آلفا رومئو

عقب‌نشینی آلفا رومئو

آلفا رومئو برای تکمیل برنامه تجاری خود به ۲ سال دیگر زمان احتیاج خواهد داشت؛ موضوعی که قبلاً در گزارش‌ها مطرح شده بود و تعجب بسیاری را برانگیخت، ولی اینک رسماً تأیید شده است. همچنین به گزارش اتونیوز اروپا، رویکرد جاه‌طلبانه در زمینه حجم تولید خودرو، تقلیل پیدا کرده است.

Alfa Romeo Giulia
Alfa Romeo Giulia
مطابق تجدیدنظر فیات-کرایسلر اتومبیلز در مورد برنامه آینده آلفا رومئو، این برند ایتالیایی همچنان قصد دارد تا تعداد ۸ مدل جدید و از جمله «جولیا» را به بازار معرفی کند، ولی زمان‌بندی آن به جای سال ۲۰۱۸، تا سال ۲۰۲۰ گسترش یافته است. بنابراین، از هم‌اکنون تا سال ۲۰۲۰، هشت مدل جدید در راه خواهند بود.

Alfa Romeo Giulia
Alfa Romeo Giulia
برنامه اولیه برای افزایش آمار فروش جهانی آلفا رومئو به ۴۰۰ هزار دستگاه تا سال ۲۰۱۸ بوده که در برنامه جدید FCA، هیچگونه محدوده حجم تولید برای برای این برند و کل مجموعه فیات کرایسلر درنظر گرفته نشده است. در اطلاعاتی که در وب‌سایت FCA منتشر شده، این کمپانی از تعهدش به برند آلفا می‌گوید و اینکه استراتژی کلی برند و محصولات آلفا رومئو «همچنان به قوت خود باقی است». این در حالی است که آمار فروش جهانی آلفا رومئو در سال ۲۰۱۵، به ۶۵ هزار دستگاه می‌رسد.

همگام با فضای اقتصادی کنونی، برنامه جدید آلفا رومئو بر اروپا و بازار پررونق ایالات متحده متمرکز خواهد بود و انتظارات برای بازار چین که در آن آمار فروش خودروهای پرمیوم متناسب با شرایط کلی اقتصاد این کشور، پایین آمده، کاهش یافته است.

پیش‌بینی‌های برنامه اولیه از آمار فروش ۱۵۰ هزار دستگاه آلفا رومئو در امریکای شمالی و اروپا در سال ۲۰۱۸ حکایت می‌کرد. همچنین انتظار می‌رود که بازار چین، در مجموع ۸۰ هزار دستگاه از فروش کلی این کمپانی را به خود اختصاص دهد؛ آن هم در شرایطی که آلفا هیچ تاریخچه‌ای در «قلمروی میانه» نداشته است.

Alfa Romeo Giulia
Alfa Romeo Giulia
امّا چه برنامه‌ای برای «جولیا» درنظر گرفته شده است؟ آلفا رومئو به علت مشکلات فنی، قصد دارد تا این مدل رقیب بی‌ام‌و سری ۳ را با تأخیر به بازار عرضه کند. مدل با سطح عملکرد بالای جولیا کوادریفولیو که در ژوئن ۲۰۱۵ در برابر چشم هواداران رونمایی شد، قرار بود که در پایان سال گذشته به بازار اروپا معرفی شود؛ ولی اکنون گفته می‌شود که این سدان عضلانی احتمالاً در ماه ژوئن سال جاری میلادی در نمایشگاه‌های فروش اروپای آلفا رومئو ارائه خواهد شد.

مدل استاندارد جولیا قرار است که در نمایشگاه ژنو در ماه مارس حضور داشته باشد، ولی اینکه چه زمانی به نمایندگی‌ها راه پیدا کند، هنوز مشخص نیست. سرجیو مارکیونه (Sergio Marchionne)، رئیس FCA رسماً اعلام کرده که تولید جولیا از همین سه ماهه اول سال جاری میلادی آغاز خواهد شد.

برنامه تجاری جدید فیات کرایسلر بر دیگر مدل‌های آینده نیز تأثیر خود را خواهد داشت. اولین کراس‌اور آلفا رومئو که ساختار آن بر اساس جولیا است، در اواخر ۲۰۱۶ یا اوایل ۲۰۱۷ به بازار اروپا معرفی می‌شود. زمان ارائه جولیا و «جولیا شاسی‌بلند» به بازار امریکا، به فاصله ۳ تا ۶ ماه پس از شروع فروش اروپایی این مدل‌ها خواهد بود.

Alfa-Romeo Giulia SUV
Alfa-Romeo Giulia SUV
Alfa Romeo Mito 2016 rendering
Alfa Romeo Mito 2016 rendering
البته دیگر خودروهای موجود در این برنامه، سطح اولویت پایین‌تری دارند و مطابقه برنامه جدید، تا فاصله سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ آنها را نخواهیم دید. این خودروها شامل یک سدان بزرگ، دو کراس‌اور / شاسی‌بلند، دو «وسیله نقلیه ویژه» و یک هاچ‌بک هستند.

Alfa Romeo GiuliaGiulia
Alfa Romeo GiuliaGiulia
امّا آیا این برنامه جدید با جدیّت و طبق زمان‌بندی دنبال خواهد شد؟ هواداران آلفا و دیگر علاقه‌مندان، هم‌اکنون درمی‌یابند که نباید انتظارات خود را بیش از حد، بالا ببرند و تا دیدن مدل جدید در نمایشگاه فروش، صبر کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. امير علي

    ۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (399 ديدگاه)

    عشقه منه الفا اگه خدا بخواد سال دیگه یه جولیتا میگیرم ولی ای کاش مدل جدید جولیتا تا سال دیگه بیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. arash66

    ۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (433 ديدگاه)

    A A A
    Audi . Alfa . Aston = Love

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. فرامرز

    ۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    اگه جولیا تا ۲۰۲۰ وارد بازار نشه نمیتونه با نسل بعدی ب ام و سری ۳ و سایر رقبا رقابت کنه (مخصوصاْ از نظر بازاریابی و قیمت چون محصولات آلفا تیراژ کمتری نسبت به رقبای آلمانیشون دارن)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mehdi TuRbO

      ۸ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (1921 ديدگاه)

      http://bama.ir/car/details-2-3488508/2014-ford-fusion-for-sale لطفن اطلاع رسانی کنید چون کسایی ک پژو رو با وام 25 ملیونی میخرند احتمالن نمیدونند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. نوید

      ۸ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (15 ديدگاه)

      دوست عزیز
      قیمت 69 میلیونی مربوط به منطقه آزاد هست نه تهران و اصفهان و …
      توی آگهی هم گفته شده منطقه آزاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. shz

    ۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    من این آلفارو خیلی دوست دارم ولی حیف که پلاکش بغل سپر میخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. peyman.german

      ۸ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (81 ديدگاه)

      نصف فروشش توی ایران فقط بخاطر همین پلاک بغلشه!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. احمد باقری

    ۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    شرکت خودروسازی محشریه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. میهن دوست

    ۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    آلفا و معضلی به نام جای پلاک !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. یاس ی

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    آلفا واقعا ماشینای خوشگلی داره، ادم عاشق آلفا میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا