آموزش

رایج‌ترین علل روشن شدن چراغ چک خودرو

وقتی صاحب یک خودرو باشید چراغ چک موتور خودرو می‌تواند یک مزیت یا یک دردسر باشد مخصوصاً وقتی‌که بدانید صدها چیز می‌تواند باعث روشن شدن این چراغ شوند.
آیا واقعاً لحظه ای که چراغ چک موتور خودرو روشن می‌شود باید ترسید و به نزدیک‌ترین تعمیرگاه ماشین مراجعه کرد؟ ممکن است با فهمیدن این که چه چیزهای ساده ای هم منجر به روشن شدن این چراغ می‌شود سورپرایز شوید. با این حال، اگر بیش از ۵ سال از عمر خودروی شما می‌گذرد و مطمئن نیستید که خودرو چه مشکلی دارد بهتر است که روشن شدن چراغ را خطایی در ماشین تلقی کنید.

Check Engine Light
CarMD شاخص سلامت خودرو را در سال ۲۰۱۵ منتشر کرده و ۱۰ دلیل رایج روشن شدن چراغ موتور و تعمیر مرتبط با آن را اعلام کرده است. این مطلب به شما کمک خواهد کرد که بدانید روشن شدن این چراغ چه مقدار هزینه روی دستتان می‌گذارد.

۱۰. تعویض انژکتور
fuel injector
طبق گزارش موجود این اولین باری است که این مشکل در لیست قرار می‌گیرد و با ۱.۷۵ درصد از تعمیرات در سال ۲۰۱۴ در رتبه ی دهم قرار می‌گیرد. یکی از دلایل اصلی خرابی انژکتورها انسداد آنها توسط مواد زائد ته‌نشین شده مخزن سوخت است که با رانندگی مداوم با سوخت کم یا استفاده از سوخت با کیفیت پایین و یا تعویض نکردن فیلتر سوخت حاصل می‌شود.

۹. تعویض دریچه بازچرخانی گاز اگزوز و تمیز کردن تمام اتصالات آن
Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve
تعویض دریچه بازچرخانی گاز اگزوز خودرو (EGR) و تمیز کردن تمام اتصالات آن ممکن است هزینه داشته باشد اما برای اطمینان از این که خودرو برای مدت طولانی سواری بدهد ضروری است، این سرویس ۱.۹۵ درصد از تعمیرات سال ۲۰۱۴ را تشکیل می‌دهد.

۸. تعویض ترموستات
Thermostat
با در نظر گرفتن این که ترموستات در یک خودرو نسبت به دیگر اجزای موتور کار سخت‌تری انجام می‌دهد حضور آن در لیست تعمیرات سال گذشته جای تعجبی نداشت، این سیستم در مناطق گرم بیشتر خراب می‌شود و با ۲.۱۸ درصد از تعمیرات در مکان هشتم قرار می‌گیرد.

۷. تعویض شمع و سیم آن
Spark Plugs
تعویض شمع و سیم‌های آن ۳.۸ درصد از تعمیرات سال گذشته را تشکیل داده است البته تعویض شمع و سیم‌های آن به عنوان یک تعمیر استاندارد در نظر گرفته می‌شود و اگر شمع‌ها و سیم‌ها تعویض نشوند بعد از مدتی چراغ چک موتور روشن می‌شود و اگر همچنان به آن رسیدگی نشود شمع دیگر جرقه نخواهد زد و همین امر باعث خرابی کوئل و مبدل کاتالیزوری می‌شود که هزینه تعمیر را بالا می‌برد.

۶. تعویض سنسور توده جریان هوا
Mass Air Flow (MAF) Sensor
تعویض سنسور توده جریان هوا با ۳.۵۴ درصد از تعمیرات، ششمین دلیل رایج روشن شدن چراغ موتور در آمریکا است که این نوع تعمیرات در غرب به حدی زیاد بوده که در رده ی سوم قرار گرفته است. توده جریان هوا در شرایط جاده ای خشک و گرد و خاک تابستانی یا برفی با نمک و یخ آسیب‌پذیرتر است. البته با تمیز نگه داشتن فیلتر هوا می‌توان از خراب شدن آن جلوگیری کرد.

۵. تعویض کوئل
ignition coil
نادیده گرفتن تعمیر و نگهداری شمع و سیم‌های شمع موجب خرابی کوئل شده و با روشن شدن چراغ موتور باید آن را تعویض کنیم، این مشکل با ۳.۵۷ درصد از تعمیرات در رده ی پنجم قرار می‌گیرد.

۴. تعویض کوئل ها و شمع‌ها
Replace Ignition Coil and Spark Plug
خرابی کوئل و شمع‌ها با هم به عنوان یک گروه با ۳.۵۸ درصد از تعمیرات در رده ی چهارم قرار می‌گیرد. در بسیاری آر موارد خرابی کوئل ناشی از ایراد در شمع‌ها است.

۳. بررسی شل بودن درپوش باک خودرو و در صورت نیاز سفت کردن یا تعویض آن
Inspect for Loose Fuel Cap and Tighten
درپوش سوخت شاید بی‌اهمیت به نظر برسد اما یک درپوش سوخت شل می‌تواند سبب روشن شدن چراغ موتور شود و این مشکل ساده ۵.۴ درصد از تعمیرات را تشکیل می‌دهد. بنابراین اگر به‌تازگی باک خودرو را پر کرده‌اید و چراغ موتور روشن شده است با چک کردن درپوش باک خودرو شاید مشکل حل شود.

۲. تعویض مبدل کاتالیست با مبدل کاتالیست OE جدید
catalytic converter
مشکل در مبدل کاتالیست با ۵.۸۹ درصد از تعمیرات در رده ی دوم ایستاده است. این مشکل که در خودروهای قدیمی رایج‌تر است با نگهداری نادرست خودرو و تعویض نکردن به‌موقع شمع خودرو به وجود می‌آید و تعویض آن هزینه ی زیادی دارد.

۱. تعویض سنسور اکسیژن
Oxygen Sensor
در نهایت تعویض سنسور اکسیژن با ۷.۱ درصد شایع‌ترین دلیل روشن شدن چراغ موتور در سال گذشته بوده است. خوشبختانه این مشکل هزینه زیادی ندارد. اما مشکل در این سنسور باعث اختلالاتی در سیستم ECU مثل تزریق بیش از حد سوخت می‌شود که این تزریق بیش از حد باعث مصرف بیشتر سوخت (تا ۴۰ درصد بیشتر) می‌شود و هزینه ای اضافی به بار می‌آید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۶ رای

مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۶۱ دیدگاه‌ها

  1. وحید

    ۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من دانگ فنگ اچ سی کراس دارم دوماهه صفر گرفتم دیروز صبح چراغ چک روشن شد تا الان. مشکل جانبی دیگه ای نداره که علامتی داشته باشه . دلیلش چی می‌تونه باشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. آرام

    ۱۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (55 ديدگاه)

    دوستان عزیز اگر پستهای قبلی را هم بخوانید ، بهتر هست بدون معطلی و سریعا کد ارور توسط یک دستگاه OBD خوانده شود. همانطور که بعضی از ارورها ساده هستند بعض دیگر می توانند آسیب جدی به نیروی محرکه خودرو بزنند(علی الخصوص در مورد خودرو کم کارکرد). پیشنهاد من این است که کد خطا خوانده شود و درصورت نیاز با ذکر کد، مشکل را مطرح کنید تا در صورت توان راهنمایی صحیح انجام شود.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. مجید56

    ۱۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    باسلام پیرو جوابیه شما بنده ماشین رو بردم دیاگ زدن عین فرموده شما این خطا رو داد evaporative emission contrrol system-purge control valve cricuit open
    (code= 0444) و خطایsystem voltage با کد 0560
    و خطای دیگه gas tanke failure deteccted on cng ib
    با کد 1105 اینها خطاهای ماشین بنده بود نام سیستم دیاگ هم پردازش موتور بود .در ضمن ماشین بنده مدل 86 هست دو گانه کارخانه و در این مدل کنستر به کل وجود ندارد جهت اطلاع. خیلی از راهنمایی جنابعالی و زحمات شما قدردانی میکنم.
    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرام

      ۲۰ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (55 ديدگاه)

      خواهش می کنم. خوشحال هستم که تونستم کمک کنم.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. وحید صادقیان

    ۱۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من خودرو 206 تیپ 5 دارم چراغ چک روشن می شود وقتی که با یک سرعت خاص مدتی حرکت می کنم و ماشین در آن لحظه درست گاز نمی خورد اول شمع و بعد کوئل و بعد وایر ها را عوض کردم اتفاقی نیفتاد بعد سنسور دور موتور را عوض کردم باز هم گاهی روشن می شود و باید ماشین را خاموش کنم و بعد که استارت می زنم چراغ چک خاموش می شود لطفا راهنمایی کنید

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. آرام

      ۲۱ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (55 ديدگاه)

      دوست عزیز مشکل Missed Fire معمولا به خاطر مسائل مختلفی پیش می‌آید که یکی از آنها الکتریکال یا اختلال در کار جرقه زنی است. پیشنهاد میکنم انژکتور‌ها رو هم تمیز کنید و ببینید نتیجه بهتر میگیرید یا خیر.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. محمد

    ۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    استاد عزیز سلام
    یه پراید مدل ۸۷ دارم که چراغ چکش زمانی که خودرو در حال حرکت و زمانی که دور آمپر نزدیک
    یک دوم میاد روشن میشه یعنی دور آمپر بین یک چهارم و یک دوم میاد روشن میشه در ضمن مقاومت فن هم عوض کردم ولی دوباره چک روشن میشه
    اگه راهنمایی کنید ممنون میشم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. رحيمي

    ۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خودرو کیا سراتو دارم چندبار چراغ چک آن روشن شده چندبار هم به تعمیرگاه رفتم ولی ظاهراً مشکلی ندارد بعدچند روز دوباره چراغ چک روشن شد به نظر شما ایرادش در کجاست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمد

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ببخشید من ماشینم صفره پراید .چراغ زنون انداختم الان وقتی نور بالا رو میزنم تو برق ماشین نوسان پیش میاد بعد چراغ چک روشن میشه بعد خاموش میشه باهربار نور بالا زدن .خواستم بدونم راهی هست رفع بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مجید 56

    ۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    با سلام
    بنده به یک مشکل عجیبی برخورد کردم در مورد آمپر بنزین . ماشین سمند 86 دوگانه کارخانه هست وقتی سوئیچ رو باز میکنم مقدار بنزین را دقیق نشون میده تا استارت میزنم آمپر بنزین میاد تا صفر و چراغ بنزین رو شن میشه لازم بذکر است که پمپ بنزین رو باز کردیم شناور کاملا سالم هست توسط باطریساز تست شد .
    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Kalhor

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    اصولا باید از اپتدا
    شمعها . روغن کارخانه رو ۱۰۰۰ تا.باطری کارخانه تعویض گردد
    روغن ۱۰.۴۰ توتال اماراتی قوطی آبی.
    شمع اصلی بوش
    باطری ۷۴ امپر
    بنزین فقط سوپر
    سوئیچ را کا باز کردی تا ۱۰ بشمر بعد استارت بزن
    درب باک محکم بسته شود محکم
    اگر این کارها رو کردی هرموقع چک روشن شد سرباطری منفی را دو ساعت بردار دوباره ببند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. آرام

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (55 ديدگاه)

    دوستان محترم همانطور که قبلا هم گفته شده چراغ چک انجین (چراغ زرد اخطار خرابی) به نه صدها بلکه هزاران علت تعریف شده خاص یا ترکیبی روشن می شود. بهتر هست قبل از هر پیشگویی کد خطایی که باعث بالا آمدن چراغ شده توسط دستگاه خوانده شود و با مراجعه به مرجع راهنمای کدها علل آن برسی و تعمیرات تخصصی انجام شود. خاموش کردن چراغ بدون بررسی علت، تنها پاک کردن صورت مساله است. در مورد کیا سراتو که فرمودید احتمالا سنسور یا قطعه ای دچار خرابی شده و چراغ چک به صورت موقت توسط مکانیک که نمیتواند علت را پیدا کند پاک می شود و بعد از چند روز طبیعتا و مجددا ارور به وجود آمده باعث بالا آمدن چراغ چک می شود. اگر کد ارور را از مکانیک بگیرید راهنمایی بهتری می کنم. در مورد آمپر بنزین هم به نظر مشکل از خود آمپر است و با کیلومترساز ماهر مشورت کنید گاهاً مشکل از فیوزینگ هم میتواند باشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. بهمن

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ال٩٠مدل ١٣٩١باکارکرد٧١٠٠٠دارم برای اولین بارروی همین کیلومتر چراغ چک روشن شد وماشین کمی ریپ زد خاموش کردم بعد از۵دقیقه همه چیز عادی شد-ضمناآیا نیاز به تعویض تسمه تایم است ؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. آرام

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (55 ديدگاه)

      دوست عزیز بهترین مرجع زمان سرویس خودرو دفترچه راهنمای خود خودرو شماست اما معمولا به ازای هر ۵۰٫۰۰۰ کیلومتر شما می باید ۲۰٫۰۰۰ کیلومتر هم به عنوان کارکرد غیر ثبت شده موتور در نظر بگیرید یعنی زمانی که خودرو شما حرکت نمی کند و موتور روشن است. با توجه به راهنمایی مقدار کیلومتری تعویض تسمه تایمینگ که در دفترچه توصیه شده ، میبایست محاسبه انجام شود و حتما این کار توسط مکانیک کاملا ماهر و نه هر کسی انجام شود. کیلومتر و زمان تعویض تسمه در یک برچسب کوچک نوشته شده و در داشبورد چسبانده شود تا خود شما و یا صاحبان بعدی دسترسی به اطلاعات داشته باشند. در مورد ریپ زدن خودرو شما باید گفت معمولا در مواقع مشابه اشکال میتواند از ورود ذرات معلق در سوخت به جلو سوزن انژکتور و در نتیجه Missed Fire باشد که با روشن و خاموش کردن خودرو و فشار اولیه پمپ بنزین ذره مذکور از جا کنده شده و مشکل موقتا حل شده. البته این تنها یک احتمال است.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  12. احمد

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من اردی 84 دارم
    باهاش تصادف کردم و رفتم صاف کاری درستش کرد
    روشنش کردیم چراغ چکش روشن شد
    الان چشمک میزنه رله دوبل رو عوض کردم الان هم چراغ چشمک میزنه و روشن نمیشه ولی استارت میخوره فقط روشن نمیشه
    مشکلش رو میشه بفرمایید؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرام

      ۲ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (55 ديدگاه)

      دوست عزیز بعضی اوقات برای انجام صافکاری خواسته یا ناخواسته ممکن است بعضی از اتصالات و سیم‌ها جدا شوند. پیشنهاد من این است که اتصالات به دقت کنترل شوند. ممکن است اتصال بدنه ( Ground ) هم دچار قطعی شده باشد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. امیر

    ۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    اس ال ایکس تیوفایو 96 دارم چراغ چک خیلی وقتا روشن میشه چند بار بردم دیاگ زدن ریست کردن ولی بازم گه گاه روشن میشه ولی همیشگی نیس و وقتی تازه موتور روشن میشه یه کم ریپ میزنه مشکل چیه چیکارش کنم کجا ببرم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرام

      ۳ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (55 ديدگاه)

      دوست عزیز همانطور که قبلا هم ذکر شد، ری ست کردن اررور تنها صورت مساله رو پاک میکند و آنرا حل نمی‌کند. استارت سرد و ریپ زدن موتور هم معمولا به علت وجود بخارات آب در سیستم تزریق بنزین هست.بهتر هست از مخلوط اکتان+ الکل اتانول+ استون به نسبت ۲۰- ۱۰ – ۱۰ میلیلیتر برای هرده ۱۰ لیتر بنزین استفاده کنید. محلول فوق را آماده کنید وحتما به مقدار مذکور(از این حد بیشتر یا کمتر نریزید) قبل از پر کردن باک به خودرو اضافه کرده سپس باک را پر کنید. اگر بعد از چند روز بهتر شد دفعات بعد استون را حذف کنید. در مورد چراغ چک انجین، این نوع اتومبیل رو نمیشناسم اگر کد اررور که دستگاه نمایش میده رو برای من بنویسین حتما سعی می کنم راهنمایی دقیق بکنم. حتما کیلومتر و حجم موتور و اسم لاتین خودرو رو هم ذکر کنید.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  14. فرشاد

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من یک خودرو ال نود ای ۲ مدل ۹۶ دارم چراغ اعلام هشدار در موتور روشن شده علت چیست؟ البته چند ثانیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. روزبه

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام ضمن تشکر از سایت خوبتون و جواب دهی ب موقع و سریع و وقتیکه میگذارد
    من ی رانا مدل ۹۴ دارم ک ۴۵ هزارتا کارکرده جدیدن دچار یکسری مشکل شده
    چراغ چک روشن میشه ماشین درجا ک کار میکنه ریپ میزنه و بعضی وقتا البته خیلی کم پیش میاد ک خاموش میکنه در حرکت رو دور بالا هیچ ایرادی نداره اما تو دور پایین ریپ میزنه و بعضی وقتا گاز نمیخوره بوی خیلی بدی شبیه خامسوزی از اگزوز بیرون میاد تو دور بالا وقتی چراغ چک روشن میشه گاز خوردن و راه رفتن ماشین خیلی خوب میشه و انگار نفس باز میکنه چراغ دینام هم مس چراغ چک در حال خاموش روشن شدنه چندوقت پیش استپ موتور عوض کردم بعد اون بهتر استارت میخوره اما بعضی وقتا هم اصلا استارت نمیخوره امروز استارت ک میزدم تق تق میکرد و رد میکرد باک ماشین پر بود ولی امپر باک رو خالی نشان میداد ماشین هم روشن نمیشد تا یک ربع بعد ک روشن شد
    ممنون میشم تو این شرایط پیچیده اگه راهنمایی دارید و محبت کنید و در اختیارم بگذارید تا کمکی باشه برای کمتر هزینه کردن دراین شرایط سخت اقتصادی
    راستی مصرف بنزینم بعضی وقتا بالا میره بعضی وقتا هم عادیه
    سپاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۶ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام بنظر من مشکل از سنسور کیلومتر هست حتما بازدید شود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. مجید.س

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من پراید 94 دوگانه دارم چراغ چک در حرکت وقتی دور موتور روی 3000میرسه چراغ چک روشن میشه ودور موتور بالاتر نمیره چون شروع به ریپ زدن و کاهش قدرت مثل اینکه چیزی جلوی حرکت را میگیره ایراد کجاست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرام

      ۸ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (55 ديدگاه)

      ممکن است که کاتالیک کانورتر ( درصورت وجود در سیستم خودرو شما) دچار گرفتگی شده باشد. بهتر است بااگزوز ساز ماهر مشورت کنید.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  17. عباس

    ۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ممنون میشم زود جواب بدید
    یه پیکان بار مدل 86 دارم سه روزه سرعت از 60 به بالا میره چراغ چک دل میزنه یعنی یهو روشن خاموش میشه و ول میشه و بعد چند لحظه باز همین اتفاق می افته. اما نه ماشین ریپ میزنه نه مصرفش زیاد شده در کل کارایی ماشین کم و زیاد نشده. بردم پیش انژکتوری گذاشت زیر دستگاه عیبی پیدا نکرد. رفتم پیش دینام پیچ بازم دینامم خوب کارمیکرد در اخر یک ecu جای ecu خودم قرار دادم بازم همون عیب چراغ چک ادامه داره اما کمتر در ضمن ecu خودم رو ماشین دیگه انداختم هیچ مشکلی نداره پس مشکل از کجاست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرام

      ۸ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (55 ديدگاه)

      سلام. با عرض پوزش از تاخیر در جواب دادن به سوالات دوستان. قدم اول: ممکن هست که شمع‌های موتور ضعیف شده باشند پس همه شمع‌ها چک شوند. قدم دوم متاسفانه در ایران ما، متخصصی که بتواند کدهای اررور را بشناسد کمتر پیدا می‌شود. حتما باید کدهای Pending خوانده شود. قدم سوم پیشنهاد من این است که اگر شد فشار پشت انژکتورها حتما چک شود. یک فشارسنج باد به خوبی و سادگی این کار را انجام می دهد. فشار استاندارد بایست حدود ۴۰ PSI باشد. اگر بالاتر یا پایینتر باشد پمپ بنزین خودرو شما دچار مشکل خواهد بود. فشار باید یکنواخت و بدون کم و زیاد باشد. اگر تخصصی در این زمینه ندارید حتما از متخصص کمک بگیرید. قدم چهارم بررسی کویل های خودرو که خرابی آن‌ها بسیار بعید به نظر می‌رسد ولی احتمال دارد دچار خرابی اولیه شده باشند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. مصطفی

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من پراید مدل 94 کم کار کرده تاوقتی ماشین خنکه چراغ چکش روشنه یه رب ساعتی که کار کرد خاموش میشه مشکلش چیه. ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. امید مرادی

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام پراید مدل 90 دارم امروز صبح یه مسافتی رو که امدم بنزینم روبه اتمام بود بنزین زدم تو اتوبان 120 تا می امدم که نزدیک مقصد چراغ چکم روشن شد ودورموتورمم مدتیه که خیلی میره بالا علت رو میخاستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. امید مرادی

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام پراید مدل 90 دارم امروز صبح یه مسافتی رو که امدم بنزینم روبه اتمام بود بنزین زدم تو اتوبان 120 تا می امدم که نزدیک مقصد چراغ چکم روشن شد ودورموتورمم مدتیه که خیلی میره بالا علت رو میخاستم خواهشن جواب بدید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. علی

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    ورنا مدل 84 دارم.
    چراغ چک روشن شده
    دلیلش را نمی دونم.
    میخواستم سوال کنم تا چه مسافتی با چراغ روشن میشه رانندگی کرد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. فرامرز حیدری

    ۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام.لیفان ایکس 60 مدل 92 دارم و 105 هزار تا کارکرده.هیچ مشکلی تا بحال نداشتم ولی 3 ماهه که توی شهر(ترافیک) چراغ چک روشن میشه و موتور دیگر گاز نمی خورد(دریچه گاز برقی است) ولی تو سرعت تا حالا مشکل نداشته.با OBD2 چک کردم مشکل P2101,2105,,2106,2110 است که همگی مربوط به تراتل اکچویتور می باشد.سنسور سرعت و پدال گاز را تعویض کردم وارور 2105 قطع شد ولی مشکل همچنان باقی است.نمایندگی هم هیچ چیز نمیداند.ممنون میشوم از راهنمای شما

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. محمد

    ۱۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام من پژو ۲۰۷ مدل ۹۶ جدید دنده دارم الان بعداز ۸ ماه چراغ چک روشن میشه خطا دریچه گاز میزنه اما نمایندگی میگه چون موتور بوش هست ورژنش رو نداره هر جا بردم نتونستن حلش کنن یک تنظیم موتور فیش های ک به کامپیوتر اتصال دا ره رو با یک سوزن دستکاری کرد چند روز چراغ چک روشن نشد اما دوباره روشن شد و موقع حرکت ریپ میزنه خواهشا راهنمایی نمایید دیگه نمیدونم چیکار کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. فرید

    ۷ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.من پراید مدل ۹۳ دارم..معمولا تو سرعت کم و یکنواخت ماشین گاز نمیخوره و باید چند بار پدال شل کنم و فشار بدم تا درست بشه..در همین زمان هم چراغ چک روشن میشه.
    در ضمن سنسور اکسیژن هم خرابه ولی میکانیک میگه جنس خوب براشون پیدا نمیشه.
    روغن هم جدیدا کم میکنه.
    ماشین ۵۰ هزارتا رفته نوبت تعویض تسمه تایم هم شده.
    لطفا راهنمایی کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. امیدصفاری

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام خسته نباشید من یه پراید مدل87دارم.چراغ چک ماشین بعضی وقتا روشن میشه و بازخاموش میشه.خواهشمندم راهنماییم کنید.این دلیلش چیه?مشکل جدی داره?و میشه ازماشین استفاده کرد یانه?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. امیدصفاری

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ,سلام خسته نباشید.من یه پرایدمدل87دارم چراغ چک ماشین بعضی وقتاروشن میشه و بازخاموش میشه.دلیلش چیه?مشکلش جدیه?میتونم ازماشین استفاده کنم?ممنون میشم ازراهنماییتون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. سعید

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من برلیانس h230دارم یک سال این ماشین رو دارم مدل ۹۶ واقعا ماشین خوبی فقط بعضی اوقات ماهی یه بار چراغ چک روشن‌میشه نمایندگی پدال گاز و دریچه‌گاز رو عوض کرد ولی مشکل باز برطرف نشد سوخت‌کم‌میرسه زمانی‌که استارت‌میزنم ماشین جون‌نداره روشن بشه بخاطر همین چراغ چک روشن‌میشه بعد کلیپ باطری برمیدارم چک خاموش میشه بعد از یه ماه دوباره روشن میشه هنوز دلیلش مشخص نشده نمایندگی که توی بندرعباس هست بلد نیستن دوستان کسی هست که بتونه راهنمایی‌کنه ممنون میشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. معین

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    دوستان من پژو 206 SD مدل 90 دارم مدتی است موقعی که کولر ماشین رو روشن می کنم و یک مقدار که ماشین حرکت می کند بعد از مدتی و بخصوص در هنگامیکه دور ماشین به 3000 می رسد شروع به ریپ زدن می کند و چراغ چک روشن شده و دیگه ماشین گاز نمی خورد و دور موتور بالا پایین می شود. با خاموش کردن کولر تا مدتی ماشین سنگین کار می کند و بعد از چند دقیق خوب می شود.
    چند بار هم نمایندگی بردم نتونستن تشخیص بدن، ممنون میشم کسی بتونه راهنمایی کنه مشکل از چیه (در ضمن پارسال شمع ها رو عوض کردم)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. هانیه

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    روزخوش
    پارس مدل ۸۴ دارم امروز صبح استارت زدم چراغ استاپ و چراغ روغن و چراغ ترمز دستی و چراغ آمپر روشن موند و خاموش نشد
    ترمز دستی خوابیده و ماشین روشن اما چراغها روشن
    چراغ چک فقط وقتی روشن کردم خاموش شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. کیهان

    ۳ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من پراید هاچ بک 111 دارم مدل 93 هروقت که به دست انداز می افته چراغ چک روشن میشه بعد کل امپرهام بنی دور موتور و کیلومتر و آمپر بنزین و کیلومتر شمار همشون از کار مافتند هرجایی هم بردم دیاگ زدن هیچ خطایی را نشون نداد واقعا موندم چیکار کنم
    اگه کسی بتونه راهنماییم کنه سپاسگزار میشم.
    یاحق

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا