آکوراکادیلاک

دوئل آکورا RDX و کادیلاک XT4

سومین قسمت از دور پایانی مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال به گروه کراس‌اوورهای کامپکت لوکس اختصاص دارد که امروز با برگزاری آخرین دوئل آن، پروندهٔ این گروه را هم خواهیم بست؛ اما دوئل قبلی گروه کراس‌اوورهای کامپکت لوکس بین ب‌ام‌و X4 و مرسدس بنز GLC کوپه برگزار شد که طی آن مجموعاً تعداد ۱۷۱۴ رأی به ثبت رسیده است. در این رقابت GLC کوپه توانست با دریافت ۱۱۹۰ رأی و کسب ۶۹ درصد از کل آراء پیروز گردد درحالی‌که X4 موفق به کسب ۵۲۴ رأی شده است. حال امروز در هشتمین و آخرین دوئل این گروه شاهد رقابت میان آکورا RDX و کادیلاک XT4 خواهیم بود.

ب‌ام‌و X3

لکسس NX

مرسدس بنز GLC

لندروور دیسکاوری اسپرت

لکسس NX

مرسدس بنز GLC

دی‌اس ۵

اینفینیتی QX50

جگوار F-Pace

آلفارومئو استلویو

دی‌اس ۷

جگوار F-Pace

آکورا RDX

کادیلاک XT4

لینکلن MKC

ولوو XC60

؟

ولوو XC60

آئودی Q5

پورشه ماکان

مرسدس بنز GLC کوپه

ب‌ام‌و X4

پورشه ماکان

مرسدس بنز GLC کوپه

کادیلاک XT4

کادیلاک با معرفی مدل SRX در سال ۲۰۰۳ برای اولین بار به بخش کراس‌اوورها وارد شد. این خودرو طی دو نسل تا سال ۲۰۱۶ به تولید رسیده و سپس با مدل XT5 جایگزین شد؛ بنابراین برای چندین سال در ابتدا SRX و بعداً XT5 تنها کراس‌اوور در سبد محصولات کادیلاک محسوب می‌شدند؛ اما به دلیل محبوبیت خارق‌العادهٔ کراس‌اوورها، کادیلاک سرانجام تصمیم گرفت که خانوادهٔ کراس‌اوورهای خود را گسترش دهد. بدین ترتیب در ابتدا ساخت کراس‌اوور کوچک‌تری از XT5 با نام XT4 در دستور کار قرار گرفت. پس از چند سال طراحی و توسعه نهایتاً چندی پیش XT4 به‌عنوان دومین کراس‌اوور کادیلاک در نمایشگاه نیویورک برای اولین بار رسماً رونمایی شد. این خودرو کراس‌اوور کامپکتی است که در جایگاهی پایین‌تر از XT5 قرار می‌گیرد. XT4 روی پلت‌فرم E2 جنرال موتورز ساخته شده که با شورلت اکوئناکس و جی‌ام‌سی تراین مشترک است. کادیلاک این کراس‌اوور کامپکت لوکس را تنها با یک پیشرانه به بازار عرضه خواهد کرد که از نوع ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ است. این موتور ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد که انتقال آن توسط یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد. XT4 در حالت استاندارد به‌صورت دیفرانسیل جلو ارائه می‌شود اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود دارد. این سیستم می‌تواند به‌منظور بهبود مصرف سوخت، انتقال نیرو به چرخ‌های عقب را قطع کند. تولید این خودرو از ژانویهٔ امسال در کارخانهٔ جنرال موتورز در کانزاس آغاز شده درحالی‌که سفارشات خرید آن از هم‌اکنون پذیرفته می‌شود و از پاییز امسال با مدل ۲۰۱۹ به بازار عرضه خواهد شد. همچنین XT4 برای بازار چین هم توسط جوینت ونچر جی‌ام-سایک در آن کشور به تولید خواهد رسید. البته روندهٔ گسترش خانوادهٔ کراس‌اوورهای کادیلاک در اینجا متوقف نخواهد شد زیرا این برند لوکس آمریکایی اواخر امسال یا اوایل سال آینده کراس‌اوور جدید دیگری بنام XT6 را هم معرفی خواهد کرد.

آکورا RDX

RDX که نخستین کراس‌اوور برند آکورا محسوب می‌شود، برای اولین بار در نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۰۶ رونمایی شد. این ماشین آغازگر راه کراس‌اوورهای آکورا بود که بعداً با مدل بزرگ‌تر MDX و سپس با مدل کوچک‌تر CDX ادامه پیدا کرد. نسل اول RDX تا سال ۲۰۱۲ به تولید رسید و سپس در نمایشگاه دیترویت همین سال نسل دوم آن معرفی گردید. این نسل که پلت‌فرم یکسانی با هوندا CR-V داشت، در دو نسخهٔ چهارچرخ محرک یا دیفرانسیل جلو به بازار عرضه می‌شد. نسل دوم RDX در بازارهای بین‌المللی تنها با یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 تنفس طبیعی عرضه می‌شد اما غیرازاین موتور، یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 هم در لیست موتورهای RDX وجود داشت که البته صرفاً مخصوص بازار چین بود. نسل دوم این کراس‌اوور ژاپنی پس از تجربهٔ فیس‌لیفتی که برای اولین بار در نمایشگاه شیکاگو ۲۰۱۵ رونمایی شد، نهایتاً امسال به پایان عمر خود رسیده و جای خود را به نسل سوم داد. در ابتدا نسخهٔ پروتوتایپ نسل سوم RDX برای اولین بار در نمایشگاه دیترویت امسال رونمایی شده و چندی بعد در نمایشگاه نیویورک نسخهٔ تولیدی و نهایی آن معرفی گردید. در این نسل پیشرانهٔ شش سیلندر تنفس طبیعی قبلی با یک واحد ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ جدید جایگزین شده که از لحاظ قدرت با موتور قبلی برابری کرده و گشتاور بیشتری هم دارد. این موتور ۲۷۵ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که برای انتقال آن نیز یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک جدید در نظر گرفته شده است. همچنین آکورا برای نسل جدید کراس‌اوور میان سایز خود سامانهٔ چهارچرخ محرک ویژهٔ خود که SH-AWD نام دارد را هم ارائه کرده است. این سیستم می‌تواند در صورت لزوم تا ۷۰ درصد از گشتاور موتور را به محور عقب یا به هریک از چرخ‌های عقب بفرستد. نسل سوم آکورا RDX از تابستان امسال راهی بازار خواهد شد.

مقایسه مشخصات فنی

 

آکورا RDX

کادیلاک XT4

پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر ۲ لیتری ۴ سیلندر
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت ۲۷۵ اسب بخار ۲۴۰ اسب بخار
گشتاور ۳۸۰ نیوتن متر ۳۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ جلو/چهارچرخ
وزن ۱۶۶۰ کیلوگرم
طول ۴.۷۵ متر ۴.۶۰ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۷۴ متر ۲.۷۸ متر
حجم صندوق بار ۸۵۰ لیتر ۶۳۷ لیتر
قیمت پایه ۳۶,۹۹۵ دلار ۳۵,۷۹۰ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=10010039]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. Amir

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (173 ديدگاه)

    شتاب و حداکثر سرعتش چون نیست یکم مشکله انتخاب
    ولی کادیلاک خوش استایل تره و نمای داخلیشم ساده ترو شکیلتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      من آکورا رو میپسندم چون تمام اعداد و ارقامش ۱ سروگردن بالاتر از کادیلاکه
      استایل طراحیش هم اسپرت‌تر و گیراتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. امیر

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    هردوخوب
    کادیلاک عشقه و طراحی بهتری داره
    آکورا هم فنی بهتر
    درنهایت بالجبار آکورا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. فتنه گوساله سامری

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    انتخاب من اکورا.این مدل کادیلاک رودوست ندارم.رنگ انتخابیش هم یه جوریه.درکل کادیلاک سدان های بهتری داره.ودرSUVهاش فقط اسکالیدقابل احترامه واسه من

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. KamyR

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (51 ديدگاه)

    جلوی آکورا عجب رخ شاخی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ساسان

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1038 ديدگاه)

    بدون ثانیه ای درنگ کادیلاک…ازطراحی بگیر تا بعد فنی تا پرستیژ تا اعتبار برند.و…..ولی انصافا”طراحی کابین آکورا خیلی زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. پیکان جوانان گوجه ای

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (990 ديدگاه)

    این رنگ اصلا به کادیلاک نمیاد و از ابهتش کم میکنه ولی به عشق کادیلاک بهش رای میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Mohammad

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    کادیلاک فقط اسمش کافیه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پارسا

      ۱ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (139 ديدگاه)

      تو این دوئل جلو آکورا حرفی واسه گفتن نداره :)) پس اسم فقط کافی نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. امیر

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    آکورا برتری فنی داره و به خاطر طول بیشتر باید راحت تر هم باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. sina

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    آکورا از خوبای این کلاسه :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sina

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (2635 ديدگاه)

      هر دو شاسی بلند آکورا RDX و <MDX که امسال معرفی شدن بی نهایت از لحاظ فنی و طراحی پیشرفت کردن و حتما رشد فروش خوبی رو خواهد داشت.
      احتمال میدم در اینده اکورا با حذف سدان کامپکت ILX یه شاسی بلند کامپکت معرفی کنه یا شایدم مدل CDX رو علاوه بر چین تو بقیه نقاط دنیا عرضه کنه .
      خلاصه که اکورا بعد از چند سالی افت و در جا زدن داره تکون اساسی میخوره .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. Mohamad

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (812 ديدگاه)

    به احتمال زیاد نسل جدید RDX موفقیت های زیادی برای آکورا به همراه خواهد داشت
    منکه لذت میبرم از دیدنش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. T.H.M

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (571 ديدگاه)

    آقای دهقان عزیز
    مگه این آکورا RDX جدید و کادیلاک XT4 برای 2019 نیستن؟ پس چرا اینفینیتی QX50 رو مدل 2019 ش رو تو دوئل ها شرکت ندادید و مدل قدیمیش که خیلی پیر شده بود رو وارد کردید در حالیکه DS (رقیبش) کاملا جدید بوده؟ این به خدا عادلانه نیستا. میدونم اون دوئل اینفینیتی و دی اس واسه خیلی قبله و شاید نسل جدید اینفینیتی هنوز معرفی نشده بوده، ولی میشد یه جورایی به الان موکولش کرد که مدل جدید اینفینیتی هم معرفی شه. اونم چه اینفینیتی. QX50 جدید با اون طراحی زیبا خارجی و داخلی که جزو 10 طراحی برتر داخلی 2018 هم شد. تازه با تکنولوژِی موتوری جدید نیسان (نسبت تراکم متغیر) که فوق العادست. لذا به نظرم حیفه که این مدل فقط به خاطر اینکه یه کم زودتر دوئلش برگزار شد حذف بشه. اگه جای اون دوئل، این دوئل آکورا و کادیلاک اونموقع برگزار میشد (گرچه میدونم XT4 ای اونموقع وجود نداشته، ولی کلی میگم) و دوئل اینفینیتی الان، خیلی چیزا عوض میشد. اونموقع هم نه آکورا و نه کادیلاک مدل جدیدشون معرفی نشده بودن. خواهشمندم همونطور که مدل 2019 آکورا و کادیلاک رو در دوئل گذاشتید، مدل 2019 اینفینیتی رو هم بگذارید و دوئلش با DS رو دوباره برگزار کنید. شک نکنید نتیجه دوئل عوض میشه. حالا بگذریم که خیلی ماشینا مدلای جدیدشون تازه معرفی شده مثل راو4 و آوالون و لکسس ES و خیلی ماشینای دیگه از برندای دیگه که اگه مدل جدیدشون بودن نتیجه ها خیلی تغییر میکرد. البته شما هم تقصیری نداریدا. ممنون که این همه زحمت میکشید. ولی دلیلش میدونید چیه؟ فقط به خاطر اینه که دوئل ها خیلی طولانی شده. با این حساب بخوایم بریم جلو دو سال دیگه هم دوئل ها طول میکشه و خیلی از ماشینای دیگه مدلای جدیدشون معرفی میشه در حالیکه تو دوئل ها مدل قبلیشون که خیلی قدیمی شده بوده حذف شدن و این چندان جالب نیس به نظرم. به نظر من اگه جای اینکه هر روز یه دوئل برگزار کنید تا مثلا سه سال طول بکشه کل دوئل ها، هر روز سه تا دوئل برگزار میکردید تا یکسال طول بکشه کلش، عوضش هر سه سال یکبار کل دوئل ها رو از دوباره برگزار میکردید تا اینجوری مدلای جدید ماشینای مختلف هم تو دوئل های بعدی باشن. نه اینکه فقط به خاطر چند ماه زودتر برگزار شدن دوئلشون و معرفی نشدن نسل جدیدشون حذف بشن.
    البته هیچ وقت زحماتتون رو نباید فراموش کرد و ازتون تشکر میکنم که این دوئل ها رو برگزار میکنید. دمتون گرم. ولی خوب یه انتقاد بود دیگه. شایدم من اشتباه میکنم.
    بازم خواهش میکنم دوئل اینفینیتی و دی اس رو اگه امکان داره دوباره برگزار کنید. از خیر راو4 و آوالون و ES هم گذشتیم. پرفروش ترین شاسی بلند دنیا یعنی راو4 باید تو همون دوئل اول حذف شه!!! پرفروش ترین میدسایز آمریکا یعنی ES باید تو همون دوئل اول حذف شه!!! تازه دوئل ES هم همین اخیرا برگزار شد و با اختلاف انگشت شمار باخت. شک نکنید مدل جدیدش بود میبرد. قطعا میتونستید دوئل های اینا رو یه کم عقب بندازید تا مدل جدیدشون معرفی شه. مثل همین آکورا. و خیلی ماشینای دیگه از برندای دیگه …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MehdiTurbo

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (1920 ديدگاه)

      حتی خیلی وقتا شده من دیدم عکس ماشین نسل قبل گذاشته شده در حالی که نسل جدیدش خیلی وقت تو بازار اومده من عکسای جدیدشو میزاشتم ولی خب خیلیا تا اون موقع رای داده بودند یا خیلی نمیخونند کامنتا رو و این خیلی اثر میزاره تو رای چون یهو میدادی نسل جدیدش یا فیست لیفت جدیدش خیلی خوب بوده یا حتی بعضی وقتا عکسای مدل پایه با مدل فول اون یکی گذاشته میشد که خیلی اثر داشت تو رای دادن همین الان مدل پایه ی ماشین به دلت نمیشینه ولی فولش چرا اینا خیلی اثر میزاره توی رای دادن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. امیر دهقان

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (688 ديدگاه)

      درود دوست عزیز
      مطمئناً گفته‌های شما درسته و مشکل از روند کاری ما بوده که به طولانی شدن بیش از حد مرحلۀ مقدماتی دوئل‌ها منجر شد.
      در مورد دوئل اینفینیتی QX50 و دی‌اس 7 هم زمانی که این دوئل برگزار شد هنوز نسل جدید QX50 معرفی نشده بود وگرنه نه فقط در این دوئل بلکه در همۀ دوئل‌ها ما جدیدترین نسخه از هر ماشین رو شرکت میدیم و به‌هیچ‌عنوان با وجود معرفی نسل جدید یا حتی فیس‌لیفت یه ماشین، نسخۀ قبلی اون رو در دوئل شرکت نمیدیم.
      اما اگه بخوایم دوئل QX50 و دی‌اس 7 رو دوباره با حضور نسل جدید QX50 برگزار کنیم، این رویه باید در مورد تمامی خودروهایی که نسل جدیدشون معرفی شده اجرا بشه که با توجه به اینکه از یه طرف، از زمان آغاز مرحلۀ مقدماتی تا حالا نسل جدید تعداد زیادی از ماشین‌ها معرفی شده و از طرف دیگه این دور آخر مرحلۀ مقدماتی هست و هرچه زودتر قصد داریم مرحلۀ بعدی رو شروع کنیم، این امکان وجود نخواهد داشت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. MehdiTurbo

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1920 ديدگاه)

    نسل قبلی xt4 طراحی بهتری داشت هر چند عشق کادیلاکم ولی این طراحیش مثل بقیه طراحیاش سر و سنگین نیست با اینک اکورا ارقامش بهتره ولی از ی عشق هیچ وقت نمیشه گذشت حتی اگه غلط باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. T.H.M

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (571 ديدگاه)

    انتخاب من آکورا. طراحی هر دو ماشین خیلی زیبا هستش. ولی من آکورا رو بیشتر میپسندم بیرونشو. ولی طراحی داخلیش رو خیلی خیلی بیشتر میپسندم :) . واقعا طراحی داخلی جدید آکورا بی نظیره. خیلی باهاش حال میکنم. امیدوارم هرچه زودتر رو بقیه مدلاش هم این طراحی داخلی رو پیاده کنه آکورا. از لحاظ فنی و مشخصات هم که آکورا بهتره. همه اینا به اضافه ی علاقه ی زیادم به این برند جای هیچ شکی برای رای دادن بهش نمیذاره. ولی عالی بودن کادیلاک رو هم نباید فراموش کرد :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. #ali.m#

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    اکورا جدیدا داره خیلی پرقدرت کار میکنه .
    rdx از نظر فنی بهتره .ظاهرشم خاص تره .

    xt4اصلا اون چیزی نبود که از کادیلاک انتظار داشتم .
    ?اکورا?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. فرهاد كرمستجی

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (254 ديدگاه)

    طراحی خارجی هر دو خیلی خوبه، از طرفی طراحی داخلی هم هر دو عالی هستن فقط احساس می کنم که کادیلاک طراحی ساده و ارامش بخش و سنگین تری داره از طرف دیگه اکورا رفته به سمت جذب مشتری های جوون تر برای همین طراحی فضایی و هیجانی دداره که البته تا حدودی همین تفاوت در طراحی خارجی هر ددو ماشین مشهود هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. فرهاد كرمستجی

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (254 ديدگاه)

    رای من کادیلاک هرچند که از طراحی اکورا واقعا لذت بردم دلیل اینکه به اکورا رای ندادم فقط و فقط نداشتن دسته دنده هستش، نمیدونم با این دکمه های تعویض دنده روی داشبورد احساس راحتی داشته باشم یا نه، یادمه لینکولن نویکیتور هم همین داستان رو داشت که با تمام زیباییی که داشت من با نداشتن اهرم تعویض دندش تو ذوقم خورد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Saman

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (177 ديدگاه)

    هر دو از بهترینها هستن قطعن خریدار هر کدام را انتخاب کنه برنده واقعی هستش :-) طراحی داخل کادیلاک و آکورا هردو شگفت انگیز و بسیار چشم نواز هست. برعکس جلو داشبردهای کسل کننده و تکراری بنز و ب ام بوووق :D زیبائی طراحی داخلی اکورا و کادیلاک را داشته باشید و یه نیم نگاهی هم به طراحی جلو داشبرد خنده دار بنز gla بیاندازید :-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Hamid...Audi

    ۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (712 ديدگاه)

    واقعا طراحی آکورا من و هیجان زده میکنه.مشخصات فنی هم که هیچی…
    ولی بهترین مورد توی اکورا دست های پشت پرده ی هونداس ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. کیوان

    ۲ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (166 ديدگاه)

    کادیلاک عالی اکورا هم عالی من هوندا را انتخاب میکنم در چند سال اخیر هوندا پیشرفت زیادی داره در خیلی مدل ها از تویوتا جلوتره اکورد از کمری بهتر crvازRav4 بهتر

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا