آکورا

احتمال حضور آکورا CDX در آمریکا

کراس اوور آکورا CDX در نمایشگاه خودروی چین در سال ۲۰۱۶ معرفی شد و به نظر می‌رسد این کمپانی می‌خواهد خودروی یاد شده را در آمریکا عرضه کند.


معاون رئیس و مدیر رده‌بالای آکورا در مصاحبه با Wards Auto گفته که CDX توجه افرادی زیادی را به خود جلب کرده بنابراین تیم تحقیق و توسعه‌ی کمپانی به دنبال بررسی احتمال عرضه‌ی این خودرو در آمریکاست. هرچند، این مدیر گفته که انجام این کار آسان نیست زیرا CDX در ابتدا برای بازار چین طراحی شده و آمریکا استانداردهای متفاوتی دارد.


اگر این خودرو به آمریکا راه پیدا کند باید در کلاس رو به رشد کراس اوورهای لوکس کوچک با رقبایی چون آئودی Q3، ب ام و X1، اینفینیتی QX30 و مرسدس GLA روبرو شود. دیگر رقبایی که در آینده به خیل رقبا اضافه خواهند شد عبارت‌اند از کادیلاک XT4 و لکسس UX.


آکورا CDX بر پایه‌ی همان پلتفرم هوندا HR-V ساخته شده و کوچک‌تر از مدل RDX است. نیروبخش این کراس اوور پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۷۹ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتون متر می‌باشد. این پیشرانه به گیربکس ۸ سرعته ی دوکلاچه و سیستم چهار چرخ محرک متصل است.

CDX در تأسیسات ZengCheng کمپانی در گوانگ ژو ساخته شده و بهای آن از ۳۳۳۱۶ دلار آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Rouzbeh

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (171 ديدگاه)

    من که خیلی خوشم اومد ازش . اکورا داره یه تکون های به خودش میده . چراغای عقب هم بی شباهت به راو فور نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مایکوباکتریوم توبرکلوسیز

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (137 ديدگاه)

    از نمای جلو منو یاد پیتون انداخت ( کانسپتی که ایمان مقصودی طراحی کرده بود)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا