آکورا

معرفی نسخهٔ کشیدهٔ آکورا TLX در نمایشگاه شانگهای

آکورا نسخهٔ کاملاً بروز شده و فیس‌لیفت شدهٔ سدان TLX خود را در نمایشگاه خودروی نیویورک معرفی کرد اما بازوی لوکس هوندا این سدان لوکس را به نمایشگاه شانگهای هم آورده است. از لحاظ ظاهری این TLX کاملاً مشابه همانی است که در نیویورک معرفی شد اما برای چینی‌ها نسخهٔ با فاصلهٔ محوری کشیدۀ آن با نام TLX-L به نمایش درآمده است که البته مشخص نیست به چه میزان طول و فاصلهٔ محوری بیشتری دارد.

acura-tlx-l-prototype2

با توجه به اینکه سدان‌های با فاصلهٔ محوری کشیده و فضای پای بیشتر عقب بسیار در چین محبوب هستند، تعجبی ندارد که برند پریمیوم هوندا هم تصمیم گرفته نسخهٔ کشیدهٔ TLX را برای چین تولید کند. انجام چنین کاری آکورا را قادر خواهد ساخت که در برابر رقبایی چون مرسدس بنز E کلاس LWB، آئودی A6 L و نسخهٔ کشیدهٔ ب‌ام‌و سری ۵ قرار گیرد؛ اما این فقط سدان‌ها نیستند که در پرجمعیت‌ترین کشور دنیا در نسخه‌های LWB یا فاصله محوری کشیده عرضه می‌شوند بلکه کراس‌اوورها نیز با فاصلهٔ محوری بیشتر برای این کشور ساخته شده‌اند مانند نسخهٔ فاصله محوری کشیدهٔ ب‌ام‌و X1 که سال گذشته معرفی شد.

acura-tlx-l-prototype

هرچند آکورا هنوز نگفته است که چقدر فاصلهٔ محوری TLX-L را افزایش داده است ولی احتمالاً این فاصله حدود ۱۰ سانتیمتر بیشتر از فاصله محوری ۲.۷۷ متری نسخهٔ استاندارد TLX است چراکه مثلاً مرسدس بنز E کلاس LWB به میزان ۱۴ سانتیمتر کشیده‌تر از سدان استاندارد است و یا ب‌ام‌و سری ۵ کشیده نیز در بین چرخ‌های جلو و عقب خود ۱۳ سانتیمتر فاصلهٔ بیشتری نسبت به نسخهٔ معمولی دارد. نسخهٔ تولیدی این سدان لوکس کشیدهٔ ژاپنی صرفاً در چین عرضه خواهد شد و در اواخر امسال به بازار خواهد آمد تا رقابتی را با رقبای آلمانی مذکور آغاز کند. نسخهٔ معمولی آکورا TLX جدید نیز از ماه ژوئن در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد.

 

پوشش کامل جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۱۷ در پدال، با ما همراه باشید…

shanghai-auto-show-2017-4

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد سجادیان

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    قدرت یعنی همین که کمپانی‌های معتبر به احترام مردمت و البته به نفع جیب خودشون، مدل‌های متفاوت و درجه یک تولید کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علي

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    این که کیا اُپتیما خودمونه !!!
    همه ماشینها دارن شبیهه هم میشن . ای ای ای
    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا