آکوراکادیلاک

دوئل کادیلاک ATS و آکورا TLX

امروز هم مثل روزهای گذشته با قسمتی دیگر از دور پنجم مرحلۀ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال با شما هستیم. این قسمت به گروه سدان‌های کامپکت لوکس اختصاص دارد که در دوئل چهارم آن ب‌ام‌و سری ۳ به رقابت با اینفینیتی Q50 پرداخت. طی این دوئل مجموعاً در هردو نظرسنجی تا لحظۀ نگارش این مطلب تعداد ۱۸۱۳ رأی به ثبت رسیده که سری ۳ موفق به کسب ۱۲۳۶ عدد از آن‌ها شده است؛ بنابراین این سدان آلمانی با کسب ۶۸ درصد از کل آراء پیروز دوئل لقب می‌گیرد درحالی‌که Q50 تنها ۵۷۷ رأی دریافت نموده است. حال امروز در پنجمین دوئل گروه سدان‌های کامپکت، کادیلاک ATS در برابر آکورا TLX قرار گرفته است.

مرسدس بنز C کلاس

لکسس IS

ب‌ام‌و سری ۳

اینفینیتی Q50

مرسدس بنز C کلاس

ب‌ام‌و سری ۳

آئودی A4

ولوو S60

جگوار XE

آلفارومئو جولیا

؟

آلفارومئو جولیا

کادیلاک ATS

آکورا TLX

فولکس‌واگن آرتئون

کیا استینگر

؟

فولکس‌واگن آرتئون

جنسیس G70

بیوک ریگال

آئودی A5 اسپرت‌بک

ب‌ام‌و سری ۴ گرن کوپه

؟

؟

کادیلاک ATS

ATS یکی از ساخته‌های نسبتاً کم‌سابقهٔ کادیلاک است چراکه برای نخستین بار در سال ۲۰۱۲ به‌عنوان یک خودروی کامپکت لوکس معرفی شد. ATS در اصل به‌عنوان جایگزینی برای سدان نه‌چندان موفق BLS ارائه شده است. BLS خودرویی دیفرانسیل جلو بود که بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ در دو نسخهٔ سدان و استیشن تولید شد. ATS اما بر روی پلت‌فرم دیفرانسیل عقب آلفا جنرال موتورز ساخته شده است که با نسل ششم شورلت کامارو مشترک است. در این خودرو خبری از نسخهٔ استیشن نیست اما در عوض کادیلاک نسخهٔ کوپهٔ آنرا در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۴ رونمایی کرد. همچنین نسخهٔ سدان کشیدهٔ این ماشین نیز با نام ATS-L صرفاً برای بازار چین تولید می‌شود. ATS هم اکنون با چهار پیشرانهٔ مختلف در بازارهای جهانی قابل خریداری است که همگی از نوع بنزینی هستند. لیست این موتورها از یک واحد ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با ۲۰۰ اسب بخار قدرت شروع می‌شود، به یک نمونهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۷۰ اسب بخار قدرت می‌رسد و به یک پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی ختم می‌شود که ما هم همین پیشرانه را برای این دوئل انتخاب کرده‌ایم. این موتور که در دیگر محصولات جنرال موتورز ماندد شورلت کامارو RS، بیوک لاکراس و بیوگ ریگال GS هم بکار می‌رود، در ATS قدرتی برابر با ۳۳۵ اسب بخار تولید می‌کند؛ اما در صدر خانوادهٔ این ماشین، نسخهٔ عملکردی ATS-V قرار دارد که از یک پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 توئین توربو با ۴۶۵ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. تمامی مدل‌های ATS در حالت استاندارد بصورت دیفرانسیل عقب ارائه می‌شوند اما فقط برای موتورهای ۲ لیتری توربو و ۳.۶ لیتری تنفس طبیعی سامانهٔ چهارچرخ محرک هم قابل سفارش است.

آکورا TLX

آکورا در سال ۲۰۱۴ ابتدا پروتوتایپی از یک سدان کامپکت جدید را با نام TLX معرفی نمود. سپس چندی بعد در نمایشگاه نیویورک همان سال نسخهٔ تولیدی این سدان لوکس جدید رونمایی شد. TLX که بر روی پلت فرم هوندا آکورد ساخته شده ، بعنوان جایگزینی برای هردو سدان TL و RSX در نظر گرفته شده است. این سدان کامپکت ژاپنی در سبد محصولات آکورا بین مدل‌های ILX و RLX قرار می‌گیرد. TLX بتازگی فیس‌لیفتی را تجربه کرده است که برای اولین بار در نمایشگاه نیوورک امسال رونمایی شد. در این فیس‌لیفت عمدهٔ تغییرات در قسمت جلویی خودرو و خصوصاً جلوپنجرهٔ آن صورت گرفته است. TLX فیس‌لیفت از زبان طراحی جدید آکورا بهره می‌برد و پس از کراس‌اوور MDX دومین ساختهٔ این شرکت است که از این زبان طراحی جدید استفاده کرده است؛ اما این فیس‌لیفت و بروزرسانی صرفاً ظاهر و تکنولوژی‌های TLX را ارتقاء داده و تغییری در پیشرانه‌های آن ایجاد نشده است؛ بنابراین این ماشین همچنان با همان دو موتور قبلی به بازار عرضه می‌شود که شامل یک نمونهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با ۲۱۰ اسب بخار قدرت و یک نمونهٔ ۳.۵ لیتری V6 تنفس طبیعی می‌شود. در رقابت ما به جهت توانایی مبارزه با رقیب آمریکایی، TLX موتور بزرگتر خود را به میدان آورده که ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور توسط یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک انجام می‌گیرد درحالیکه در موتور چهار سیلندر این وظیفهٔ بر عهدهٔ یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه است. همانطور که گفته شد، آکورا TLX بر اساس پلت فرم هوندا آکورد ساخته شده و بنابراین ذاتاً خودرویی دیفرانسیل جلو است اما سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن قابل سفارش است.

مشخصات فنی

کادیلاک ATS

آکورا TLX

پیشرانه ۳.۶ لیتری V6 ۳.۵ لیتری V6
تنفس طبیعی طبیعی
قدرت ۳۳۵ اسب بخار ۲۹۰ اسب بخار
گشتاور ۳۸۵ نیوتن متر ۳۶۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب/چهارچرخ  جلو/چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۵.۵ ثانیه ۵.۷ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۳.۴ ثانیه ۱۴.۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر/ساعت ۲۰۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۹.۸ لیتر (ترکیبی) ۱۰.۲ لیتر (ترکیبی)
وزن ۱۶۶۰ کیلوگرم ۱۷۳۰ کیلوگرم
طول ۴.۶۴ متر ۴.۸۶ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۷۷ متر ۲.۷۷ متر
حجم صندوق بار ۲۸۵ لیتر ۳۹۵ لیتر
قیمت پایه ۴۷,۹۹۰ دلار ۴۵,۷۵۰ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9848515]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. (ali(chevy nova

    ۱۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (6790 ديدگاه)

    با احترام به ژاپنى بازا من کادىلاک رو انتخاب مىکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۱۸ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      علی جان تاحالا دوئلی بوده که یک طرفش آمریکایی باشه اما بهش رای نداده باشی؟ :) عشق به خودروسازهای آمریکایی، از سر و روت میباره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (ali(chevy nova

        ۱۹ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (6790 ديدگاه)

        فرشاد جان چه کنم دیگه عشقه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. (ali(chevy nova

    ۱۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (6790 ديدگاه)

    دوستان امروز 3 تا نظر سنجى داریم و یه مطلب فنى
    1. dodge 330 1964 لاىک
    2. chevy bel air 409 1964 دىس لاىک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. PaRHaM

    ۱۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    حجم موتور بیشتر با قدرت (گشتاور و اسب بخار) بیشتر و مصرف کمتر
    طول کمتر در عین حال فاصله محوری برابر
    و در آخر سلیقه ام تو پسندیدن طراحی باعث شد برم سمت ats

    البته یکم میشه به حجم صندوقش گیر داد
    ولی خب ب خاطربقیه نقاط قوت چشم پوشی میشه کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SERIAL WINNER

      ۱۸ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      آره فنی کادیلاک بهتره اما من عاشق قیافه ی آکورام . طراحیش بی نظیره
      ژاپنی ها هنوز به فلسفه ی موتور تنبل و‌ سخت جون مقیدن .

      یه نظر سنجی : ظاهر کدوم ماشین رو‌ بیشتر می‌پسندید ؟!

      اکورا : لایک
      کادیلاک : دیس‌لایک

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. تیاگو

        ۱۸ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (99 ديدگاه)

        داشبورد آکورا خیلی قدیمیه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. SERIAL WINNER

          ۱۸ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          من اینطور فکر نمی‌کنم
          کجاش قدیمیه ؟!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. (ali(chevy nova

    ۱۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (6790 ديدگاه)

    نظر سنجى بعد
    1. plymouth fury 1964 super stock لاىک
    2. pontiac catalina 421 1962 دىس لاىک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مرصاد

    ۱۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (96 ديدگاه)

    ولی خداییش طراحی آکورا حرف نداره …
    اما رای من کادیلاک هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. (ali(chevy nova

    ۱۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (6790 ديدگاه)

    نظر سنجى اخر
    1. buick gran sport 455 gsx 1970 لاىک
    2. pontiac firebird formula 1970 دىس لاىک

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali(chevy nova

      ۱۸ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (6790 ديدگاه)

      خوب برىم سر بحث فنى امروز
      دوستان امروز در مورد موتور 361 کرایسلر که از سرى b این شرکت هستش و سال 1958 معرفى شده مطلب دارم
      دوستان با دقت مطلب رو بخونىد تا متوجه مشخصات معرکه این موتور بشىد
      The 361 cu in (5.9 L) B engine also introduced in 1958 was essentially the same as the 350 except with a larger 4 1⁄8-inch (100 mm) bore. In 1964, the Dodge Polara 500 came standard with a 315 bhp (235 kW) version of the 361 that had a four-barrel carburetor, dual-point distributor, and dual exhausts. Plymouth called their versions of the early B engine the Commando, variants of which included the Golden Commando and SonoRamic Commando. It produced 305 bhp (227 kW). DeSoto’s B engine was named TurboFlash and produced 295 bhp (220 kW). The Dodge standard version was a 2-barrel with 295 bhp (220 kW) called the Super Red Ram with an optional variant that was called the D500 and produced 320 bhp (240 kW).

      The 361 would last until the end of the series, albeit for trucks only. In its early years, the 305-horsepower 361 was optional on many vehicles, and standard on, among others, the Dodge 880. The 361 had a fuel injected version in 1958 only.[1] Very few of fuel injected B engines were made, and only a handful—at most—remain since most were brought back to the dealer to be fitted with carburetors.
      قدرت این موتور بسىار بالا در زمان خودش بوده و تو اىران هم خىلى کم پىدا مىشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Fericuda

    ۱۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (107 ديدگاه)

    فقط صندوقش کوچیکه و در عوض کلی برتری های دیگه داره
    و ا زهمه مهمتر اینه که کادیلاکه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    هر دو رو دوست دارم، اما کادیلاک یه چیز دیگست، طراحی شیک‌تر، پرستیژ بالاتر، عملکرد فنی بهتر. . . دلیلی نمی‌بینم که به ATS رای ندم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    :::نظرسنجی:::
    به طور کلی خودروسازان کدام کشور را می‌پسندید؟
    آمریکا: لایک ?
    ژاپن: دیس‌لایک ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali(chevy nova

      ۱۸ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (6790 ديدگاه)

      داش فرشاد
      نظر سنجىت طوفان به راه مىندازه
      ولى دور از شوخى بگم امریکا و ژاپن هر 2 از بهترین ها هستن و اینکه تو خىلى موارد حداقل تا اواخر دهه ى 80 از بعد سادگى و سخت جونى مثل هم بودن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یانکی

        ۱۸ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (186 ديدگاه)

        کله ژاپن رو بگردی 3 تا 8 سیلندر دارن لکسوس 463 اسب نیسان 400 تویوتا 384 یه 6 سیلندر جی تی ار با کلی داستان تقویت 600 اسب 6 هوندا 570 اسب. بی دلیل نیست آمریکا مهده قدرته

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Hamid...Audi

      ۱۸ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (712 ديدگاه)

      به نظر من ماشین یا باید ژاپنی باشه یا آلمانی ?
      البته موستانگ و رپتور از این قائده مستثنان.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. شاهين

      ۱۸ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      این سوالو نمیشه به طور کلی جواب داد…شیرازه ی همه ماشین های ژاپنی یه مقدار دی ان ای امریکایی داره و در واقع حکم پدر و پسر دارن.جدا از مزدا که من بهترین خودروساز ژاپن میدونمش از نظر من امریکا هنوز بالاتره از ژاپن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. جلالى

    ۱۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (90 ديدگاه)

    Cadillac

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. #ali.m#

    ۱۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    از نظر فنی کادیلاک بهتره ولی خدایی اکورا طراحی خاص و زیبایی داره .
    از طراحی ats نمیشه ایراد گرفت ولی اکورا یه چیزی ساخته که نمیشه عاشقش نشد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. حمیدرضا

    ۱۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    تو نظر سنجی به کادیلاک رای دادم به خاطر مشخصات فنی بهتر و البته دیزاین خوبش ولی در موقع خرید اکورا به علت قیمت کمتر عموما مشتری بیشتری نسبت به کادیلاک داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. رامکال

    ۱۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (594 ديدگاه)

    100 در 100
    کادیلاک.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. ونوم اف ۵

    ۱۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    رای من کادیلاک با احترام به کمپانی عالی و پیشرو هوندا و محصول لوکسش اکورا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Mercede kaviani

    ۱۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (551 ديدگاه)

    با سلام به دوست عزیز امیر دهقان
    وتشکر از مطلب عال شما دوست عزیز
    انتخاب من کادیلاک است طراحی زیباتر محور محرک عقب طراحی ودرکراتیو داخلی زیباتر واستفده از چوب که ملاک همه سدانی اوکس است
    باتشکر مجدد دوستدار شما مرسده کاویانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. sami

    ۱۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (40 ديدگاه)

    کادیلاک?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا