان می‌دهند. در این درگ از همان ابتدا استلویو QV به میزانی جزئی از X3 M جلو می‌افتد و این برتری را تا پایان حفظ می‌کند؛ بنابراین موتور V6 آلفا، پیشرانهٔ I6 ب‌ام‌و را شکست داده و حالا باید در برابر موتورهای الکتریکی تسلا قرار گیرد.

هیچ‌کس دوست ندارد در مسابقهٔ درگ در برابر یک تسلا قرار گیرد و رانندهٔ آلفارومئو هم می‌داند که اساساً در برابر مدل X شانسی ندارد؛ اما بااین‌حال درحالی‌که انتظار پیروزی آسانی را برای کراس‌اوور الکتریکی آمریکایی داشتیم، درگ این‌طور پیش نرفت و باید بپذیریم که اختلاف دو خودرو بسیار نزدیک بود. همچنین لازم به ذکر است که این درگ در ارتفاع زیادی از سطح دریا برگزار شده که این ارتفاع حتی روی موتورهای توربوشارژ هم تأثیر منفی می‌گذارد؛ بنابراین اگر درگی در ارتفاعی در سطح دریا برگزار شود و یک رانندهٔ حرفه‌ای پشت استلویو کوادروفولیو بنشیند، این کراس‌اوور اسپرت ایتالیایی شاید حتی بتواند مدل X را در مسافت ۴۰۰ متر مغلوب کند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۵ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (425 ديدگاه)

    انتخاب معقول تسلا
    انتخاب احساسی الفا
    انتخاب هیجانی و معقول بیمر
    ول کن عقلو . الفا رو انتخاب میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. JDM

    ۵ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (23 ديدگاه)

    Smoked by Tesla

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احمدرضا

    ۵ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (877 ديدگاه)

    عشق است آلفا
    ببین چه میکنه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۵ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      آلفا که واقعا سریع تر نیست.اینجا طرف بلد نبود با X3M حرکت کنه. طوریکه شتاب 5.3 ثانیه رو ثبت کرد شتابی که از X3 دیزلی هم کندتره. اونم ماشینی که شتاب صفرتاصد رو در سریع ترین حالت در 3.3 ثانیه ثبت کرده.
      حتی در یک کانال خودرویی آمریکایی ب ام و X4M کامپتیشن در مسابقه درگ در مسیر 1/2 مایل بود فکر کنم که شورولت کوروت ZR1 مدل C7 رو شکست داد.
      ب ام و X3M و X4M درگ های زیادی داشتن در مقابل مرسدس GLC63S کوپه و تسلا 3پرفومنس و شورولت کامارو V8 و دوج چلنجرهلکت و شورولت کوروت ZR1 و همین آلفارومئو استلویو و جگوار SVR ووو…. داشته که نتیجه همشون پیروزی X3M وX4M بوده. که تعدادی توسط مجلات خودرویی و تعدادی توسط کانال های خودرویی برگزار شده که در یوتیوب میتونید مشاهده کنید.

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. JDM

        ۵ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (23 ديدگاه)

        X4M کوروتC7 Zr1 رو زد!!!!
        خداوکیلی اینو خودتم باور میکنی!!!

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. moein

        ۵ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (894 ديدگاه)

        بازم بیا آمار بده x3 m در همه رقابتها پیروز شده??
        عشق است آلفا ❤❤❤

        موافقم 1
        مخالفم 0
  4. کریم

    ۵ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (20 ديدگاه)

    دیگه آدم خندش میگیره رقابت سایرخودروسازی ها رو با تسلا میبینه
    در واقع تسلا داره به رشد سایرخودروسازها کمک میکنه چرا که قطعا یه مدت دیگه اونا یه چیز بهتر از تسلا میسازند و این رقابت چیزی جز پیشرفت نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. MAHDI

    ۵ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    این درگ رو motor 1 رد کرده. البته نه بخاطر اینکه به عمد کاری کرده باشن. بلکه واسه این که یه درگ غیر حرفه ای هستش!!!
    اول بخاطر این که مسیر درگ فاصله خیلی کوتاهیه.
    دوم بخاطر اینکه لانچ کنترل ب ام و X3M رو حتی فعال نکردن.البته تو خوده فیلم هم مشخصه چقدر غیر حرفه ای برگزار شده.
    اما در هرصورت بین این 3 خودرو تسلا X سریع ترین شتاب و سریع ترین در مسیر 400 متر هستش و بعد ب ام وX3M با اختلاف خیلی کم در جایگاه دوم و آلفارومئو جولیا هم در جایگاه سوم قرار میگیره!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۵ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      آلفارومئو استلویو در درگ CARWOW مسیر 400 متر رو در سریع ترین حالت در 12ثانیه ثبت کرد اما ب ام و X3M مسیر 400 متر رو در اولین تست در 11.8 ثانیه ثبت کرد.
      تسلا X هم در CARWOW مسیر 400 متر رو در 11.8 ثانیه ثبت کرد اما در درگ دیگه ای از CARWOW اینبار در 11.3 ثانیه ثبت کرد.
      درگ CARWOW بین آلفا رومئو استلویو و جگوار SVR و مرسدس G63 برگزار شد که در درگ و درگ رولینگ جگوار SVR پیروز شد. دیروز هم که در درگ CAR MAG ب ام و X3M جگوار SVR رو شکست داد.
      در رقابت مسیر 400 متر car and driver ب ام و X3M مسیر 400 متر رو در 11.6 ثانیه و آلفارومئو استلویو مسیر 400 رو در 12 ثانیه طی کرده.
      ((( پس ب ام و X3M در مسیر 400 متر سریع تر از آلفارومیو جولیا هستش. شاید دقت کرده باشید که ب ام و X3M در این درگ شتاب 0تا 100 رو در 5.3 ثانیه رفت که نشون میده راننده چه عملکرد خنده داری داشته. ماشینی که در کندترین حالت شتاب زیر 4ثانیه داره رو اینجا در 5.3 ثانیه رفت)))
      البته همونطور که گفتم motor 1 این درگ رو غیر حرفه ای دونسته.اما درکل در درگ مجلات معتبر این X3M هستش که بااختلاف قابل توجهی سریع تره.
      درپیست هم که بیش از چندثانیه از آلفا سریع تره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Amir Machine

        ۵ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (1201 ديدگاه)

        تو هر درگی ب‌ام‌و ببازه اون درگ نامعتبر و غیرحرفه‌ایه!
        حالا ما هم تو اون درگ مسخره بین M5 و دیمن خودمونو کشتیم گفتیم این درگ درست نیست و با عقل جور در نمیاد دیمن که تو شرایط معمولی (بدون پیست درگ و تعویض لاستیک و اینا) تایم 10 ثانیه زده از M5 که بهترین تایمش 10.9 ثانیه بوده بخوره، اما همه‌تون میگفتین اون معتبرترین و بهترین درگ دنیا است
        امان از تعصب

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. MAHDI

          ۵ دی ۱۳۹۸
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          اول که این motor 1 بوده که درگ رو رد کرده. بعدشم X3M با آلفارومئو استلویو بازهم رقابت داره که نتیجه پیروزی X3M بوده.نکه این اولین و آخرینش باشه. تازه این درگ رو X3M بدن لانچ انجام داده اون نه در مسیر 400 متر بلکه این مسیر کمی بیش از 100 مترهستش. بیشتر یه تست بود تا رقابت معتبر.
          واما مطمعن باش اگه بازهم بین M5 و دیمن برگزار بشه این M5 هستش که پیروز میشه. چون دیمن فقط میتونه تو آسفالت خط درگ و با سوخت مخصوص اونم با لاستیک مخصوص شتاب خوبی رو ثبت کنه. و الا اگه درگی مثل درگ های معمولی که مجلات انجام میدن بینشون برگزار بشه این M5 هستش که پیروز میشه. حتی اگه E63 هم بود بازم اون پیروز میشد.
          همین بس که این ماشین یعنی X3M یا X4M در درگ خوده آمریکایی ها شورولت کوروت ZR1 رو شکست داد اونم نه در مسیر 400 متر بلکه در مسیر طولانی تر.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. doubt

        ۵ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (257 ديدگاه)

        باشه اقا انقد منبع نمیخاد بیاری x3m سستو المنتو هم میزنه تو درگ!!!
        یجوری میگه انگار استلویو پشمکه مثلا.

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. car lover

          ۵ دی ۱۳۹۸
          سوابق: (688 ديدگاه)

          دیگه شورشو درورده..

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Amir Machine

          ۵ دی ۱۳۹۸
          سوابق: (1201 ديدگاه)

          درگی که توش ب‌ام‌و X3 M با زمان 400 متر 11.6 ثانیه کوروت ZR1 با زمان 400 متر 10.8 ثانیه (عدد آزمایش Car & Driver) رو شکست داده باشه معلومه چقدر معتبر و درسته!!!!
          عمو تو درگ موتور ترند، M5 با 600 اسب قدرت به ZR1 نرسید اون وقت X3 M کامپتیشن 510 اسبی اونم با 100 کیلو وزن بیشتر از M5، کوروت رو میزنه؟!!!
          با همین درگ‌های آبکی خوش باش!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  6. Kf

    ۵ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (102 ديدگاه)

    یه بچه رو میزاشتی پشت فرمون x3 سریع تر از اون پیرمرد می‌رفت
    این چه وضع لانچه آدم عصبی مشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. JDM

    ۵ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (23 ديدگاه)

    مرد حسابی ZR1 ام 5 رو تو درگ موتور ترند زد
    چطور از X4m ببازه???
    باوا اصن امریکا ….ته?
    ،برین تو همه مجلات و درگ ها.هر درگی که شما گفتی قبوله??

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا