آکورا

افشای تصاویری از محصولات آیندهٔ آکورا

در بسیاری از اوقات تصاویر محصولات آیندهٔ خودروسازان به طرق مختلفی افشا می‌شود اما این بار همین اتفاق به شیوهٔ بسیار عجیبی برای محصولات جدید آکورا روی داده است. گفته شده شخصی یک دستگاه آکورا MDX صفرکیلومتر خریداری کرده و سپس این تصاویر را در سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودروی خود یافته است. ادعا شده این تصاویر متعلق به نسل جدید کراس‌اوور MDX و همین‌طور نسل آیندهٔ سدان TLX هستند. علاوه بر این، این تصاویر نمایی از داخل و همین‌طور آپشن‌های این خودروها را هم نشان می‌دهند. البته این تصاویر چندان ساده به دست نیامده‌اند زیرا مالک MDX پس از یافتن آن‌ها با استفاده از کیت ابزار اندروید تصاویر را دانلود و سپس منتشر کرده است.

بااین‌حال بسیار عجیب به نظر می‌رسد که تصاویری از محصولات آیندهٔ یک خودروساز در نرم‌افزار و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی محصولات کنونی آن که در بازار عرضه می‌شوند پنهان شده باشد. سخنگوی آکورا اما در پاسخ به این اتفاق، گفته است که این‌ها رندرهای مفهومی هستند که بر اساس زبان طراحی کانسپت Precisio طراحی شده و در نرم‌افزار رابط کاربری MDX قرار داده شده‌اند تا جزئیات محصولات آیندهٔ آکورا را به اشتراک بگذارند؛ بنابراین با توجه به گفتهٔ آکورا، این تصاویر صرفاً کانسپت هستند و هنوز معلوم نیست که آیا در آیندهٔ نسخهٔ تولیدی آن‌ها را خواهیم دید یا نه.

بااین‌حال در مقایسهٔ تصاویر افشاشده از MDX با تصاویر جاسوسی آن، نسبت‌ها باهم مطابقت دارند. در این تصاویر دماغهٔ کاملاً جدید با جلوپنجره‌ای تجدیدنظر شده دیده می‌شود که توسط چراغ‌های باریک‌تری احاطه شده و MDX را کاملاً از نسل کنونی متفاوت کرده است. در این قسمت همچنین ورودی‌های هوای جدیدی هم به چشم می‌خورند. در پروفیل جانبی نسل جدید این کراس‌اوور لوکس ژاپنی، تریمی کرومی به همراه یک نقش منحنی در قسمت پایینی درها جلب‌توجه می‌کند درحالی‌که لچکی عقب هم فرم جدیدی پیدا کرده است. ازجملهٔ ویژگی‌های قابل‌توجه بخش عقبی خودرو هم می‌توان به سپر و چراغ‌های جدید اشاره کرد.

در همین حال، منتشرکنندهٔ این تصاویر فکر می‌کند سدانی که در آن‌ها دیده می‌شود نسل جدید TLX است اما به نظر می‌رسد این خودرو سدان پرچم‌دار جدید آکورا باشد که قرار است ماه آینده در پبل بیچ در قالب یک کانسپت رونمایی شود. دلایل زیادی برای این احتمال وجود دارد که یکی از آن‌ها طول بسیار بیشتر خودروی موجود در تصاویر از TLX کنونی است. اگر این واقعاً سدان پرچم‌دار جدید آکورا باشد، احتمالاً جایگزین مدل TLX کنونی خواهد شد. این در حالی است که برخی گزارش‌ها ادعا کرده‌اند که آکورا قصد دارد نام لجند (Legend) خود را احیا کند یعنی نامی که بین سال‌های ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۵ از آن برای سدان پرچم‌دار خود استفاده می‌کرد.

درهرحال صرف‌نظر از اینکه این سدان چه خودرویی خواهد بود، در آن جلوپنجرهٔ برجسته به همراه چراغ‌های باریک LED دیده می‌شود که در بالای ورودی‌های هوای بزرگی جای گرفته‌اند. در این خودرو همچنین خط سقف اسپرت و خط شخصیت پویایی دیده می‌شود که با شیبی به سمت دستگیرهٔ درها می‌رود؛ اما همان‌طور که گفته شد، در این تصاویر نمایی از داخل خودرو نیز دیده می‌شود که داشبوردی شیک با نمایشگری در بالای آن، صفحه آمپر دیجیتالی و نورپردازی داخلی را به همراه تنظیم برقی پشت‌سری صندلی‌ها نشان می‌دهند. انتظار می‌رود نسل جدید MDX با مدل ۲۰۲۰ و سدان جدید آکورا با مدل ۲۰۲۱ به بازار عرضه شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. سینا

    ۲۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (69 ديدگاه)

    برند خاص و دوست داشتنی ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Car Lover

    ۲۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (688 ديدگاه)

    ب نظرم یکی از ضعفای اکیورا کابین دمودش بود
    ان اس اکس و ار دی اکس تو موج جدید تغیییرات خیلی خوب بودن مخصوصا کابینش و من که ژاپنیارو خیلی میخام خوشحال شدم ولی ای ال اکساومد گند زد به تصورتمو دوباره همون طراحی دموده(البته فیس لیفت بود و انتظاری نمیرفت)ولی از عکس ها برمیاد کابین قراره درست حسابی باشه تو نسل جدید اکیورا ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد

    ۲۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    هوندا واقعا داره دلچسب میشه
    علاوه بر محصولات خود هوندا که بشدت جذاب و دلربا شدن،
    محصولات شاخه لوکس هوندا، آکورا هم داره به همون شدت جذاب توی شاخه لوکس جلو میرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. sina

    ۲۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    اگه این افزایش طول TLX اینده به این دلیل باشه که آکورا قصد داشته باشه همزمان با عرضه یه ماشین بزرگ تر به تولید خودروی کم فروش RLX ( هزارتا در سال) پایین بده خعلی اتفاق مثبت و هوشمندانه ای هست بنظرم. برای اینکه یه ایده ای داشته باشید راجع به طول سدان ها:
    ILX: 4.63 cm
    TLX: 4.84cm
    RLX:5.03cm
    کمری هم 4 متر و 89 سانت هست طولش برای مقایسه.
    MDX هم اگه اندازه RDX جدید خوب باشه فوق العاده خواهد بود.
    فانتزی من اینه اکورا دو تا سدان و دوتان کراس اور داشته باشه در کنار RSX

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امیرحسین

    ۲۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (152 ديدگاه)

    آکورا خیلی زیبا و با کیفیته… تصاویر فوق خیلی شبیه مرسدس سی ال ای ۲۰۲۰ هست که اونم زیباست واقعا

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا