آلفا رومئو

آلفارومئو میتو به پایان راه خود می‌رسد

زمانی که آلفارومئو در ماه ژوئن نقشه راه تولید ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ خود را اعلام کرد هنوز هم می‌توانستیم مدل کلاس B میتو را در سال جاری ببینیم اما این خودرو جایی در آینده شرکت ندارد. نفس‌های میتو به شماره افتاده و این هفته مدیر اروپایی آلفارومئو تأیید کرده این خودروی عجیب روانه موزه خواهد شد.


رابرتا زربی در مصاحبه با اتوکار برنامه‌های آلفارومئو برای پایان تولید میتو در آغاز سال ۲۰۱۹ را به خاطر کاهش تقاضای محصولات سه درب در اروپا اعلام کرده است. در قاره سبز افراد بیشتری به‌سوی محصولات ۵ درب جادارتر متمایل می‌شوند. همین چند روز پیش بود که خبرهایی درباره توقف تولید سئات لئون و Mii سه درب و همچنین خاتمه تولید اووک سه درب و پژو ۲۰۸ منتشر شد.


تنها این خودروها از خط تولید خداحافظی نخواهند کرد زیرا جدیدترین نسل فولکس‌واگن پولو هم همانند پسرعموی اسپانیایی خود سئات ایبیزا تنها به‌صورت ۵ درب عرضه خواهد شد. همین داستان درباره نسل بعدی آئودی A3 هم صدق می‌کند زیرا این خودرو تنها به‌صورت اسپورت بک فروخته می‌شود. کیا هم دیگر نسخه سه درب سید را تولید نخواهد کرد.


زربی می‌گوید همچنان امیدوار است خریدارانی که به دنبال میتو هستند علاقه خود را معطوف سدان بزرگ‌تر جیولیا کنند یا اینکه منتظر کراس اووری کوچک‌تر از استلویو باشند. تولید محصولات رده بالاتر بخشی از استراتژی آلفارومئو برای گسترش سبد محصولات خود بوده و به همین خاطر در آینده شاهد معرفی ۸C و GTV جدید خواهیم بود. همچنین برنامه‌هایی برای تولید نسخه طویل‌تر جیولیا و استلویو به همراه معرفی شاسی‌بلندی بزرگ‌تر وجود دارد. همچنین انتظار می‌رود مدل ۴C تا سال ۲۰۲۲ بازنشسته شود و البته در آمریکا هم تنها نسخه اسپایدر برای مدل سال ۲۰۱۹ عرضه می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. بهزاد

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (64 ديدگاه)

    امیدوارم جیولیتا (چجوری نوشته میشه؟ ) رو تولید کنن…تو متن که خبری ازش نیست….

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. سید

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (132 ديدگاه)

    خداحافظی بایه خودروی فانتزی و زیبا…حیف شد واقعا

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. سام

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    دردناک ترین خبری که شنیدیم.آخه چرا؟!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. میلاد

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (12 ديدگاه)

    اخه نامردا میتو که با شما کاری نداره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. NAVID۰۰۹۸

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    کوچولوی دوست داشتنیِ جذاب .
    طراحیش در ذهن خودرودوستان باقی میمونه

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا