آکورا

آکورا برنامه‌ای برای ساخت نسخهٔ هیبریدی نسل جدید MDX ندارد

آکورا به‌تازگی نسل جدید کراس‌اوور پرچم‌دار MDX خود را معرفی کرده اما این شرکت ژاپنی اعلام کرده است که در این نسل خبری از نسخهٔ هیبریدی نخواهد بود. نسخهٔ پرچم‌دار نسل قبلی MDX مدل Sport Hybrid بود که به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 با ۲۵۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۵ نیوتن متر گشتاور به همراه سه موتور الکتریکی مجهز بود که مجموع خروجی سیستم را به ۳۲۱ اسب بخار قدرت و ۳۹۲ نیوتن متر گشتاور می‌رساندند.

بااین‌وجود، برند لوکس هوندا در مصاحبهٔ اخیر با اتوبلاگ اعلام کرده است که هیچ برنامهٔ فوری برای تولید نسخهٔ هیبریدی نسل جدید MDX ندارد زیرا در این نسل مدل Type S با پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربو که ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد، جایگزین نسخهٔ هیبریدی پرچم‌دار قبلی شده است و ساخت یک نسخهٔ هیبریدی با ارقام پرفورمنس مشابه Type S منطقی نخواهد بود. بااین‌حال کمی عجیب است که با توجه به حرکت صنعت خودروسازی به سمت الکتریکی‌سازی، آکورا قصد ندارد نسخه‌ای هیبریدی از MDX را برای خریداران علاقه‌مند به محیط‌زیست ارائه کند.

سیستم هیبریدی نسل قبلی MDX Sport Hybrid از یک موتور الکتریکی نصب‌شده درون گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به همراه دو موتور دیگر برای تأمین نیروی چرخ‌های عقب تشکیل شده بود. این نسخه به‌طور ترکیبی در هر صد کیلومتر ۸.۷ لیتر بنزین مصرف می‌کرد و این رقمی است که به‌احتمال‌زیاد MDX Type S جدید نمی‌تواند به آن برسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (238 ديدگاه)

    دوج فقط دوج اوه ببخشید باید در مورد این صحبت می کردم یه جورایی بگم خب چرا ندارد؟؟؟؟
    باید این ماشینای سفری و شهری برقی بشن فقط به ماسل کار ها و هایپر کار ها و سوپر کار ها کاری نداشته باشند.
    میدونم نصف بیشتر الودگی ها برای ماشین های هایپر کار های قدرت مند است و کارخونه ها و فقط 30% برای ماشین های شهریه اما اگه همین سی % رو نابود کنیم جهان نصف الودگیش میره و فقط کارخانه ها و ماشین های سنگین میمونند

    موافقم 0
    مخالفم 12
    1. پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??

      ۲۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (238 ديدگاه)

      نظر بچگانه بود ؟؟؟؟می دونم مثل نوید نمی تونم بنویسم ولی چطور بود؟

      موافقم 2
      مخالفم 7
  2. sina

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (811 ديدگاه)

    آکورا برنامه‌ای برای ساخت نسخهٔ هیبریدی نسل جدید MDX ندارد….
    بنظرم احسنت کارش درست بود
    هیبرید یعنی چی ! سیستم مضخرفی که مثل بچه آدم تکلیفش با خودش مشخص نیست نه کامل بنزینیه نه کامل برقی
    پول همون بنزینی که قراره طی چند سال مصرف کنیو ، یکجا اضافه تر بر قیمت ماشینت میدی که سیستمی روش نصب کنن که فقط ادعالی مصرف پایین سوختو داره در حالی که میشه راحت با کم کردن حجم موتور و افزودن سوپرشارج یا توربو به همون مقدار اسب بخار و مصرف سوخت رسید

    موافقم 3
    مخالفم 2
  3. Hadi

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    نسل قبلی هیبرید بود
    ولی این نیست؟
    چرا واقعاً ؟؟

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا