آکورا

آکورا NSX 2019، پرفورمنس بهتر با رنگ نارنجی!

انگار همین دیروز بود که خبر معرفی آکورا NSX را کار کردیم! حالا سه سال از زمان معرفی این خودرو در نمایشگاه دیترویت می‌گذرد و زمان فیس لیفت سوپر کوپه‌ی آکورا فرا رسیده است. NSX 2019 که در نمایشگاه پبل بیچ حضور یافته از رنگ بدنه جدید، برخی به‌روزرسانی‌های فنی و پکیج جدید سود می‌برد.

آکورا NSX
رنگ بدنه نارنجی ترمال واضح‌ترین تغییر این خودرو است. نام این رنگ از پیست مسابقه ترمال در کالیفرنیا گرفته شده و وفاداری رنگی آکورا به پیست‌های مسابقه مشهور در سراسر جهان را ادامه می‌دهد؛ و البته تنها بدنه نیست که رنگ بدنه جدیدی را پذیرا شده زیرا کالیپرهای ترمز نیز هم‌اکنون به رنگ نارنجی هستند.

آکورا NSX

آکورا NSX
این رنگ جدید با برخی تغییرات بدنه همراه شده است. آکورا NSX 2019 از جلوپنجره‌ای تیره سود می‌برد درحالی‌که در نسخه قبلی رنگ نقره‌ای داشت. همچنین محیط اطراف جلوپنجره، ورودی‌های هوای جلو و سپر عقب نیز از عناصر تیره براق استفاده کرده‌اند. این خودرو دارای پکیج‌های فیبر کربنی و یک اسپویلر از همین جنس می‌باشد. کابین نیز دارای چرم آبی ایندیگو و طرح آلکانترا می‌باشد.

آکورا NSX
تجهیزات استاندارد NSX مدل ۲۰۱۹ شامل صندلی‌های برقی با تنظیم در ۴ جهت، ناوبری ماهواره‌ای، سیستم صوتی مرغوب، حسگرهای پارک جلو و عقب و پدال‌های آلومینیومی اسپورت می‌باشد. خریداران همچنین می‌توانند صندلی‌های اسپورت با تنظیم دستی که پوشش چرم و آلکانترا دارند را نیز بدون پرداخت هزینه‌ای اضافی دریافت کنند.

اما تغییرات این خودروی ژاپنی تنها به پوست آن مربوط نمی‌شوند. به لطف میله‌های پایدارکننده بزرگ‌تر، آکورا NSX 2019 در جلو ۲۶ درصد و در عقب ۱۹ درصد سفت‌تر است. با تنظیم دوباره سیستم تعلیق و استفاده از لاستیک‌های مخصوص کانتیننتال اسپورت کانتکت ۶، این کوپه‌ی اسپورت در پیست سوزوکا ۲ ثانیه سریع‌تر از مدل قبلی می‌باشد.

البته قدرت خودرو تغییری نکرده است. زیر کاپوت آکورا NSX فیس لیفت شده پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربوی هیبریدی قرار گرفته که همچنان قدرت ۵۷۳ اسبی و گشتاور ۶۴۵ نیوتون متری دارد. این خودرو با همان گیربکس ۹ سرعته دوکلاچه اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک سوپر هندلینگ آکورا عرضه می‌شود.

با قیمت پایه ۱۵۷۵۰۰ دلاری، بهای آکورا NSX 2019 کمی افزایش یافته اما هنوز هم ارزشش را دارد. افزایش قیمت ۱۵۰۰ دلاری این خودرو با اضافه شدن ۴۷۰۰ دلار تجهیزات استاندارد جبران شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. s.h

    ۳ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (712 ديدگاه)

    عین پاگانی اینم تو کلاس خودش یه همه چیز تمومه هم قدرت خوب هم سرعت و مصرف و هیبریدی وپر از تکنو لوژی که ژاپنی ها توش چپوندن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. s ๏ я ๏ u s h

    ۳ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (101 ديدگاه)

    قیمتش نسبت به بازدهش بینظیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سام

    ۳ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    در یک کلام،یک سامورائی بی نظیر و بی نهایت جذاب…..البته نسل قبلی اش هم در زمان خودش فوق العاده بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. mahdy

    ۴ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    هم به آئودی R8 و هم به مرسدس AMG-GT ترجیحش میدم
    حتی اگه مرسدس تیونینگ رنتک باشه

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا