آکورا

شروعی دوباره، بررسی آکورا TLX 2015

هیچ‌گاه لاک‌پشت دریایی بودن کار آسانی نبوده است. این لاک‌پشت‌ها مجبور هستند که از بدو تولد مبارزهٔ سختی را برای زنده ماندن شروع کنند. پس از تولد، لاک‌پشت‌های دریایی باید فاصله‌ای را تا ساحل دریا طی کنند. فاصله‌ای که پر از شکارچیانی است که منتظر یک وعده‌ غذای خوشمزه هستند. گفته می‌شود که از هر ۱۰۰۰ بچه لاک‌پشت فقط یکی به سنین بزرگ‌سالی می‌رسد.
همهٔ گفته‌های بالا می‌تواند دربارهٔ آکورا TLX 2015 نیز صادق باشد! هرچند ما مطمئن هستیم که بیش از ۰.۱ درصد TLX ها می‌توانند در سال‌های اولیهٔ زندگی خود زنده بمانند! راه پیش روی این سدان کامپکت اصلاً آسان نیست. به‌عنوان جایگزین دو مدل TL و TSX، آکورا TLX باید وظیفهٔ ترساندن رقبا در این سگمنت پرطرفدار را بر عهده بگیرد.

Acura TLX 2015
Acura TLX 2015

درست همانند یک آکورا

TLX با توجه به نشانه‌های آشنایی مثل جلوپنجرهٔ بحث‌برانگیز، فوراً به‌عنوان یک آکورا قابل‌شناسایی است. البته همانند تمامی آکوراها، ویژگی‌های TLX مثل چراغ‌های LED جواهرنشان در جلو نیز قابل‌تشخیص هستند.

Acura TLX 2015
Acura TLX 2015

خریداران حرفه‌ای، مدل TL را برای این کلاس بزرگ می‌دانستند درحالی‌که مدل TSX نیز به‌اندازهٔ کافی اسپرت نبود، به همین خاطر آکورا مدل TLX را برای پر کردن این شکاف ساخته است.TLX حدود ۱۰ سانتی‌متر کوتاه‌تر از TL 2014 است ولی تقریباً فاصلهٔ محورهای یکسانی با TL دارد و فضای داخلی مشابهی را نیز پیشنهاد می‌دهد. مسافران بالغ به لطف وجود فضای کافی پاها، مشکلی را در هنگام نشستن در صندلی‌های عقب نخواهند داشت.

احساسی شبیه یک آکورا

تمامی امکانات رفاهی معمول شامل گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو، آخرین نسخهٔ Acuralink، فنّاوری Siri و سیستم صوتی قابل سفارش ۴۵۵ واتی EIS با ۱۰ بلندگو در این خودرو وجود دارند. صندلی‌های جلو راحتی قابل‌توجهی دارند و متریال استفاده‌شده در داخل خودرو همانی است که انتظار داریم. البته باید گفت متریال استفاده‌شده به باشکوهی برخی از رقبای TLX نمی‌رسد. باید گفت که دو نمایشگر سرگرمی موجود در TLX بسیار عالی هستند.
حتی اگر نمای داخلی و خارجی TLX دقیقاً همان چیزی نباشد که رقبا را به زمین بزند اما زیرپوست این خودرو دنیای دیگری وجود دارد. دو موتور و دو گیربکس کاملاً جدید و نوآورانه وجود دارند که به‌خوبی با یکدیگر هماهنگ شده‌اند. مدل پایهٔ TLX با موتور ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری به بازار می‌آید. این موتور ۲۰۶ اسب بخار قدرت و ۱۸۲ lb-ft تورک دارد. برخلاف این ارقام مشابه، این موتور هیچ شباهتی با موتور مدل TSX ندارد و کاملاً جدید است.

۸ سرعته یا ۹ سرعته؟!

گیربکس جدید ۸ سرعتهٔ آکورا با فنّاوری کلاچ دوگانه (DCT) که به‌صورت انحصاری با موتور ۴ سیلندر عرضه‌شده است از طریق یک مبدل گشتاور نیروی خود را به چرخ‌های جلو می‌فرستد. مبدل گشتاور برای گیربکس‌های با کلاچ دوگانه کمی غیرمعمول است. آکورا این مبدل را به این خاطر نصب‌کرده است تا رفتارهای تشنجی و عصبی گونهٔ یافت شده در سیستم‌های DCT را از بین ببرد. متأسفانه ما شانس آزمایش خودرو در توقف‌ها و حرکت‌های مکرر را نداشتیم و بنابراین قضاوت دربارهٔ این سیستم کمی سخت است. باید به این نکته هم اشاره کرد که نسبت دنده‌ها در گیربکس جدید کوتاه‌تر از نسبت دنده‌های گیربکس ۵ سرعتهٔ اتوماتیک قدیمی است.

Acura TLX 8 speed dual clutch transmission
Acura TLX 8 speed dual clutch transmission

اگر شما خواهان قدرت بیشتری هستید موتور جدید ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری با تزریق مستقیم سوخت وجود دارد که ۲۹۰ اسب بخار و ۲۶۷ lb-ft تورک را تولید می‌کند. گیربکس ۸ سرعته با کلاچ دوگانه برای این موتور در دسترس نیست اما به جای آن، این مدل از گیربکس جدید ۹ سرعتهٔ اتوماتیک سود می‌برد. برخلاف گونهٔ ۴ سیلندر، نسخهٔ ۶ سیلندر با سیستم سوپرهندلینگ ۴ چرخ متحرک در دسترس است که متکی بر دیفرانسیل عقب کوچک‌تر بوده و فضای صندوق‌عقب را محدود نمی‌کند.

کیفیت سواری به‌مانند یک آکورا

موتور ۶ سیلندر و گیربکس ۹ سرعته با این خودرو متناسب هستند اما احساس خاص بودن را ایجاد نمی‌کنند. مکث پدال گاز در مدل‌های AWD محسوس است، مخصوصاً اگر حالتی غیر از حالت اسپرت پلاس انتخاب‌شده باشد. آکورا ۴ حالت رانندگی را در قالب سیستم دینامیکی یکپارچه» پیشنهاد می‌کند و از بین ۴ حالت اقتصادی، نرمال، اسپرت و اسپرت پلاس می‌توان حالت دلخواه را انتخاب نمود.
این نکته کمی شگفت‌انگیز است اما قدرتمندترین مدل کم حاشیه‌ترین نیز هست. مدل ۶ سیلندر به نظر می‌رسد که خیلی لذتی را به رانندگی اضافه نمی‌کند و بیشتر مناسب رانندگی در لاین های سمت راست اتوبان‌ها است اما TLX با موتور ۴ سیلندر و مجهز به DCT بیشتر به درد لاین های چپ اتوبان‌ها می‌خورد.
مدل‌های ۶ سیلندر TLX دارای یک انتخاب‌کنندهٔ دندهٔ الکترونیکی هستند که از دکمه‌ها برای مدیریت گیربکس به‌جای اهرم‌های دندهٔ معمولی استفاده می‌کند. آکورا می‌گوید که این کار برای ایجاد فضای بیشتر است اما باید گفت که عادت کردن به آن زمان می‌برد. برای مثال ما برای تعویض دنده دائماً دست خود را به سمت اهرم دنده‌ای می‌بردیم که وجود نداشت! درست شبیه حسی که وقتی از خودرویی با دندهٔ دستی وارد خودرویی با گیربکس اتوماتیک می‌شوید و پدال کلاچی را نمی‌یابید.

Acura TLX interior
Acura TLX interior

راندمان شگفت‌انگیز

با داشتن تعداد دنده‌های زیاد در هر دو گیربکس، مصرف سوخت TLX تحسین‌برانگیز است. انتظار می‌رود که مدل‌های ۴ سیلندر دارای مصرف سوخت ۲۴ مایل بر گالن در شهر و ۳۵ مایل بر گالن در بزرگراه باشند درحالی‌که مدل ۶ سیلندر و FWD مصرفی برابر ۲۱ مایل بر گالن در شهر و ۳۴ مایل بر گالن در بزرگراه دارد. مدل‌های ۶ سیلندر و AWD در بزرگراه مصرف بیشتری دارند اما آکورا ادعا می‌کند که متوسط مصرف سوخت ۲۵ مایل بر گالن این مدل دقیقاً مشابه برادر FWD خود است.
مدل‌های مختلف TLX 2015 وزن کمتری را نسبت به TL دارند. بخشی از این کاهش وزن به استفاده از گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک مربوط می‌شود. این گیربکس واقعاً سبک‌تر از گیربکس ۶ سرعتهٔ قدیمی TL است.

“P-AWS” و “AHA”

همهٔ مدل‌های TLX با سیستم فرمان پذیری دقیق چرخ‌ها (P-AWS) به بازار می‌آیند. این سیستم به‌منظور مانور پذیری بیشتر خودرو چرخ‌های عقب را اندکی فرمان پذیر می‌کند. برای کسانی که حتی خواهان هندلینگ بهتر هستند سیستم کمکی هندلینگ سریع و چابک (AHA) وجود دارد. این سیستم کنترل پایداری TLX را برای تعدیل کردن جداگانهٔ ترمزها به کار می‌گیرد و به خودرو کمک می‌کند تا پیچ‌ها را بهتر طی کند. ذکر این نکته نیز جالب است که مدل‌های ۴ سیلندر احساس سبکی محسوسی دارند و چابک‌تر به نظر می‌رسند.
قیمت‌گذاری TLX نیز از نقاط قوت آن است. مدل پایه از ۳۰,۹۹۵ دلار شروع می‌شود که از قیمت BMW 320i کمتر است. مدل فول TLX V6 SH-AWD با پکیج پیشرفته فقط ۴۴,۷۰۰ دلار قیمت دارد.

قضاوت نهایی

آکورا مدل TLX را برای مبارزه با حریفان سرسختی چون اینفینیتی Q50، ب‌ام‌و سری ۳ و آئودی A4 به بازار فرستاده است. این کار ممکن است کمی جاه‌طلبانه به نظر برسد اما بستگی به این دارد که دربارهٔ کدام گونه از TLX بحث کنیم. اگرچه مدل‌های بالاتر TLX نیز قدرت زیادی برای رویارویی با رقبا دارند اما مدل ۴ سیلندر TLX، سدانی با سیستم DCT کمی شلوغ، جادار، مرغوب و قیمتی عالی است. حتی اگر آکورا موفقیتی را درفروش کسب نکند اما خودرویی را ساخته است که می‌تواند خریداران وفادار این برند را خوشحال کند.

نقاط قوت: گیربکس ۸ سرعتهٔ دو کلاچه (DCT)، راحتی، راندمان مصرف سوخت بالا
نقاط ضعف: گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک، استایل بسیار آشنا، برخی نکات در طراحی داخلی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. vahid jinpachi

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (847 ديدگاه)

    ژاپنه دیگه…..

    کیفیت داخلش موج می زنه ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ferrari

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (415 ديدگاه)

      به قول شاهین هر گردی گردو نیست. پس نتیجه می گیریم که این مثل هر ژاپنی دیگه نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. vahid jinpachi

        ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (847 ديدگاه)

        این ره که تو می روی به ترکستان است ……گلم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. شاهین

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (4500 ديدگاه)

      وحید جان تو این سگمنت که این خودرو حضور داره،مقام هفتم رو داره.
      اول BMW سری 3 هستش،دوم BMW سری4 کوپه،سوم بنز C کلاس و…
      تو پست بعدی که Q50 بیاد رتبه ی اونم میگم.
      ارادتمندم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (4500 ديدگاه)

        دوستان عزیزم!
        من این حرفو از خودم نگفتم که! یه جست و جو بکنید و رنک Rank این خودرو رو ببینید.
        طبیعی هستش که در مقابل بزرگان این صنعت این رتبه رو آکورا داشته باشه.هر چند به نظر من رتبه ی بدی نیست.من خودم این خودرو رو دوست دارم.
        مخلصم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. vahid jinpachi

          ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (847 ديدگاه)

          شاهین جان بی زحمت لینک بذار.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. شاهین

          ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (4500 ديدگاه)

          وحید جان اینم Rank آکورا TLX توی مجله ی کار اند درایور

          http://www.caranddriver.com/acura/tlx

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Ehsan

          ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1251 ديدگاه)

          شاهین جان فقط خواستم ازت تشکر کنم برای مطالب این دوهفته اخیر

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. شاهین

          ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (4500 ديدگاه)

          ارادتمندیم احسان جان ;)

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. حسین

        ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (248 ديدگاه)

        شاهین جان مطلبی راجب Q50 EAU ROUGE در دست دارید آیا؟ عجب چیزیه به نظرم به راحتی همۀ رقبای سوپر سدانو که میزنه هیچ میتونه رقیبی برا پرشه و فراری باشه البته هنوز مقاله ای راجبش نخوندم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شاهین

          ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (4500 ديدگاه)

          ای کاش یه کم زودتر میگفتی حسین جان!
          راجع به Q50s 3.7 یه مطلب آماده کردم که میاد رو سایت.
          اگه وقت کنم اونم چَشم.
          مخلصم

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. محمد ، عشق ژاپن

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      باهاش حال میکنم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. vahid jinpachi

        ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (847 ديدگاه)

        شاهین جان من دیگه این مقایسه ها رو قبول ندارم …

        چون اگه کسی طرفدار المان ها باشه می گه اول بنز و بی ام و ولی اگه طرفدار ژاپن ها باشه می گه اکورا و لکسس و یا….
        چی بگم ..
        به هر حال ممنونم شاهین جان .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شاهین

          ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (4500 ديدگاه)

          وحید جان اینا که دیگه کار اند درایور هستن! ما که به اکثر این خودروها دسترسی نداریم! پس به چی اعتماد کنیم؟! مجبوریم نظرات این مجله هارو قبول کنیم دیگه!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. yasin

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (126 ديدگاه)

    خیلی خوشگله شاهین جان خسته نباد دادا خیلی خوب بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مک میسل

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      با اون اتیش بازی که راه انداخت فکر نکنم استقبال خوبی ازش بشه،ولی همچنان
      ژاپن یکی از بهترین خودروسازاست….

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ahmad..F12

        ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        شاهین جان ممنون
        ممکنه به تعداد کمی روی فروشش تاثیر بزاره ولی آکورا به پشتوانه هوندا هیچ وقت ارزششو از دست نمیده

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مک میسل

          ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          بله ولی گفتم شاید استقبال خوبی ازش نشه…

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. vahid jinpachi

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (847 ديدگاه)

      به هر حال ممنون شاهین جان ….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Hamed

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (54 ديدگاه)

    تورو خدا فقط یه بار به صفحه جک j5 سربزنید ببینید که چه هزیاناتی میگن…کسب شتاب 6 ثانیه ای با جک ،نقطه کردن مزدا و سراتو و bmw و زانتیا و…شما ها که ریش سفید این سایت هستید نذارید این سایتو تبدیل به مهدکودک بکنند!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (4500 ديدگاه)

      حامد اونجا فروم جک هستش.بحث ها اکثرا تخصصی شده و دوستان از تجربه هایی که با این خودرو داشتن میگن.ولی به هر حال گاهی اوقات توی مشخصات یه خودرو شاید غلو بشه!
      مطمئن باش دوست عزیزم اونجوری نمیشه.
      ارادتمندم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (255 ديدگاه)

        جیلی وجک هرچی که هست از پارس ELXکه طراحیش مال ١٢_١۵و شایدم بیشتر است خیلی سر تر اسن قبلا جیلی داشتم الانم دنبال یه جک اتومات هستم چون دیسک کمر دارم .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مک میسل

          ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          دقیقا ولی جیلی بهتر از جک هست

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. ferrari

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (415 ديدگاه)

    ماشین بدی نیست البته منظورم اینه که واقعا ماشین بدی هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ferrari

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (415 ديدگاه)

      من دو ساعت نشستم و به این ماشین فکر کردم و حالا به نظرم ماشینی که نمای ظاهری قابل قبولی داره, از نظر امکانات و انجین هم بدک نیست ولی به دل من نمی شینه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. زیگما

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    حیف دیف جلو هست
    وگرنه انتخاب اول و اخرم در میان لوکس های کوچک بود….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مک میسل

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      منم همینطور زیگما….ولی از اصلیتش خبر ندارم…..میشه یه بیوگرافی کامل از این شرکت بذاری؟زیگما خان؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. ادریس( ♪♫Edi سابق)

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (95 ديدگاه)

    انصافا قشنگه TLX و سیستم گیربکسش هم خوب از آب درمیاد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. mohamadreza

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (22 ديدگاه)

    عقبش شبیه تویوتاکمری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احسان(احسان سابق)

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    اکورا از اون برندهاس که هم ادم ازش خوشش میاد هم خوشش نمیاد.یه چیزی مثل لینکلن.شاید چون تکلیفش با خودش معلوم نیست.هم لوکس هست هم نیست.هم اسپرت هست هم نیست.هم خوشقیافه هست هم نیست.شاید واسه همینه که یه بار تو امریکا بیشترین رشد فروش رو داره و ممکنه 3 ماه بعدش کاهش فروش 2 رقمی داشته باشه.شاید وقتی هوندا اکورا NSX رو عرضه کنه بشه راحتتر این برند رو تعریف کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. آراز

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    مصرف سوخت بالا نقطه قوتشه؟واقعن؟اشتباه شده اقا شاهین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (4500 ديدگاه)

      آراز جان مصرفش درسته
      ببین اینجا نوشته مصرف 35 مایل بر گالن،یعنی این خودرو با یه گالن سوخت(تقریبا 4 لیتر) میتونه 35 مایل رو طی کنه که رکورد خوبیه.
      ارادت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. Desmond

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    آکورا ماشینای خوبی میسازه ولی نسبت به رقیباش یه سر و گردن پایین تره..همه امید آکورا به بازار امریکا هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احمدرضا

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (394 ديدگاه)

    ایشون دوتا مانیتور داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. datsun

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    عالی اگه یکم رو طراحی یکم بیشتر کار می کرد بهترمیشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. حمید

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (199 ديدگاه)

    هیوندای سوناتا نسل جدید اومده فولش 170 ملیون.تو این هفته میخوایم یا اون رو بخریم یا اریون دست دو تمیز البته با هر کدوم که حال کردم.قبلش میخواستیم بنز e280 کارکرده تمیز بخریم که گفتن خرجش بالاست منصرف شدیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      حمید جان E رو بخر ضرر نمیکنی
      C200 هم بتونی تمیز گیر بیاری عالیه عالی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مک میسل

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      ببین حمید جان من جای تو بودم چراغ ماشین دست2 ژاپنی رو با اشغالای کره ای عوض نمیکردم……..
      حالا خود دانی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. علي اقا

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (81 ديدگاه)

      دست دوم خیلی خطریه!! پیشنهاد من تویوتا کمری s.spl ( فول اپشن) هستش . تحویل فوری ایرتویا با گارانتی و دو سرویس یک و ده هزار رایگان. قیمت هم صد و شصت و نه میلیون

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. حمید

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (199 ديدگاه)

    نه دوستان من رفتم حسابی تحقیق کردم خرج بنز E های دست دو مثل سایر ماشین های اروپایی بالاست و اگر به طور مثال هزینه قیمت سپر سوناتا Xباشه برای اون مدل بنز 4X هستش به زبان ساده تر بنده که میخوام برای سفر ماشین بخرم خب باتوجه به اصطحلاک کمتر وخرج کمتر سوناتا2015رو انتخاب میکنم.پسر عموی خودم یه C200AMG مدل2012دارای ویک بار که صندلی عقب نشسته بودم تو مسیر به خدا نزدیک بود پاهام خواب بره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. سام

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (899 ديدگاه)

    با سلام مجدد

    آکورا ماشین خیلی با کیفیته.اولین ماشین لوکس ژاپنی که توسط هوندا تو سال 1986 وارد بازار آمریکا شدش، اما حیف که توی ایران نیست واگرنه رقیب قدری برای بنز و ب.ام.و و لکسوس می شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. محمد

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (70 ديدگاه)

    ماشین بدی که نیست حتی خیلیم خوبه…ولی لامصب رقیباش عالین!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. ارمان

    ۲۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    سلام دوستان معمولا نظر نمیذارم اما در این مورد خاص باید بگم این ماشین به نظرم یه ماشینه ایده ال هستش به چند دلیل
    1- من سابقا اکورا سوار شدم و باید بگو کیفیت سواریش رو زمانی متوجه میشید که فقط تجربش کنید یه چیزی شبیه ترین ماشین بهش برای مثال بنز کلاس E هستش
    2- موتور با میزان منصفانه قوی شده دوستانی که از مصرف بالای این موتور گله دارن حتما میدونن که کمتر موتور 3.5 در بازار موجوده که 0-100 زیره 6 داشته باشه
    3- طراحی . قبول دارم که شاید یه سری از دوستان نپسندن اما به امکانات داخلی و به جزعیات توجه کنید عالی به نظر میان ضمن اینکه داخل این ماشین اسپورت نیست و لوکس هستش اما باز به اندازه کافی گوینده کیفیته
    4- نباید فراموش کرد که با پشتیبانی کمپانی بسبار بزرگ هوندا به کارش ادامه میده و از نظر قیمتی از رقبای دیگه کمی بهتره یکی از کزینه های بنده برای خرید ماشینهای منطقه ازاد هستش
    * تنها نکته منفی نبودن لوازم و اموزش صاف کار و تعمیر کار حرفییی هستش که فکر نمیکنم به جز ایران این مشکل تو جاهای دیگه باشه D:

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. اشکان

    ۳۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اکورا ماشین خیلی باکیفیت و بادوامی هست. من خودم دو ساله که صاحب مدل TSX اش هستم و این ماشین غیر از بنزین و تعویض روغن هیچ خرجی برایم نداشته. اشتباه نکنید ، صفر کیلومتر نخریدم ! مدل 2005 است و وقتی گرفتمش حدود 190000 کیلومتر روش بود. شتاب خیلی خوبی داره ، قدرت 210 اسب بخار برای موتور 2.4 لیتر قابل قبوله و مصرف بنزینش هم 11 لیتر در شهر و 7 لیتر در جاده است. تا الان هم 30000 کیلومتر راهش بردم. ماشین خیلی خوبی هست و با بی ام و ، لکسوس و اینفینیتی رقابت میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا