آکورااینفینیتیکادیلاکهفته نامه

نبرد کراس‌اوورهای لوکس جدید، کادیلاک XT4، آکورا RDX و اینفینیتی QX50

تقریباً به‌طور هم‌زمان، سه کراس‌اوور لوکس جدید از سه شرکت مختلف راهی بازار شده‌اند که نمی‌توان آن‌ها را به‌طور قطعی در یک کلاس قرار داد. این خودروها که در این رقابت به مصاف یکدیگر رفته‌اند، از یک سو فاصلهٔ محوری کوتاه‌تر و قیمت کمتری از کراس‌اوورهای کامپکت سنتی اروپایی مثل ب‌ام‌و X3، مرسدس بنز GLC و آئودی Q5 دارند و از سوی دیگر بزرگ‌تر و گران‌تر از همتایان ساب‌کامپکت خود مثل ب‌ام‌و X1، مرسدس بنز GLA و آئودی Q3 هستند. این کراس‌اوورها بین دو دنیا قرار می‌گیرند.

خودروسازان درعین‌حالی که طیف کراس‌اوورهای خود را افزایش می‌دهند، سعی می‌کنند نیازهای همهٔ افراد را برآورده کنند. این موضوع موجب تقسیم شدن سگمنت‌های اصلی به بخش‌های کوچک‌تر می‌شود. در این بخش خاص، هر سه کراس‌اوور این رقابت استایل و ظاهری تهاجمی دارند اما از لحاظ تکنولوژی و صندلی‌های راحت برای پنج نفر، رویکرد کاملاً متفاوتی را ارائه کرده‌اند؛ بنابراین آیا آکورا، کادیلاک و اینفینیتی در تقسیم سگمنت کراس‌اوورهای لوکس و قرار گرفتن میان دو کلاس مختلف، انتخاب درستی انجام داده‌اند؟

معرفی شرکت‌کنندگان

کادیلاک XT4

هدف در این رقابت این بود که هر کراس‌اوور قیمتی در حدود ۵۰ هزار دلار داشته باشد اما نسخهٔ استاندارد کادیلاک XT4 قیمتی بسیار کمتر از این داشت و به همین دلیل تمامی آپشن‌ها به ارزش ۱۸,۵۴۵ دلار برای آن سفارش داده شدند. بدین ترتیب قیمت این خودرو در بالاترین مدل به ۵۶,۸۳۵ دلار رسید که اختلاف زیادی با قیمت ۳۵,۷۹۰ دلاری نسخهٔ پایهٔ دیفرانسیل جلو دارد؛ بنابراین هرچند XT4 کوچک‌ترین کراس‌اوور این جمع است اما به گران‌ترین خودرو تبدیل شد. این کراس‌اوور آمریکایی به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است که نیروی آن از طریق یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. این خودرو با طراحی شیک و خطوط تمیز، در جاده‌ها کراس‌اووری جذاب به نظر می‌رسد.

آکورا RDX

آکورا هم بالاترین تیپ RDX را با قیمت ۵۱,۷۱۵ دلار و رینگ‌های ۲۰ اینچی به این رقابت فرستاده است. این خودرو به نسخه‌ای تعدیل‌شده از همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ هوندا سیویک تایپ R مجهز شده که در کنار گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک و سیستم چهارچرخ محرک سوپر هندلینگ SH-AWD آکورا قرار گرفته است. RDX با ۲۷۵ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور، قدرتمندترین عضو این جمع است. با جلوپنجرهٔ شش‌ضلعی و لوگوی بزرگ آکورا در میانهٔ آن، طراحی RDX را می‌توان شلوغ و تهاجمی توصیف کرد که برخی آن‌را می‌پسندند و برخی علاقه‌ای به آن ندارند.

اینفینیتی QX50

اینفینیتی QX50 با پیشرانهٔ چهار سیلندر توربوشارژ ضریب تراکم متغیر، پیچیده‌ترین قوای محرکه را در این گروه دارد. این موتور به یک گیربکس CVT متصل شده تا ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور خود را به هر چهارچرخ ارسال کند. اینفینیتی برای این رقابت مدل Essential از QX50 را فرستاده که با قیمت ۴۹,۶۸۵ دلار، زیر ۵۰ هزار دلار موردنظر قرار می‌گیرد. به لطف خطوط تمیز و نقش‌های ساده، این کراس‌اوور ژاپنی را می‌توان جذاب‌ترین خودروی این جمع دانست.

شروع رقابت

 داخل

کابین QX50 در این جمع سه‌نفره بهترین است. در اینجا جریان طراحی به‌خوبی صورت گرفته و با تریم آلومینیومی پریمیوم، فضای لوکسی ایجاد شده است. با ۵۰ هزار دلار، این یکی از بهترین کابین‌ها در این کلاس محسوب می‌شود و اگر امکان افزایش بودجهٔ خرید وجود داشته باشد اینفینیتی ترکیبی از جیر، چوب و چرم را ارائه می‌کند که حتی از این هم بهتر خواهد بود. این همچنین تنها شرکت‌کنندهٔ این رقابت است که تنظیم پشتی صندلی‌های عقب را ارائه می‌کند و امکان کنترل تهویه برای سرنشینان عقب در آن وجود دارد. البته آکورا و کادیلاک هم به دریچهٔ تهویه برای سرنشینان عقب و گرم‌کن صندلی‌های عقب مجهز هستند اما درحالی‌که RDX دو پورت USB برای عقب ارائه می‌کند، XT4 و QX50 تنها یک پورت در این قسمت دارند.

از لحاظ تطبیق‌پذیری، RDX و XT4 به صندلی‌های عقب تاشو مجهز هستند اما صندلی‌های عقب QX50 تنها چند درجه خم می‌شود. در آکورا و اینفینیتی امکان کشیدن صندلی‌های عقب به سمت صندوق بار یا به سمت درهای عقب وجود دارد اما کادیلاک از این ویژگی محروم است. اینفینیتی با حجم صندوق باری برابر با ۸۸۰ لیتر، در این رده بهترین است. البته آکورا فضای بار بیشتری را ارائه می‌کند اگر محفظهٔ ۴۵ لیتری که در زیر کف صندوق بار آن تعبیه شده را هم حساب کنیم.

در هنگام نشستن چند نفر در صندلی‌های عقب، این کراس‌اوورها برای ارائهٔ فضای کافی با چالش مواجه می‌شوند که این موضوع در اینفینیتی به دلیل قابلیت تنظیم پشتی صندلی‌های عقب بیشتر احساس می‌شود. RDX اما از صندلی‌های عقب جاداری برخوردار است که با کف مسطح، فضای پای آزادی را برای سرنشین میانی فراهم می‌کند. در XT4 اما دو نفر از آزمایش‌کنندگان که جثهٔ بزرگی داشتند با کمبود فضا مواجه شدند زیرا این ماشین علیرغم برخورداری از فاصلهٔ محوری کشیده‌تر نسبت به RDX، به دلیل طراحی نامناسب و خط کمر بالا، از محدودیت فضا رنج می‌برد؛ اما در XT4 برای افرادی با اندامی کوچک‌تر، فضای سر و پای کافی وجود دارد.

یکی از ویژگی‌های ضروری در کراس‌اوورهای لوکس امروزی برخورداری از یک سیستم صوتی حرفه‌ای است. پس از آزمایش سیستم‌های صوتی هر سه خودرو، سیستم ELS Studio آکورا با ۱۶ بلندگو به‌عنوان بهترین انتخاب شد زیرا این سیستم صوتی چه در هنگام پخش آهنگ و چه در هنگام استفاده از رادیو، کیفیت صدای تمیز و واضحی را ارائه می‌کند. کادیلاک و اینفینیتی هم هردو از سیستم صوتی فراگیر Bose استفاده می‌کنند اما QX50 به ۱۶ بلندگو و XT4 به ۱۳ بلندگو مجهز است. پس از آکورا، آزمایش‌کنندگان وضوح سیستم صوتی کادیلاک را ترجیح دادند اما سیستم صوتی QX50 را هم مناسب دانستند. در همین حال، کادیلاک و آکورا هردو نمایشگر سربالا را هم ارائه می‌کنند که از رقیب آمریکایی مدرن‌تر و روشن‌تر بوده و ظاهر پریمیومی دارد.

عملکرد

این کراس‌اوورها در دو محیط مختلف موردبررسی قرار گرفتند. مکان اول، مرکز آزمایش هوندا در نزدیکی کالیفرنیا بود که شامل یک پیست پیچ‌درپیچ و یک مسیر آفرود شن و ماسه‌ای می‌شود که برف تازه را شبیه‌سازی می‌کند. در این محل همچنین مسیرهای مختلفی با تقلید از بدترین شرایط بزرگراه‌های ایالات‌متحده نیز ایجاد شده است. پس از انجام آزمایش‌های کامل در این منطقه، چند هفته بعد برای سنجش دقیق‌تر هندلینگ، آزمایش‌کنندگان کراس‌اوورها را به جاده‌های جنوب کالیفرنیا بردند که شامل مسیرهای شیب‌دار تپه‌ای، بلوارهای باز و جاده‌های پیچ‌درپیچ می‌شود.

در این آزمایش‌ها، آکورا با عملکرد خوب در پیچ‌ها، کشش مناسب پیشرانه و عملکرد روان گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک خود، به‌سرعت همهٔ توجهات را به خود جلب کرد. هرچند RDX سریع‌ترین خودروی گروه نیست اما یکی از بهترین هندلینگ‌ها را دارد. RDX چهار حالت رانندگی مختلف شامل راحت، برفی، اسپرت و اسپرت پلاس را ارائه می‌کند که راننده می‌تواند با استفاده از آن‌ها بسته به شرایط جاده لذت ببرد. می‌توان تنظیم کرد هنگامی‌که خودرو روشن می‌شود همیشه در حالت راحت یا اسپرت قرار داشته باشد اما بااین‌حال از طریق یک کنترلر دوار بزرگ در کنسول مرکزی به‌راحتی می‌توان حالات رانندگی را تغییر داد. حالت اسپرت پلاس همان‌طور که از نامش مشخص است، سرزنده‌تر از دیگر حالات است. در این حالت پاسخگویی فرمان و تعلیق بهبود پیدا می‌کند و پیشرانه به دورهای بالاتری می‌رود. RDX در این آزمایش‌ها ظرف ۶.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید و مسافت ۴۰۰ متر را هم در ۱۵.۱ ثانیه با سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت طی کرد.

رانندگی لذت‌بخش و ارتباط خوب قوای محرکهٔ RDX در QX50 وجود ندارد. هرچند پیشرانهٔ ضریب تراکم متغیر این خودرو یک شگفتی تکنولوژیکی است اما چندان با گیربکس CVT سازگار نیست که این موضوع در تحویل قدرت وقفه ایجاد می‌کند. در QX50 همواره حداقل سه چیز شامل ضریب دنده، بوست توربو و ضریب تراکم موتور دائماً در حال تغییر است و این سه بخش به‌سختی باهم هماهنگ می‌شوند. در هنگام فشردن پدال گاز نیز قدرت به‌صورت منقطع و نامناسب تحویل داده می‌شود. آزمایش‌کنندگان همچنین از سیستم تعلیق اینفینیتی هم ناراضی بودند زیرا در آسفالت یکسان، ارتعاشات کابین آن بیشتر از آکورا و کادیلاک است. بااین‌حال QX50 سریع‌ترین عضو گروه است به‌گونه‌ای که ظرف ۶.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

در XT4 اما اوضاع کمی بهتر است هرچند که یکی از آزمایش‌کنندگان، سواری آن‌را سفت توصیف کرد. فرمان این خودرو پاسخگویی مناسبی دارد اما احساس جاده را انتقال نمی‌دهد. از سوی دیگر، تعویض دنده‌های گیربکس و همین‌طور واکنش آن به فشردن پدال گاز نیز لذت‌بخش است درحالی‌که برای تجربهٔ رانندگی اسپرت‌تر می‌توان از پدال‌های تعویض دندهٔ پشت غربیلک فرمان استفاده کرد. هرچند XT4 کوچک‌ترین کراس‌اوور در این رقابت است اما بادی رول زیادی در آن دیده می‌شود که موجب از دست دادن امتیاز در بخش هندلینگ شد. پیشرانهٔ کادیلاک نیز کمترین قدرت را در بین این سه ماشین دارد و با نسبت قدرت به وزن ۷.۵ کیلوگرم به اسب بخار، از این لحاظ بدترین عضو گروه محسوب می‌شود.

ایمنی

وقتی شخصی کراس‌اووری را از یک برند لوکس خریداری می‌کند، انتظار بهترین‌ها را دارد که این شامل سیستم‌ها و تکنولوژی‌های ایمنی هم می‌شود. در این زمینه، تمامی تیپ‌های RDX به‌صورت استاندارد به پکیج ایمنی AcuraWatch مجهز هستند که ترمز خودکار برای جلوگیری از برخورد، کروز کنترل تطبیقی، سیستم کمکی حفظ حرکت میان خطوط، هشدار برخورد جلو، هشدار خروج از خط و جلوگیری از خروج خودرو از جاده می‌شود. به لطف این تجهیزات، RDX موفق به کسب جایزهٔ معتبر Top Safety Pick+ از موسسهٔ IIHS و دریافت رتبهٔ «خوب» در همهٔ آزمون‌ها شده است.

اینفینیتی هم به پکیج ایمنی ProAssist مجهز شده که البته یک گزینهٔ سفارشی ۵۵۰ دلاری است. این پکیج سیستم‌های پشتیبانی پس از تصادف، کروز کنترل تطبیقی، هشدار ترافیک عقب و سیستم کمکی کنترل فاصله را به خودرو اضافه می‌کند که بدون فعال بودن کروز کنترل هم فاصلهٔ ایمن با خودروی جلویی را حفظ می‌کند؛ و نهایتاً برای کادیلاک نیز پکیج‌های Driver Assist و Driver Awareness با قیمت ۱۸۷۰ دلار قابل سفارش است که کروز کنترل تطبیقی، ترمز خودکار جلو و عقب، ترمز عابر پیاده، هشدار برخورد جلو، سیستم کمکی حفظ حرکت میان خطوط با هشدار خروج از خط و نوربالای هوشمند را به همراه دارد.

نتیجه‌گیری

هر سهٔ این کراس‌اوورها از ویژگی و برتری خاصی برخوردارند. آکورا در هندلینگ و ایمنی برتر میدان است، اینفینیتی طراحی بیرونی برجسته و کابین شیکی دارد و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی کادیلاک هم تجربهٔ استفادهٔ کاربر را به سطح بالاتری ارتقاء داده است؛ اما در زمانی که کراس‌اوورها در حال تبدیل شدن به خودروهای اصلی بازار هستند، یک کراس‌اوور برتر باید در بخش طراحی ظاهری، عملکرد و ایمنی، بی‌نقص بوده و تجربهٔ داخلی لذت‌بخشی را هم ارائه کند. پس در این رقابت تنها یک کراس‌اوور وجود دارد که از تمامی این ویژگی‌ها برخوردار است.

مقام سوم: اینفینیتی QX50

در QX50 طراحی بیرونی جذاب و کابین راحت با متریال باکیفیت، توسط قوای محرکهٔ نامناسب و رابط کاربری منسوخ‌شدهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، تضعیف شده است.

 

مقام دوم: کادیلاک XT4

XT4 هندلینگی مناسب را به همراه بهترین سیستم اطلاعاتی-سرگرمی گروه ارائه می‌کند اما فضای داخلی محدود آن موجب شد نتواند مقامی بهتر از دوم کسب کند.

 

مقام اول: آکورا RDX

RDX با برقراری تعادل میان لوکس بودن، هندلینگ، ایمنی و تکنولوژی در یک پکیج هوشمندانه، موفق به کسب پیروزی در این رقابت شد.

 

مقایسه مشخصات فنی

آکورا RDX

کادیلاک XT4

اینفینیتی QX50

پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر ۲ لیتری ۴ سیلندر ۲ لیتری ۴ سیلندر
تنفس توربوشارژ توربوشارژ توربوشارژ
قدرت ۲۷۵ اسب بخار ۲۴۰ اسب بخار ۲۷۰ اسب بخار
گشتاور ۳۸۰ نیوتن متر ۳۵۰ نیوتن متر ۳۸۰ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک CVT
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
رینگ و لاستیک ۲۰ اینچی ۲۵۵ ۲۰ اینچی ۲۴۵ ۱۹ اینچی ۲۳۵
طول ۴.۷۴ متر ۴.۶۰ متر ۴.۶۹ متر
عرض ۱.۹۰ متر ۱.۸۸ متر ۱.۹۰ متر
ارتفاع ۱.۶۷ متر ۱.۶۰ متر ۱.۶۷ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۷۵ متر ۲.۷۸ متر ۲.۸۰ متر
دایرهٔ چرخش ۱۱.۸ متر ۱۱.۶ متر ۱۱.۱ متر
وزن خالص ۱۸۳۴ کیلوگرم ۱۷۹۱ کیلوگرم ۱۸۵۲ کیلوگرم
توزیع وزن ۵۷ به ۴۳ جلو/عقب ۵۸ به ۴۲ جلو/عقب ۵۸ به ۴۲ جلو/عقب
ظرفیت کشش ۶۸۰ کیلوگرم ۱۵۹۰ کیلوگرم ۱۳۶۰ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر ۵ نفر
حجم صندوق بار ۸۳۵ لیتر ۶۳۷ لیتر ۸۸۰ لیتر
شتاب صفرتا ۹۶ ۶.۶ ثانیه ۷.۴ ثانیه ۶.۳ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۵.۱ ثانیه ۱۵.۷ ثانیه ۱۴.۸ ثانیه
شتاب جانبی ۰.۸۱ جی ۰.۸۶ جی ۰.۸۴ جی
ظرفیت باک ۶۵ لیتر ۶۲ لیتر ۶۰ لیتر
مصرف سوخت ۱۰.۲ لیتر (ترکیبی) ۹.۸ لیتر (ترکیبی) ۹.۰ لیتر (ترکیبی)
قیمت پایه ۴۰,۲۹۵ دلار ۳۸,۲۹۰ دلار ۳۷,۵۴۵ دلار
قیمت تست‌شده ۵۱,۷۱۵ دلار ۵۶,۸۳۵ دلار ۴۹,۶۸۵ دلار

 

منبع: MotorTrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. ali a

    ۱۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (775 ديدگاه)

    حدس میزدم آکورا اول بشه…واقعا هم انتخاب بهتری هست از اون دوتا…نیسان و اینفینیتی تو این چند سال از گیربکس cvt خیلی ضربه خورده تو این مقایسه ها !!… نمیدونم چرا نیسان گیربکس چند دنده مثل هوندا تولید نمیکنه و گیر داده به cvt !!…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reza

      ۱۰ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (5338 ديدگاه)

      1- اینفینیتی QX50
      2- اکورا RDX
      3- کادیلاک XT4

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. Car Lover

        ۱۰ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (688 ديدگاه)

        رتبه 1تا2 هرچی غیر آمریکایی
        رتبه آخر آمریکاییا
        منطق بعضیا…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حسن

          ۱۰ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (379 ديدگاه)

          بعد همین فرد خودشون رو منطقی و بقیه رو غیر منطقی میدونن
          طرف تاحالا از 100 کیلومتریش یه کادیلاک رد نشده اینجا اومده میگه
          ((3_ کادیلاک))
          بهتر بود از امار فروش هر 3 محصول هم گفته میشد که هر کدوم در سطح جهانی چقدر فروش داشتن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Reza

          ۱۱ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (5338 ديدگاه)

          جناب حسن

          انتخاب من براساس حجم صندوق بار و شتاب 0-100 هستش.
          رضمن اینجا کادیلاک و کامارو و موستانگ حکم تاکسی رو دارن واسه ما.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Car Lover

          ۱۵ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (688 ديدگاه)

          تا اونجا که من میدونم این ماشین مال سال 2017 عه
          از اون موقع تا حالا هم ماشینای امریکایی وارد مملکت نشده اند بغیر از انگشت شماری
          ینی امگان نداره این مدل وارد ایران شده باشه
          بعد دکتر رضا میفرمایند این کادیلاکو دیدن:)))))))) حیف پای کامپیوترم ایموجیام کمه:((
          بعد ی چیزی خود امریکاییاش نمیگن به ماستنگ تاکسی
          مهندس میگه تو تبریز حکم تاکسیو داره
          کادیلاکو خخخخخخ!
          خیلی جوکی رضا!
          حیف من رو منطق شما ها نیستم وگرنه منم میگفتم بنز s500 تو تهران حکم گلفو داره!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. حسین وی

    ۱۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (463 ديدگاه)

    هر سه فوق العادن سلیقه من به اینفینیتی نزدیک تره
    کابین اکورا به کادیلاک اسکالید شباهت نداره ؟ ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۱۰ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2033 ديدگاه)

      یه مدته بدجور عاشق RDX شده ام

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. M

    ۱۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    من اینفینیتی رو ترجیح میدم ولی نسل جدیدش که داره میاد
    دقیقا بر خلاف اون چیزی هست که از این نسل ایرادشو میگیرن (تکنولوژی منسوخ شده به خصوص پیشرانه)
    نسل جدید تکنولوژی آینده نگرانه داره به خصوص پیشرانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir Machine

      ۱۰ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1201 ديدگاه)

      این ماشینی که اینجاس خودش نسل جدید QX50 هست که اخیراً تو نمایشگاه لس‌آنجلس 2017 رونمایی شده و کاملاً جدیده، با موتور ضریب تراکم متغیر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. M

        ۱۰ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        واقعا ؟
        پس چرا منسوخ شدن تکنولوژیش رو جزو عیب هاش حساب کردن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. me84

    ۱۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    در مورد طراحی ظاهری و داخلی خیلی از اینفینیتی تعریف کرده، اما من طراحی آکورا رو بیشتر میپسندم. طراحی بیرونی کادیلاک بهتر از داخلشه و اینفینیتی برعکس کادیلاک.
    در کل نتیجه گیری این تست کاملا باب میل منه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. me84

    ۱۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    گیربکس cvt باید در جای خودش استفاده بشه و جاش تو این رده قیمتی نیست.
    رانندگی که دیگه مثل 50 سال پیش فقط رفتن از نقطه A به B نیست که.
    باید یه لذتی هم باشه؟
    cvt دقیقا ضد لذته
    حالا اگه یه سری ماشینا مثل پریوس ازش استفاده میکنن یه توجیحی داره.
    اما تو یه محصول لوکس هیچ توجیحی نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. datsun

      ۱۰ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (3478 ديدگاه)

      سلام
      اگه تستهای ماشین های نیسان مثل ایکس تریل رو تماشا کنید که تو همین ایران هم تست شده باشن مثل تست سایت اسب بخار به صراحت گفته شده cvt های نیسان که به نام اکسترونیک شناخته می شوند، مُد شبیه سازی گیربکس های اتوماتیک سنتی براشون در نظر گرفته شده است. یعنی
      تعویض دنده‌ای شبیه به گیربکس‌های اتوماتیک رایج رو القا میکنه و اون حس کسالت بار که قبلا تو این گیربکس ها بوده رو حذف کرده.
      نیسان مالک کمپانی jatco یکی از بزرگترین تولید کنندگان گیربکس دنیاست که روی گیربکسهای cvt سالهای زیادی کار کرده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. یوسف

    ۱۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من نظر شخصیم اینه ک طراحی داخلی کادیلاک و بیرونیش عالیه .
    از اینفینیتی و اکورا زیاد خوشم نیومد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. sina

    ۱۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    من تقریبا همه ریویوهای این ماشین رو دیدم و خوندم و فقط میتونم اشاره کردم این نسل جدید آکورا بی نهایت ماشین بی نقصی هست.
    هر ماه داره رکورد فروش میزنه و بالاترین رده ایمنی رو بدست اورده.
    تو فینال خودروی سال هم هستش که تا دو سه هفته دیگه معلوم میشه نتیجه اش. امیدوارم بهش.
    تو ریویوها از هندلینگ عالی و اپشن های نسخه پایه اش تعریف کردن.
    تو سگمنت کامپکت هستش ولی گویا جز جادارترین هاست، مثلا از NX جادارتره.
    سیستم صوتیش هم برنده جایزه مجله بیزینس اینسایدر شد.
    امیدوارم خودروی ساا بشه تا بعد از ریج لاین و سیویک و اکورد امسال هم هوندا یه برنده داشته باشه.
    البت اینسایت هم جزو فینالیست هاست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Elmiraj

    ۱۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (3099 ديدگاه)

    رای من کادیلاک …
    .
    ‌.
    طراحی جلویی ، داخلی و کیفیت XT4 برتری کاملی بر رقبا داره .
    طراحی عقبش می تونست بهتر باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. sina

    ۱۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    فک کنم تو قسمت فاصله بین محوری و طرفیت کشش غلط تایپی داره جدول
    یکم اعداد نمی خونن با هم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر دهقان

      ۱۰ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (689 ديدگاه)

      در مورد فاصلۀ محوری حق با شما بود و اصلاح شد اما اعداد مربوط به ظرفیت بکسل صحیح هستند
      ممنون بابت تذکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sina

        ۱۰ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (2643 ديدگاه)

        ارادت امیرجان

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. net

      ۱۱ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (3135 ديدگاه)

      جالبه چقدر سینا به جزئیات توجه میکنه و حرفه ای هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. امیر

    ۱۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    با وجود کادیلاک و اینکه عاشقشم ولی واقعا نمیشه از اکورا به سادگی گذشت
    چقد خوبه این ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. emad1990

    ۱۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    یه چیزی که برام عجیبه نداشتن بازار خوب تو امارات برای اکورا ست
    شما به ندرت تو سایتای فروششون میتونید اکورا نو و کارکرده ببینید
    حتی میشه گفت از انگشتان دست کمتر
    ولی کادیلاک و اینفینیتی بازار به مراتب بهتری دارن اونجا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. net

    ۱۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (3135 ديدگاه)

    رینگ اینفینیتی خاکستری تیتانیوم با پره های زیاد خیلی قشنگه=اینفینیتی طراحی بیرونی قشنگتری داره نسبت به کادیلاک و اکورا =هیوندای سانتافه اسپرت ۲۰۱۸ زیباترین کراس اور جهان هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. net

    ۱۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (3135 ديدگاه)

    چراغهای جلو و عقب اکورا و کادیلایک جالب نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا