آلفا رومئو

معرفی کانسپت توناله، پیش‌نمایش کراس‌اوور جدید آلفارومئو

آلفارومئو در نمایشگاه ژنو با معرفی کانسپتی بنام توناله (Tonale)، پیش‌نمایشی از کراس‌اوور جدید خود را ارائه کرده است. نام این خودرو همانند استلویو از یک گردنهٔ کوهستانی در شمال ایتالیا گرفته شده است. در قسمت جلویی توناله گرافیک چراغ‌های مشهور آلفارومئو موسوم به Trilobo به همراه جلوپنجرهٔ همیشگی این شرکت دیده می‌شود. در نمای عقبی خودرو نیز چراغ‌های باریکی با گرافیک ویژه‌ای به چشم می‌خورند که گفته شده بجای عناصر نورپردازی سنتی، یک امضای دست‌نویس را یادآوری می‌کنند. این کراس‌اوور خوش استایل روی رینگ‌های ۲۱ اینچی قرار گرفته است که طرح دایره‌ای شکل رینگ‌های معروف آلفارومئو را به بهترین نحو ممکن به تصویر کشیده‌اند.

در داخل توناله نمایی کلاسیک با ترکیبی راننده محور به چشم می‌خورد که با متریال سطح بالایی مثل آلومینیوم، چرم و آلکانترا پوشیده شده است. ازجملهٔ ویژگی‌های برجستهٔ کابین این ماشین نیز می‌توان به پانل چراغ‌دار کنسول مرکزی، انتخاب‌گر حالات رانندگی DNA، صفحه آمپر تمام دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر مرکزی ۱۰.۲ اینچی اشاره کرد. در سیستم اطلاعاتی-سرگرمی این خودرو دو بخش جدید بنام‌های Paddock و Alfista تعبیه شده است که اولی جدیدترین ارتقاءهای عملکردی و تجهیزات داخلی و خارجی و همین‌طور جدیدترین پیشنهادات آلفارومئو را ارائه می‌کند.

بخش آلفیستا نیز که با عنوان تجربهٔ سبک زندگی آلفارومئو توصیف شده است، با رابط کاربری متصل به کلوپ‌های آلفارومئو و انجمن‌ها، خدمات مختلفی را ارائه می‌کند. اپلیکیشن‌های این سیستم نیز امکان دسترسی راننده به اخبار زنده و به‌روزرسانی‌های آلفارومئو را فراهم کرده درحالی‌که از طریق آن امکان دسترسی VIP به رویدادهای ویژه هم وجود دارد.

آلفارومئو جزئیات فنی خاصی از کانسپت توناله منتشر نکرده و صرفاً گفته است که این کانسپت به قوای محرکهٔ هیبریدی مجهز است. انتظار می‌رود این سیستم هیبریدی نسخه‌ای از قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی جدیدی باشد که به‌تازگی در جیپ رنگید معرفی شده است چراکه احتمالاً توناله بجای استفاده از نسخهٔ کوتاه‌تر پلت‌فرم دیفرانسیل عقب مدل‌های جولیا و استلویو، روی نسخهٔ اصلاح‌شده‌ای از پلت‌فرم کامپکت دیفرانسیل جلوی فیات-کرایسلر ساخته شده است.

در توناله، حالت‌های رانندگی آلفارومئو به ویژگی خاص مدیریت انرژی مجهز شده‌اند. به‌عنوان‌مثال، در حالت پویا، خودرو از قدرت دوگانه استفاده می‌کند و حداکثر خروجی هردو موتور، یعنی موتور الکتریکی و درون‌سوز را ارائه می‌کند. با فشردن دکمهٔ E-mozione روی نمایشگر لمسی نیز تنظیمات خاصی برای پدال گاز ارائه شده، ترمزها تیزتر می‌شوند و فرمان هم پاسخ مستقیم‌تری به فرامین راننده می‌دهد. در حالت رانندگی معمولی اما همه‌چیز به‌منظور حفظ بهترین بهینه‌سازی بین موتور الکتریکی و بنزینی تنظیم می‌شود.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. Mehdipashaa

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (5 ديدگاه)

    خوشم زیاد از طرحش نیامد…مد طرح قبلیش بهتر بود..حتی اگه از استیویلو اقتباس می کرد بهتر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reza.M

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (309 ديدگاه)

      داخلش معرکس ولی طراحیه بیرونیش افتضاحه…شبیه برندای تازه ب دوران رسیده چینی شده

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. پارسا

        ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (139 ديدگاه)

        چیزی که من میبینم اصالت خالصه ولی ?

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. یانکی

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      آره دیگه داج و جیپ و رم و کرایسلر بفروشن تا فیات پولش رو خرج آلفا و مازراتیه بدونه مشتری کنه ***

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ferrari

        ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        بفروشه؟ چرا بفروشه؟؟ وقتی انقدر داشته که همه کرایسلرو خریده و از یه برند ورشکسته به سود دهی برسونه پس میتونه به راحتی الفارو هم بالا بیاره ضمنا الفا حداقل دو سه برابر کرایسلر و زیر مجموعه هاش فناوری داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Ferrari

        ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        ضمنا اگه مارکیونه نبود کرایسلر به گاو داری تبدیل میشد.یه برند داغون و بدرد نخور که هیچ مشتری نداشت هیچ برندی حاضر به سرمایه گذاری یا خرید کرایسلر نبود یادتون نره اون روزهای فاجعه بارو.هرچی دارید از صدقه سر ماریکونه و فیاته شکرگذار باشین

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. یانکی

          ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
          سوابق: (2354 ديدگاه)

          تو متوجه نشیدی گفتم برندهای آمریکایی ماشین میفروشن و پول در میارن برا کمپانی اونوقت این پول خرجه برندهای بدونه مشتری آلفا و مازراتی میشن.خودت فروش برندهای فیات کرایسلر رو ببین بعد از شغل خانوادگیت حرف بزن که به کرایسلر نسبت دادی.الان نمیدونم شاخهای ایتالیا ییش چه غلطی میکنن فقط شدن هزینه بر.همین داج با 4 ماشین که دیگه دارن قدیمی میشن روز به روز تو فروش داره رکورد میزنه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Solid Viper

          ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
          سوابق: (2596 ديدگاه)

          چقد جو داری رفیق
          با چه شدتی می گی
          یکم کنار بیا باهامون حالا
          ما از صدقه سری مارکیونه؟
          نه فیات و فراری میراث رسیده بهت
          نه کرایسلر به ما
          فقط طرفداریم
          معرفتم‌خوب چیزیه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. AMANTE

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1853 ديدگاه)

    اگه به گذشته ی آلفارومئو نگاهی کنیم، متوجه میشیم طراحی مدل ( توناله ) از مدل جالب و خاص ( SZ ) الهاماتی گرفته و اون ماشین یکی از بهترین و خاص ترین کوپه های زمانش بود.
    امیدوارم مدل ( توناله ) هم یکی از بهترین و خاص ترین کراس اوور های زمان خودش بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Mahmood

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (197 ديدگاه)

    متاسفانه صنعت خودروسازی طبق پیش بینی چندسال قبل بیش از اندازه داره به سمت کراس اوورها پیش میره و روز به روز محبوبیت این جعبه های خوش قیافه و بدون لذت رانندگی در دنیا بیشتر میشه?????
    اکثر پست های پدال هم که کانسپت هارو معرفی کرده همشون کراس اوور هستن.
    این موضوع برای کسانی مثل من که عاشق سدان های با لذت و کیفیت رانندگی و سواری هستن یه عذاب و دردی رنج آور هستش به امید اینکه دوباره سدان ها به جایگاه قبلی خودشون برسن و در صنعت خودی نشون بدن و این جایگاه رو از کراس اوورها بگیرن??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حسین

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (132 ديدگاه)

    واقعا زیباست ولی ظاهرا به قول دوستمون کراس اورها بازار را قبضه کردن دوست داشتم ماشین های اسپور کوچیک مثل z4 یا gt86 با سوپرا یا 4 c و از این قبیل ماشین های جوان پسند و اسپورت بیشتر باشه ولی تاالان چیز زیاد و خاصی ندیدم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا