آموزش

چه لاستیکی بخریم؟

بعد از هزاران کیلومتر رانندگی باید از لاستیک‌هایی که حالا فرسوده شده‌اند دل بکنید. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که حین خرید با توجه به تنوع لاستیک‌ها در انتخاب یکی سر در گم بودید و نمی‌دانستید که چه نوع لاستیکی باید بخرید.

راهنمای انتخاب تایر مناسب
راهنمای انتخاب تایر مناسب

چهارفصل

تایرهای مسافرتی
این نوع از لاستیک‌ها، لاستیک‌های اصلی چهار فصل شماست، این لاستیک‌ها دوام زیادی دارند و احساس راحتی را در حین رانندگی به شما القا می‌کنند. لاستیک‌های چهارفصل تورینگ و گرند تورینگ هندلینگ بهتری دارند و سروصدای کمتری تولید می‌کنند. هر لاستیک چهار فصل با علامت M+S مشخص می‌شود که این علامت از کلمه‌های گل و برف خلاصه‌شده است.

تایرهای چهار فصل
تایرهای چهار فصل
تایرهای با عملکرد بالا
اگر به دنبال کشش بیشتر در هر نوع آب و هوایی هستید مدل‌های با عملکرد بالا نسبت به لاستیک‌های مسافرتی چهارفصل انتخاب بهتری هستند. ترکیبات ویژه ی لاستیک‌های با عملکرد بالا انعطاف‌پذیری لاستیک را در آب‌وهوای سرد حفظ می‌کند و در سخت‌ترین شرایط لاستیک چسبنده باقی می‌ماند.

all season High Performance tires
all season High Performance tires
تایرهایی با عملکردی فوق‌العاده
این لاستیک‌ها مثل لاستیک‌های با کارایی بالا هستند و تفاوت آنها در این است که برای سرعت‌های بالاتر طراحی‌شده‌اند. این لاستیک‌ها رطوبت را منتقل می‌کنند تا با کشش بهتر در شرایط برف و یخ عملکرد بهتری داشته باشند.

تایرهای مناسب تمام شرایط آب‌وهوایی
بهترین لاستیک‌های چهارفصل این لاستیک‌ها هستند و به هر نوع لاستیک چهار فصل دیگر ترجیح داده می‌شوند چراکه با داشتن نماد دانه برف و کوه صلاحیت خود را در شرایط برف شدید نشان می‌دهند. اگر به دنبال کارایی بهتری در برف هستید تنها گزینه بهتر لاستیک‌های زمستانی است. در شرایط آب‌وهوای گرم این لاستیک‌ها الگویی مناسب دارند اما بی‌نقص نیستند و اگر شما به دنبال دوام و سروصدای کمتر هستید این لاستیک‌ها برای شما مناسب نیست.

تابستانی

تایرهای گرندتورینگ
تایرهای تورینگ و گرند تورینگ تابستانی به هیچ‌وجه مناسب رانندگی در شرایط برف و یخ نیست اما در شرایط جاده ای خشک هندلینگ بهتری ایجاد می‌کند و از لاستیک‌های تابستانی دیگر سروصدایی کمتر تولید می‌کند. تایرهای با عملکرد بالا این لاستیک‌ها از لاستیک‌های تورینگ تابستانی مرسوم هندلینگ بهتری ایجاد می‌کنند و فرمان پذیرترند اما نسبت به دیگر لاستیک‌های این نوع زودتر فرسوده می‌شوند و می‌توانند سخت‌تر و پرسروصداتر باشند و راحتی کمتری داشته باشند.

تایرهای تابستانی
تایرهای تابستانی
تایرهای با عملکرد فوق‌العاده
بهترین عملکرد را از بین هم‌رده‌های خود دارند و در آب وهوای گرم، چسبندگی و فرمانپذیری فوق‌العاده‌ای دارند اما به‌شدت سخت و پر سروصدا هستند و زودتر از لاستیک‌های تابستانی دیگر فرسوده می‌شوند. ماشین‌های اسپرت معمولاً از این لاستیک‌ها استفاده می‌کنند. حتی فراتر از این تایرها، خریداران می‌توانند از میان تایرهای تابستانی، تایرهای مکس و اکس‌تریم را انتخاب کنند که چسبندگی و پاسخ دلخواه هر راننده ای را به وجود می‌آورد و رانندگی دیوانه‌وار را ممکن می‌سازد.

Summer tires
Summer tires

زمستانی

تایرهای بدون میخ
این لاستیک‌ها، مرسوم‌ترین لاستیک‌های زمستانی هستند و در جاده‌های لغزنده چسبندگی خود را نشان می‌دهند. آج این تایرها الگوی خاصی دارد که باعث خرد شدن تکه‌های یخ و برف و ریختن لجن و برف آر لاستیک می‌شود که درنهایت با سطح بیشتری که در اختیار لاستیک قرار می‌دهد کشش بیشتری در آب‌وهوای سرد ایجاد می‌کند. این لاستیک‌ها در آب هوای گرم و مرطوب نسبت به دیگر لاستیک‌های زمستانی هندلینگ پایین‌تری دارد.

تایرهای زمستانی
تایرهای زمستانی
تایرهای میخ دار
این نوع از لاستیک‌های زمستانی از ترکیب مشابه لاستیک‌های بدون میخ استفاده می‌کند اما این نوع می‌تواند با میخ‌های فلزی همراه باشد. استفاده از این نوع از لاستیک‌ها در بعضی از مناطق به خاطر تخریب جاده غیرقانونی است. رانندگی با این لاستیک‌ها در شرایط تگرگ، یخ مرطوب، انجماد و زمستان شدید بسیار مطلوب است.

Studdable tires
Studdable tires
تایرهای با عملکرد بالا
این لاستیک‌های بدون میخ زمستانی در شرایط خشک و مرطوب نسبت به لاستیک‌های زمستانی معمولی هندلینگ بهتری دارد و برای بزرگراه‌هایی که با برف پوشیده شده و ثبات نهایت سرعت مهم است طراحی‌شده است. اگر برای شما رانندگی با سرعت بیشتر نسبت به کشش در برف اولویت بیشتری دارد این تایرهای با عملکرد بالا مناسب خودروی شما است.

تایرهای زمستانی
تایرهای زمستانی

تایر با قابلیت حرکت در حالت پنچر

این تایرها بعد از پنچر شدن قادرند مسافتی ۸۰ کیلومتری را طی کنند. معمولاً این تایرها از تایرهای معمولی گران‌تر و سخت‌تر هستند که سخت بودن آنها باعث می‌شود تا رانندگی با آنها حس راحتی کمتری داشته باشد و به همین دلیل بین مشتریان محبوب نیستند. ضمن اینکه این تایرها زودتر از تایرهای معمولی فرسوده می‌شوند.

Run-Flat Tire
Run-Flat Tire

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۲ رای

مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۶۲ دیدگاه‌ها

  1. سیامک

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام. دوستان من یه 206 sd دارم خیلی خشکه و میکوبه، یه جفت لاستیک نرم میخوام که عمرشم کوتاه نباشه و زود صاف نشه، مطالب و نظرات دوستانو خوندم گیج شدم، قصدم هانکوک بود، ایا به درد میخوره؟ و اینکه برای نرمی ماشین 195 60 بندازم یا همون سایز فابریک 185 65

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اره هانکوک خوبه.ولی اگه پول داری میشلن بخر.ماهه.رو دست نداره.از همه نظر نرمی مقاومت وزن و سرعت ظاهر لاستیک و چسبندگی عملکرد عاااالیه

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. حسن جمالی

      ۷ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2 ديدگاه)

      هانکوک جدید انداختم از بغل ریش،ریش میشه اگه عین هانکوک میخوایید لوفن که همون شرکت هانکوک هست بندازین هانکوک جدید بدرد نمیخوره عین قبل نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. سیامک

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان کسی نیست یه راهنمایی کنه؟ هانکوک ۱۸۵ ۶۵ r14 چطوره؟ عثاز لحاظ نرمی و عمر منظورمه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حسین

    ۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    ماشین من تیبا2 رینگ استیله.تا چند روز دیگه ایشالا میاد. رینگ خودش 14 هست185.
    طبق نظرات دوستان اول نظرم رو میشلن هست بعد هانکوک. نظر شما چیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. کامران

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شش سال پیش لاستیک هانکوک گرفته بودم جالبه عبارت usa و ساخت کره روشون هست تا الان خوب کار دادن بیش از صدوهفتادهزارتا رفته هنوز هم آج داره ضمنا ترکیدن تو کارشون نیست چون نوع رادیال و کیفیت سیمشون بالاست اما مطمئنا این جدیدها مثل قدیم نیستن الان هم فقط دنبال هانکوک اصل هستم هنوز پیدا نکردم حتی اگر بشه شخصا میرم کره چون اینجا یکجا یک و نیم قیمت میدن یکجا هفتصد! متاسفم که مافیای لاستیک با جان و مال مردم به راحتی بازی میکند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. فرهاد

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان. من می‌خوام دو جفت لاستیک. سایز 215 بخرم برا ماشینم لیفان 620 هست. رینگش هم هفده. بنظرتون. میشلن بگیرم یا فالکن… ظاهراً هردو خوب جواب دادن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علی

    ۴ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من بعد از اینکه لاستیک هانکوک انداختم ک اتفاقا خیلی نرم بود اما بعد ۲ سال ساییدگی زیاد پیدا کرد و خشک هم شده بود، الان لاستیک نانکنگ تایوان انداختم سایز. ۲۰۵ خدایی خیلی خوب هست هم سر پیچ ها هم نرمی و ترمزگیری البته هنوز یک سال نشده ولی فعلا خیلی خوبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مهران

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من میخوام لاستیک بخرم سایز ۲۰۵.۶۰.۱۴ الان که قحطی اومده قیمت ها فضایی شده ایرانی حتی گیر نمیاد تو ایرانی ها آگه گیرم بیاد کدوم بهتره.
    نظرتان درباره لاستیک جینیون تایر چی ایرانی بهتره یا این؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. رضا

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هانکوک ، فالکن ، سومیتومو در یه سطح هستن تاچند روز پیش سومیتومو رو ندیده بودم فکرکردم فالکنه عین همن از لحاظ نرمی هم در یه سطح .به نظرم میشلن پول زیادی دادن بخاطر برندشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. یاسر

    ۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه خسته نباشید
    برای 405 لاستیک سایز 205 ،از برند های ایرانی کدوم بهتر هستند ؟

    موافقم 1
    مخالفم 2
  10. علی معتمدی

    ۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان ببخشیدیکی ازفروشندگان لاستیک به من پیشنهادگلدستون داده ومیگه گلدستون جدیداکیفیت خوبی پیداکرده آیااین صحت داره؟

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. reza401

      ۶ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بدترین لاستیکه موجود در بازار ایرانه گلدستون

      موافقم 2
      مخالفم 1
    2. آرمین

      ۲۰ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      گلدستون لاستیکی هست که به درده خر سواری میخوره.
      احتمال زیاد فروشنده نامحترم رو دستش مونده میخواد با تبلیغات مضحک غالب کنه.

      موافقم 2
      مخالفم 1
    3. وحید

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      احتمالا منظورش روداستون بوده شما اشتباه متوجه شدید

      موافقم 2
      مخالفم 0
  11. سامان

    ۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (5 ديدگاه)

    لاستیک هانکوک میخوام بگیرم۱۹۵/60/۱۴ اصلا پیدا نمیشه قحطی اومده جایگزین چی بگیرم خوب باشه میشلن هرچی پیدا کردم تاریخ ۲ سال پیش بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آریان

      ۹ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اگر بتونی دنلوپ بگیری هم از کومهو و هانکوک نرمتره و هم استحکام و دوام بیشتری داره

      موافقم 1
      مخالفم 0
  12. حمید

    ۲۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هانکوک های جدید خیلی نرمن و از کناره لاستیک پاره میشن ،اینو از چند مغازه لاستیک فروشی پرسیدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ناشناس

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      کیفیت دیواره هانکوک افتضاحه

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. علیسا

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من به شخصه تجربه کرده ام

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. ایلیا

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با نظرتون موافقم هانکوک لاستیک نرمیه و برای مناطق گرمسیر اصلا خوب نیس من امتحان کردم و پشیمون شدم. مرداد 94 تعداد4حلقه لاستیک n nankong گرفتم تا الان هم دارم استفاده میکنم از هر نظر عالیه. ماشینمslx405

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. داود

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    دوستان لطفا راهنمایی بفرمایید. اگر 205 روی سمند نصب بشه مشکل ایجاد نمیکنه برای ماشین؟ روی سیستم تعلیق و جلوبندی و ازین موارد؟
    نیاز به تغییر ecu هست یا خیر ؟ قبلا شنیده بودم که کیلومتر ماشین دچار خطا میشه

    موافقم 0
    مخالفم 2
  14. حیدری

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان. ممنون میشم جواب منم بدین. لاستیک 15/65/215 برای سمند خوبه بندازم. جواب میده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. محمد

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.میخواستم لاستیک هانکوک‌کره واسه پراید بگیرم ولی جدیدا میگن دوپوسته میشه ایا صحت داره یا نه.نظرتون در مورد لوفن چیه.بنظرتون بهترین لاستیک واسه پراید چیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیررضا

      ۱۹ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اگه میتونی اصلی میشلن رو پیدا کنی بنداز اگه نمی تونی رودستون n5000 بگیر سه سال کار میکنه من شیش ساله دارم این مارک و میندازم و همش توی جاده های نا هموار هستم چسبندگیش عالیه فقط یکم نسبت به هانکوک خشک تره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. سیامک

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    وقت بخیر دوستان امروز فالکن انداختم رو پارس
    ۲۰۵.۶۰.۱۵
    نظرتون دربارش چیه ؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. علی.ع

      ۱۷ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (4 ديدگاه)

      الان که انداختی میای نظر ما رو میپرسی؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رحمت

        ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (3 ديدگاه)

        آی گفتی. حرف مارو هم گفتی. فدااااااااااااااااات

        موافقم 0
        مخالفم 0
  17. مجتبی قربانی

    ۷ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام لطفا نظر بدین من لاستیک سورنا تایوان ۲۰۵×۶۰×۱۵انداختم ماشینم تویوتا استیشن اونسیس هست اگر کسی تجربه ای داره بگه ممنون مبشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. شهاب

    ۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    گلدستون مثلا پاور سیوینگ
    سلام سال نود و شش سمند خشک نحویل گرفتم که لاستیک هاش گلدستون بود.به حرف اهل فن توجه نکردم و گفتم تولید ملیه و استفاده می کنم.الان ماشین ۳۷ هزار کار کرده و در بهترین شرایط نگهداری شده.بطور همزمان با اختلاف دو یا سه روز هر چهار حلقه دوپش شد.عکس هاش موجوده.بردم نمایندگی اصفهان گفتن آقای گنجی صاحب شرکت مولتی میلیاردره و شکایت نکنی بهتره.امروز چهار حلقه بارز خریدم.خدایا ایمان مسئولین رو بیفزای ایران گلستان میشه.خدا رو شکر که اتفاقی برام نیفتاد.ایمیل برای ارسال عکس لاستیک های گلدستون و کیلومتر ماشین ارسال شد.و در آخر امیدوارم بخاطر امنیت جانی مردم هم که شده روابط رو با کشور های دیگر بهتر کنیم.آقای گنجی حلالت نمیکنم ماشینم قسط داره و من هم یه معلم ساده هستم.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  19. مرتضی

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان عزیز- من برای ماشینم ک تیبا ۲ هست با رینگ آلومنیومی لاستیک آپولو هند خریدم ولی همش تو فکرم نمیدونم جنسش خوب هست یا نه – فروشندش میگفت از رودستون بهتره??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رحمت

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (3 ديدگاه)

      رودستون لاستیکاش خیلی با دوامن. عالین. لاستیکای هندی خدا کنه مٍل هنر پیشه اش باشن که از 12 طبقه میپره اما هیچیش نمیشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. احمد

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    بنظرتون بجای سایز استاندارد ۲۱۵/۵۵/۱۶ میشه۲۰۵/۵۵/۱۶ یا۲۱۵/۶۵/۱۶ روی ماشین جیلی انداخت؟ ممنون میشم اگه تجربه ایی در این زمینه دارین راهنمایی کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. رسول

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دو سال پیش لاستیک گلدستون انداختم برای ٢٠۶.
    بعدش مرتب بست اگزوزم می شکست
    بعدش کولر ماشین دچار نشتی شد
    و بعدش هم دسته موتور آسیب دید
    به هیچ وجه فکر نمیکردم تمام این آسیب ها ناشی از لاستیک باشه . مدام برای تعویض کمک ها و تعمیر جلوبندی مراجعه میکردم جلوبندی ساز و میگفتن همشون سالمه.
    خواهشا برای لاستیک خوب هزینه کنید. اگه لاستیک بد بندازید کوبیدن های مداوم تمام خودرو رو از بین میبره.

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Reza

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اینو کاملا درست میگه , منم بارز انداختم در عرض یک سال ماشینو داغون کرد و جلوبندی رو نابود کرد.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  22. مهزیار

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جای اینکه شیش تومن بدید میشلن و صد و پنجاه هزار کیلومتر برید ک بعد ۱۰۰ هزار تا با ترس ولرز باشه شیش تومنو بدید ۴ جفت بارز بخرید و من تضمین میکنم ک تا ۸۰ هزار تا زیر هفتاد درصد اج نداشته باشه و راحت بی ترس ولرز بگارونید و مهمتر از همه پول ب جیب کارگر و زن و بچه ایرانی بریزید ن خارجی یاعلی

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. مقصودپرستار

      ۱۷ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      به نظرمن گلدستون خوبه ارزون هم هست جدیدا هم بهترشده

      موافقم 2
      مخالفم 5
    2. ساسان

      ۱۵ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام
      انصافا کیفیت لاستیک خارجی قابل مقایسه با ایرانی نیست.
      شما تهران تا مشهد رو با پراید میتونی بری و با لکسوس هم می تونی بری اما لذت رانندگی و امنیت با کدوم بیشتره ؟
      این در حالیه که هر دوتا ماشین شما رو به مقصد میرسونه.

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. Carnage

        ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (1 ديدگاه)

        تازه پرایدو مناسب با اب و هوای ایران میسازن لکسوسو نوچ ✌

        موافقم 0
        مخالفم 1
    3. علی.ع

      ۱۷ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (4 ديدگاه)

      سلام من و همه هموطنام قبل از اینکه بفکر جیب کارگر و زن و بچه کارگر ایرانی باشیم، بفکر زن و بچه خودمون هستیم. بعدشم آیا به اندازه ای که ما دغدغه حمایت از کالای ایرانی داریم آیا کارخونه هامونم بفکر مصرف کننده های ایرانی شون هستند؟ نیستند. اگر بودند بعد اینهمه سال یه پیشرفتی میکردن. و مخلص کلام اینکه من دارم خودمو زیر قرض میبرم تا لاستیک خارجی خوب بخرم چون پول اضافه برای جلوبندی و سر صدای اتاق و اینا ندارم. در ضمن جون خودم و خونوادمو از سر راه نیاوردم

      موافقم 9
      مخالفم 1
  23. محسن زین الدینی

    ۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام ماشین من پژوهست ازلاستیکهای ایرانی کدوم مدل خوب هست 405slx

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. ساسان

    ۱۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    من 206 صندوقدار مدل 90دارم که سال 93از یکی گرفتم و روی ماشین لاستیک سومیتومو 205 مدل htr200گذاشته بود.
    تا الان نزدیک 90000 تا باهاش رفتم و خداروشکر فقط یکبار به پنچری ریز داشت.
    از عاجش تقریبا 70% باقی مونده اما از کناره ها یه مقدار ترک داره و با گذشت 5 سال به فکر تعویضش افتادم.
    اول راجع به سومیتومو باید بگم از نظر چسبندگی و تعادل و کیفیت و مقاومت هیچ مشکلی نداره و عالیه.اما کمی صدای توی کابین میاد و اینکه متاسفانه خشکه ولی من مشکلی باهاش ندارم چون رانندگی نرمال میکنم.
    الان چند ماهه که تحقیق راجع به لاستیک رو شروع کردم و نتیجه بعد از حذف تمام گزینه ها ختم شد به میشیلن – یوکوهاما و هانکوک
    طبق مشورت با خیلی از کسایی که تجربه داشتن گفتن هانکوک کیفیتش نسبت به قبل ضعیف تر شده یوکوهاما و میشیلن رو پیشنهاد دادند.
    راجع به خشکی لاستیک های ژاپنی هم پرسیدم و گفتن که یوکوهاما کاملا نرم و مناسبه. راجع به میشیلن که جای هیچ حرفی نیست البته سابقه استفاده از میشیلن روی 206 قبلی رو داشتم که 4 سال زیر ماشین بود و هیچ فرقی با روز اولش نداشت که متاسفانه یک بار با سرعت 80 کیلومتر ماشین خورد به جدول و لاستیک ترکید.
    البته بنده بندرعباس زندگی میکنم و بهتون پیشنهاد میکنم برای خرید لاستیک به قشم و درگهان برید و با نصف قیمت بازار لاستیک بخرید.
    خودم الان بندرعباس کومهو 185 گل اسکتا تاریخ تولید 2018 پرسیدم یک میلیون و چهارصد و پنجاه هزار تومان در صورتیکه درگهان همین برند با همین گل و تاریخ 2019 قیمتش رو نهصد و پنجاه هزار تومان برای یک جفت لاستیک(دو حلقه) اعلام کرد.
    تعجب نکنید اگه با کمتر از 2 میلیون میتونید لاستیک خوب بخرید البته کومهو کیفیت پایین تری نسبت به بقیه کره ای ها داره.
    یا علی

    موافقم 2
    مخالفم 0
  25. رضا

    ۲۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.من با لاستیک کویر تایر۷۳۰۰۰تا با تیبا۲ راه رفتم بدون کوچکترین پنچری واذیت.جنس ایرانی آنقدر هم بد نیست.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  26. سعید

    ۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    دوستان من برای سمند رفتم تو سایت ایران تایر و 4 حلقه لاستیک 205 تحویل گرفتم.. تاریخ لاستیکم 2020 هستش… الان واقعا دو ب شک هستم از همین لاستیکا استفاده کنم یا ببرم بیرون عوضشون کنم با برندای دیگه… لاستیک قبلیم یزد بود 100هزارتا راه رفته وواقعا ازشون راضی بودم نمیدونم ایران تایرم کیفیتش خوبه یانه
    لطف میکنید اکر راهنمایی کنید.. واقعا قیمتا عجیب غریب رفته بالا حق انتخاب و ازمون گرفته?

    موافقم 1
    مخالفم 0
  27. علی.ع

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام ماشین سمند
    بین هانکوک ۱۹۵/۶۰/۱۵ و مکسس ۲۰۵/۶۰/۱۵ کدوم بهتره؟ کیفیت و زیبایی جفتش مهمه برام.
    عزیزانی ک نظرشون هانکوکه ۱۹۵/۶۵/۱۵ هس لایک رو بزنن
    عزیزانی که نظرشون مکسسه ۲۰۵/۶۰/۱۵ هس دیس لایک رو بزنن
    با سپاس

    موافقم 2
    مخالفم 1
  28. امیر

    ۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    دوستان کسی درباره برند چینی headway میدونه؟
    چه جوریاس؟!
    اگه کسی درباره لاستیک چینی headway چیزی میدونه بگه
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فریبرز

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من بهترین برندی تا حالا استفاده کردم هدوی بوده حرف نداره هم نرمه هم دوامش بالاست 2 سال جلو کارکرد بعد جلو عقب کردم الان عقبیا 4 سالع رو ماشینن و جلو رو چند بار عوض کردم تا حالا.بدترین لاستیکمم گلدستون بود . کاملا آشغاله

      موافقم 2
      مخالفم 0
  29. Hasan zarei

    ۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان میشه کمکم کنید میخوام واسه ماشینم لاستیک بخرم ب نظر شماها چه مارکی بخرم پراید ۱۳۲ دارم دوتای جلو میخوام عوض کنم لطفا راهنمایی کنید؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رحمت

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (3 ديدگاه)

      بجای لاستیک ماشینتو عوض کنی بهتره.

      موافقم 0
      مخالفم 3
  30. مرتضی

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان.برای پژو پارس دانلوپ بگیرم یا یوکوهاما؟قبلا هانکوک داشتم و خیلی راضی بودم ازش خیلی نرمه،ولی الان نایاب شده کلا

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا