آموزش

رایج‌ترین علل روشن شدن چراغ چک خودرو

وقتی صاحب یک خودرو باشید چراغ چک موتور خودرو می‌تواند یک مزیت یا یک دردسر باشد مخصوصاً وقتی‌که بدانید صدها چیز می‌تواند باعث روشن شدن این چراغ شوند.
آیا واقعاً لحظه ای که چراغ چک موتور خودرو روشن می‌شود باید ترسید و به نزدیک‌ترین تعمیرگاه ماشین مراجعه کرد؟ ممکن است با فهمیدن این که چه چیزهای ساده ای هم منجر به روشن شدن این چراغ می‌شود سورپرایز شوید. با این حال، اگر بیش از ۵ سال از عمر خودروی شما می‌گذرد و مطمئن نیستید که خودرو چه مشکلی دارد بهتر است که روشن شدن چراغ را خطایی در ماشین تلقی کنید.

Check Engine Light
CarMD شاخص سلامت خودرو را در سال ۲۰۱۵ منتشر کرده و ۱۰ دلیل رایج روشن شدن چراغ موتور و تعمیر مرتبط با آن را اعلام کرده است. این مطلب به شما کمک خواهد کرد که بدانید روشن شدن این چراغ چه مقدار هزینه روی دستتان می‌گذارد.

۱۰. تعویض انژکتور
fuel injector
طبق گزارش موجود این اولین باری است که این مشکل در لیست قرار می‌گیرد و با ۱.۷۵ درصد از تعمیرات در سال ۲۰۱۴ در رتبه ی دهم قرار می‌گیرد. یکی از دلایل اصلی خرابی انژکتورها انسداد آنها توسط مواد زائد ته‌نشین شده مخزن سوخت است که با رانندگی مداوم با سوخت کم یا استفاده از سوخت با کیفیت پایین و یا تعویض نکردن فیلتر سوخت حاصل می‌شود.

۹. تعویض دریچه بازچرخانی گاز اگزوز و تمیز کردن تمام اتصالات آن
Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve
تعویض دریچه بازچرخانی گاز اگزوز خودرو (EGR) و تمیز کردن تمام اتصالات آن ممکن است هزینه داشته باشد اما برای اطمینان از این که خودرو برای مدت طولانی سواری بدهد ضروری است، این سرویس ۱.۹۵ درصد از تعمیرات سال ۲۰۱۴ را تشکیل می‌دهد.

۸. تعویض ترموستات
Thermostat
با در نظر گرفتن این که ترموستات در یک خودرو نسبت به دیگر اجزای موتور کار سخت‌تری انجام می‌دهد حضور آن در لیست تعمیرات سال گذشته جای تعجبی نداشت، این سیستم در مناطق گرم بیشتر خراب می‌شود و با ۲.۱۸ درصد از تعمیرات در مکان هشتم قرار می‌گیرد.

۷. تعویض شمع و سیم آن
Spark Plugs
تعویض شمع و سیم‌های آن ۳.۸ درصد از تعمیرات سال گذشته را تشکیل داده است البته تعویض شمع و سیم‌های آن به عنوان یک تعمیر استاندارد در نظر گرفته می‌شود و اگر شمع‌ها و سیم‌ها تعویض نشوند بعد از مدتی چراغ چک موتور روشن می‌شود و اگر همچنان به آن رسیدگی نشود شمع دیگر جرقه نخواهد زد و همین امر باعث خرابی کوئل و مبدل کاتالیزوری می‌شود که هزینه تعمیر را بالا می‌برد.

۶. تعویض سنسور توده جریان هوا
Mass Air Flow (MAF) Sensor
تعویض سنسور توده جریان هوا با ۳.۵۴ درصد از تعمیرات، ششمین دلیل رایج روشن شدن چراغ موتور در آمریکا است که این نوع تعمیرات در غرب به حدی زیاد بوده که در رده ی سوم قرار گرفته است. توده جریان هوا در شرایط جاده ای خشک و گرد و خاک تابستانی یا برفی با نمک و یخ آسیب‌پذیرتر است. البته با تمیز نگه داشتن فیلتر هوا می‌توان از خراب شدن آن جلوگیری کرد.

۵. تعویض کوئل
ignition coil
نادیده گرفتن تعمیر و نگهداری شمع و سیم‌های شمع موجب خرابی کوئل شده و با روشن شدن چراغ موتور باید آن را تعویض کنیم، این مشکل با ۳.۵۷ درصد از تعمیرات در رده ی پنجم قرار می‌گیرد.

۴. تعویض کوئل ها و شمع‌ها
Replace Ignition Coil and Spark Plug
خرابی کوئل و شمع‌ها با هم به عنوان یک گروه با ۳.۵۸ درصد از تعمیرات در رده ی چهارم قرار می‌گیرد. در بسیاری آر موارد خرابی کوئل ناشی از ایراد در شمع‌ها است.

۳. بررسی شل بودن درپوش باک خودرو و در صورت نیاز سفت کردن یا تعویض آن
Inspect for Loose Fuel Cap and Tighten
درپوش سوخت شاید بی‌اهمیت به نظر برسد اما یک درپوش سوخت شل می‌تواند سبب روشن شدن چراغ موتور شود و این مشکل ساده ۵.۴ درصد از تعمیرات را تشکیل می‌دهد. بنابراین اگر به‌تازگی باک خودرو را پر کرده‌اید و چراغ موتور روشن شده است با چک کردن درپوش باک خودرو شاید مشکل حل شود.

۲. تعویض مبدل کاتالیست با مبدل کاتالیست OE جدید
catalytic converter
مشکل در مبدل کاتالیست با ۵.۸۹ درصد از تعمیرات در رده ی دوم ایستاده است. این مشکل که در خودروهای قدیمی رایج‌تر است با نگهداری نادرست خودرو و تعویض نکردن به‌موقع شمع خودرو به وجود می‌آید و تعویض آن هزینه ی زیادی دارد.

۱. تعویض سنسور اکسیژن
Oxygen Sensor
در نهایت تعویض سنسور اکسیژن با ۷.۱ درصد شایع‌ترین دلیل روشن شدن چراغ موتور در سال گذشته بوده است. خوشبختانه این مشکل هزینه زیادی ندارد. اما مشکل در این سنسور باعث اختلالاتی در سیستم ECU مثل تزریق بیش از حد سوخت می‌شود که این تزریق بیش از حد باعث مصرف بیشتر سوخت (تا ۴۰ درصد بیشتر) می‌شود و هزینه ای اضافی به بار می‌آید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۶ رای

مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۶۱ دیدگاه‌ها

  1. Archi Khan

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    برای ما ایرانی ها دیگه عادی شده !

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. (((RETOLEX(((REZA

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      ماشین چینی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ALL CARS

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (467 ديدگاه)

    ممنون ازمهدی نیک سیرت

    این مورد برای کسایی که خودروهای داخلی سوار میشن مثل خود من خیلی پیش اومده وباهاش آشنان واغلب توجهی بهش نمیکنن ومیگن خودش خاموش میشه وباز بعد مدتی روشن میشه ونباید خیلی بهش توجه کرد
    البته نظر من اینه حتما در پی رفع مشکل مربوطه باشیم تا نکنه یجا مارو تو جاده یا خیاوبن بزاره وکلی مشکل برامون درست کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حجت

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (69 ديدگاه)

    آخه برادر عزیز خرابی ترموستات چه ربطی به روشن شدن چراغ انژکتور داره فقط چراغ stopیا آب روشن میشه یاموتور داغ میکنه یا خنک میمونه در ثانی خود کاتالیست هم خراب بشه باز چراغ روشن نمیشه مگر سنسور اکسیژن ایراد بده به ecu فقط موتور خفه میگنه شتاب کم میشه داغ میکنه یا من اشتباه میگم یا شما خوب ترجمه نکردی یا مطالب اشتباهه چون این دو ایراد فقط مکانیکی هست . چون من چند سال در این زمینه کار کردم اگه میشه دوستان با تجربه توضیح بدن.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Sajad

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (189 ديدگاه)

      خیلی ربط داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمد

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      بله ربط داره و 100% هم ربط داره
      وقتی ترموستات خرابه دمای موتور تغییرات زیادی داره و موجب میشه که ecu دچار اشتباه بشه و پیغام اشتباهی بده و چراغ روشن بشه
      بنده به هرکی این نوشته رو میخونه اکیدا توصیه میکنم هوای فشنگی آب و ترموستاتو خیلی داشته باشید و هرگز هرگز در تابستان ترموستاتو باز نکنید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. a-x1

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (187 ديدگاه)

    والا سمند ال ایکس صفر 92 داریم، از روز اول چراغش روشن میشه، میگن سنسور اوسکیژنژه اما درست نمیشه!! درست نشد!! مصرفشم فاتحَ

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (7 ديدگاه)

      آقا ما هم همین مشکلو داریم EF 7 دمار از روزگار من یکی در آورده چک روشن میشه موتور 3 کار میکنه و ریپ میزنه و مصرف سوخت خیلی رفته بالا هر 10 مورده از شماره 1 تا 10 رو باید تست کنی من فردا میرم سراغشون موتور واز نشه صلوات :D

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. م

        ۲۲ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        سلام‌ دوستان
        سمندEF7 کمتر مکانیک خوب براش پیدا میشه. هر موقع چراغ چک این ماشین روشن شد رله ها رو عوض کنید. یکبار امتحان کنید و ما رو دعا کنید.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. amir

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (26 ديدگاه)

    سلام یک مشکل جدید برای سمندم به وجود اومده مدل 88 ef7 در حال حرکت کولر بگیری امپر تا 90 میاد مشکلی نداره اما اگه روی 90 ماشین روخاموش کنی بعدش استارت بزنی ریپ میزنه نمیدونین چرا؟ دوتا ازکویل هاشو عوض کردم دسته سیم هم یکسره شده دیگه نمیدونم چیکار کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمد

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (22 ديدگاه)

    یه عامل دیگه ( خنده دار ) هم البته در ایران وجود داره و اون بنزین سوپره که باعث روشن شدن چراغ چک میشه ? از بس که مضخرفه..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مسعود

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ضمن عرض سلام خدمت دوستان
    خواهش میکنم اگر اطلاعات و یا شناخت روی موارد و مطالب در مورد خودرو ندارید تمنا میکنم داخل سایت ثبت نکنید
    بنده با توجه به تجربیاتی که در شرکت تویوتا و بهمن و مرسدس دارم درب باک، ترموستات و کاتالیست به خودی خود هیچ ربطی به روشن شدن چراغ چک ندارند.
    با تشکر و احترام

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sajad

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (189 ديدگاه)

      ضمن عرض سلام خدمت شما
      مفهوم چراغ چک یعنی یک جزء از خودرو درست کار نمیکنه که احتیاج به بازبینی و (چک) داره و ممکنه به سایر اجزاء آسیب بزنه ، حالا فرق نمیکنه کدوم قسمت از خودرو باشه.
      البته اگه آقای نیک سیرت میگفتن از چه منبعی (لینک) ترجمه کردن ، خوب بود ، اما مطلب خوبی بود با تشکر.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمد

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      معلومه که اصلا اینکاره نیستی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. حسین

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (16 ديدگاه)

    چراغ چک پرشیا 93 من دیگه جزی از چراغهای پشت امپر شده وقتی ماشینو روشن میکنم چند ثانیه صبر میکنم تا چراغ چک روشن بشه بعد حرکت کنم .ی دفه بعد یک دقیقه روشن نشدنگران شدم گفتم شاید ماشین خراب شده ولی خدارو شکر روشن شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      واقعا از ته دل خندیدم حسین آقا .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. احمد باقری

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    در مورد پرایدهای 111، 131و132 یورو 4(که البته جزو ماشین به حساب نمی آیند)، مخصوصا جدیداش اکثرا همون سنسور اکسیژن بوده به این صورت که اول سنسور اکسیژن پایین رو عوض می کنند(البته اگر شما رو گرفتار نکنند و هی نگن کمیابه و ما نداریم) بعد که عوض شد چند روز دیگه اکثرا مشکل سنسور بالا پیدا میشه. واقعا این ماشینا شاهکار هستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. فرشید

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یه گلف 5 سال 2004 دارم شمع هاشو و دو سنسور اکسیژنشو عوض کردم اما هنوز چراغ چکش روشنه
    اگه کسی تجربه ای داره لطفا منو راهنمایی کنه
    خیلی ممنون
    فرشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. محسن زارع

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من یه 405 دارم که وقتی چراغ بنزینم روشن میشه پشت سرش چراغ چک هم روشن میشه علتش چی میتونه باشه لطفا راهنمایی کنید ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. علي.

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    یکی از دوستان مورانو داشت. وقتی سویچ رو باز میکرد تمامی چراغ های هشدار روشن میشد. منجمله چراغ چک. وقتی ماشین روشن میشد همه علایم میرفت.
    این مورد به نظرم ایراد نداره. طبیعیه. اگه هشدار باقی بمونه ترسناکه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. جلیل

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من که لامپشو از بیخ کندم خلاص

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. علی

    ۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام من خودرو چینیb50fصفر کیلومتر خریدم چراغ چک روشن بود الان هر کاری میکنم علتشو نمیدونن مصرف سوختم خیلی بالاست وموتور یه کم بد کار میکنه.برق ماشین را چک کردن مسکل نداشت .شیربرقی egrعوض کردم درست نشد.وقتی دیاگ میزنم خطای مدار برقی باز است میده .خوشحال میشم اگه راهنمایی کنید.لطفا به ایمیلم بفرستید

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. فرشاد

      ۲۲ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      منم مشکل شما رو دارم لطفا اگه علت رو فهمیدید تو سایت پدال بنویسید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. علی

    ۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ماشین اکتیون مدل 2012 فول گرفتم. چراغ چک اون روشن میشه نمایندگی میگه مهم نیست و این مورد بخاطر کیفیت بنزینه تو ایران لطفا منو راهنمایی کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. رشید

    ۲۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    پراید131tlمدل92 تک سوز دارم صبح ها که موتور سرده ماشینو روشن میکنم چراغ چک روشن میشه بعد از چند دقیقه که موتور گرم شد چراغ چک خاموش میشه دیاگ بردم خطا میزد مدار خطR . سنسور دور موتور رو عوض کردم فایده نداشت خوشحال میشم راهنماییم کنید لطفا اگه میشه به ایمیلم بفرستید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. عسل

    ۲۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام و خسته نباشید
    ماشین 405 رو استارت میزنم روشن نمیشه اصلا استارت نمیزنه مشکل از چی میتونه باشه ؟ اگه زود جواب بدید ممنون میشم با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. احمد

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.لطفا راهنمایی کنید
    لیفان620 1600 دارم دیسک و صفحه عوض کردم.چراغswsروشن میشه خیلی استارت میخوره و بد روشن میشه.دور موتورم از سه هزار بالا تر نمیره.دستگاه زدم گفتن از سنسور دور موتوره ولی سنسور ظاهرا مشکلی نداره،اتصالاتشم چک کردم مشکلی نداره.به نظر شما مشکل میتونه از کجا باشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. ARASH

    ۳۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (89 ديدگاه)

    این چراق در کشور ما کاربرد تزیینی دارد و نبودش باعث شک میشود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. MEHRAD

    ۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    روشن بودن چراغ چک در پرایدهای یورو4 چند دلیل عمده میتونه داشته باشه 1.اشکال سنسور میل سوپاپ که گاهی اوقات بعد از استارت چراغ چک روش میشود و همان زمان که چراغ روشن است ماشین بد کار میکنه و گاها انگار ماشین 3 کار میکند و در بعضی موارد بعد از چند لحظه چراغ خاموش میشود 2 .اشکال سنسور O2 بالا و پایین باید حتما هر دو سنسور با هم عوض شود اشکال این سنسور در قدرت موتور و مصرف خودرو نقش زیادی دارد……ضمنا خودروهای یورو4 با تیپ پراید بجز دو موردی که در بالا اشاره شد از جهت پمپ بنزین نیز بسیار حساس و مواردی خرابی آن زیاد دیده شده بجهت اینکه محفظه احتراق را برای بالا بردن شتاب خودرو کم حجم تر از سر سیلندرهای پرایدهای قدیم کرده اند با این عمل نیاز به پمپ بنزین قویتری داشته اند به همین علت پمپ بنزین ریو را بروی این خودرو نسب کرده اند که قیمتی حدود 180 هزارتومن دارد و 2 برابرقیمت پمپ بنزین پرایدهای معمولی دارد…….(من الله توفیق)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. فراز

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یه 405 sllx مدل 93 دارم از روز اول چراغ چکش روشن میشه و ماشین ریپ میزنه بردم نمایندگی دیاگ زد گفت چیزیش نیست. بردم مکانیکی دیاگ زد گفت از شمعاشه عوض کردیم درست نشد. تو جاده شمال تو سبقت چراغ چک روشن شد ماشین از نفس ایستاد از روبه رو هم اتوبوس داشت میومد…شانس آوردیم.
    اگه کسی راهنمایی کنه ممنون میشم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. رضا

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    slx405 مدل 91
    ecu boch 7.4.4
    فرتو فرت سنسور اکسیژن عوض می کنم براش ولی باز خراب میشه. تو یک ماه اخیر سه بار این سنسور عوض کردم . فکر میکردم قبلیا تقلبی هستند آخرین بار بوش اصل نصب کردم بازم چراغ لعنتی روشن شد. وقتی پرگاز میرم این اتفاق میافته تو سبقت دو بار شده و یکبار تو ترافیک… هر کی راحلی واسه این مشکل بده دو شمع ماشینو میزنم به نامش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۱۷ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش کاتالیزور ماشینتو خالی کردی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. میرزا

    ۸ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پژوپارس 94صفرگرفتم ازهمان روز اول بعدازروشن شدن موتور مدت 20ثانیه چراغ چکم روشن میمانه وبعدخاموش میشه آیا این طبیعیه یامشکلی وجودداره لطفا راهنماییم کنید ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. Ali

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عوامل محتمل در روشن شدن چک در مواقع شتابگیری و نامنظم کار کردن موتور :
    اول بگم اگه موتور ماشین موقع شتابگیری به ریپ زدن بیوفته میتونه از کوئل باشه ولی اگه دومرتبه تا شتابگیری بعدی ریپ نزنه چنتا احتمال هست ک باید بررسی بشه؛
    ١. سنسور دریچه گاز، که در موتور های معمولی روی شفت دریچه گاز بسته میشه و روش تستشم با یه اهمتر راحت میشه تستش کرد
    ٢. مپ سنسور که اطلاعات فشار هوای ورودی هوارو رو به ecu میده و روی منیفولد ورودی(بین دریچه گاز و سر سیلندر)
    ٣. سنسور های اکسیژن
    ۴. نشتی های احتمالی ورودی هوا که باید تمامی واشر ها و اورینگ ها بررسی و ترجیحأ با نمونه اصلی تعویض بشه
    ۵. وایر ها که باید تست و بررسی بشن که روش تستشونم اینه که با یه آبپاش واسر هارو خیس کنید و در تاریکی موقعی که موتور روشنه ببینید که جاییش نشتی برق یا برق دزدی نداشته باشه
    البته عوامل دیگری هم هست که امکان وجود مشکل در آنها کمتر و بعیده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. سعید

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    پراید131 مدل92یورو2 دارم چراغ چکش روشن میشه بعد خودبه خود خاموش میشه دلیلش چی میتونه باشه? ممنون میشم دوستان راهنماییم کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. محمد تورک

    ۱۵ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    برای جلوگیری از خراب شدن سنسور اکسیژن بهتره سیم وصل شده به سوکت رو با اضافه کردن تبدیل طویل تر کرد تا سوکت سنسور کمی از کف ماشین ارتفاع بگیره
    چون یکی از دلایل عمده ی خرابی سنسور اکسیژن تماس آب با سوکت و ایجاد اتصال میباشد.
    قیمت یک سنسور اصل بالاتر از صدوپنجاهه برا اینکه هزینتون کم بشه برین جاهایی که ماشینای تصادفی رو اوراق میکنن و از اونها تهیه کنین .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. مهدی

    ۲۲ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت همه دوستان
    ماشینم پراید مدل 91 فرمان هیدرولیک امروز چراغ چک ماشین روشن شد البته چند مرتبه بلد خاموش میشد رفتم تعمیرگاه دیاگ زد گفت مشکلش سنسور میل سوپاپ رفتم تعویضش کردم وقتی اومدم از تعمیرگاه بیرون کمی که باش رفتم در حین دور زدن چراغ روشن میشد بعد دوباره خاموش میشد دوباره دیاگ زدم ولی مشکلی نشون نمیداد حالا راهنماییم کنین چکار کنم وقتی دور میزنم روشن میشه ممنونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. رضا

    ۲۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    احتمالا از سنسور اکسیژنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. کیوان

    ۲۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یه ال 90 e2 دارم بعضی وقتها چراغ چک موتور روشن میشه و بعد موی خود به خود خاموش میشه من خودم دریانورد هستم و خونه این گزارش رو به من دادن اگه میشه راهنمایی کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. صهری

    ۲ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام . من SD 206 مدل 86 تیپ v8 را دارم. بعضی وقتا توی حرکت چراغ چک زرد رنگ اول چشمک میزنه و ببعد روشن میشه و تا مدتی می مونه اما بعد از یه مدت هم خاموشه.
    بعضی وقتا صبح زمستان موقع استارت هم چراغ پک روشن میشه .
    یه مکانیک میگه از کویل هست اما من به تازگی شمع و کویل را تعویض کرده بودم. بعد از سه چهار هفته که از تعویض کویل گذشته این اتفاق افتاده.
    لطفا کمکم کنید.
    تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا