آموزش

چگونه از سوپرکارها عکس جذاب بگیریم؟!

“یک تصویر خوب بهتر از هزاران کلمه است” شاید این جمله را هزاران بار شنیده باشید و واقعیت هم همین است مخصوصاً درباره‌ی خودروها! خواه در حال فروش خودروی مورد علاقه‌ی خود باشید یا اینکه بخواهید درباره‌ی اسب زین کرده‌ی خود صحبت کنید، عکاسان پلی بین خریداران بالقوه یا هر طرفدار دوآتشه‌ای هستند که می‌خواهند خودروی شما را مشاهده کنند.


به همین خاطر، ثبت تمام جزئیات خودرو بسیار مهم می‌باشد. از خودروهای ارزان قیمت گرفته تا نسخه‌های میلیون دلاری، قوانین یکسان هستند: جزئیات خودرو باید واضح بوده و در تصاویر دیده شوند.


خوشبختانه عکاسان حرفه‌ای قدم‌های لازم برای تصویربرداری عالی از خودروها را به ما یاد می‌دهند. اگرچه در تصاویر یک مزراتی MC12 مسابقه‌ای با قیمت بالا دیده می‌شود اما این فرایند صرف‌نظر از خودروی موردبحث مشابه و یکسان است.


ویدئویی که منتشر شده شاید کمی طولانی باشد و اگر نمی‌خواهید آن را به‌طور کامل مشاهده کنید می‌توانید به‌طور خلاصه مطلب زیر را مرور کنید:

  1. جزئیات واضح خودرو – مهم است که خودرو در شرایط خوب و دست‌نخورده‌ای باقی بماند (حداقل از نظر فیزیکی) زیرا جزئیات آن را در تصاویر دیده خواهند شد. همکاری با یک تصویربردار حرفه‌ای واقعاً جادو می‌کند بنابراین تصاویر ثبت شده از خودرو کاملاً چشم‌نواز خواهند بود.
  2. تصویربرداری با نور روشن – اولین قدم در عکاسی از خودرو وجود نور کامل است بنابراین این یک قدم مهم خواهد بود. البته این مورد به محلی که زندگی می‌کنید بستگی دارد.
  3. خاموش کردن چراغ‌ها در زمان عکاسی از خودرویی با رنگ روشن – این یک مورد جالب است. به منظور نمایش جزئیات کامل خودرو، رنگ روشن مهم است. شاید بخواهید چندین تصویر ثبت کنید که در آینده آن‌ها را با یکدیگر ترکیب کرده و تصویر جذابی به دست آورید.
  4. عکاسی با نور روشن در زمانی که بخش پایینی خودرو رنگ روشن دارد – این مرحله ضروری است بنابراین شما می‌توانید لایه‌ای را در زمانی که بخش تیره‌ی خودرو دیده شده اضافه کنید.
  5. ترکیب تصاویر در فرایند نهایی – البته که فرایند تنظیم و دست‌کاری تصاویر یک مرحله کلیدی است.

البته مراحل ذکر شده نمی‌توانند دیدی واضح از چگونگی تبدیل شدن به یک عکاس حرفه‌ای در بخش خودرو را ارائه کنند بنابراین ما توصیه می‌کنیم ویدئو را تماشا فرموده و همچنین از دیگر نوشته‌های منتشر شده در “پدال” برای تصویربرداری زیبا از خودروها استفاده کنید.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۱۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (3878 ديدگاه)

    اگه از LaFerrai بدترین عکس رو هم بگیری بازم اون عکس بسیار جذاب و دوست داشتنی هست چون این تنها یک ماشین نیست بلکه طلایی ناب با تزئینات الماس هست
    خدایا فقط دلم میخواد این عشق رو از نزدیک ببینمش ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Danial

    ۱۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (466 ديدگاه)

    به هر حال میشه گفت بیشتر کار رو فتوشاپ انجام میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ایلیا

    ۱۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (731 ديدگاه)

    چگونه از سوپرکارها عکس جذاب بگیریم؟
    اول باید ی سوپرکار جذاب داشته باشیم.
    وقتی از فراری یا استون مارتین عکس بگیرید نتیجه حتما جذاب خواهد بود.

    موافقم 4
    مخالفم 0
  4. Car Lover

    ۱۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (688 ديدگاه)

    کاش پدال قبل از انتشار این مقاله مینوشت که چیجوری سوپرکار پیداکنیم …

    موافقم 4
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا