اشکودا

ورود اشکودا اسکالای جمع‌وجور به خط تولید

اشکودا اولین سری از هاچبک جمع‌وجور اسکالا را در تأسیسات ملادا بولساو جمهوری چک تولید کرد.


این خودرو که جایگزین رپید اسپیس بک شده و فاصله‌ی بین مدل‌های فابیا و اوکتاویا را پر کرده از معماری MQB-A0 گروه فولکس‌واگن سود می‌برد.


این خودرو که در همان کارخانه یاد شده طراحی شده و توسعه یافته دارای چندین سیستم کمک راننده‌ای است که معمولاً در خودروهای گران‌تر دیده می‌شود. از جمله این سیستم‌ها می‌توان به دستیار حفظ خودرو بین خطوط، تشخیص نقاط کور، هشدار ترافیک عقب و کروز کنترل تطبیقی اشاره کرد. این خودرو همچنین با چراغ‌های جلو و عقب تمام LED، کنترل شاسی اسپورت و حالت‌های رانندگی نرمال و اسپورت عرضه می‌شود.


اسکالا از سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی روانه بازار اروپا می‌شود و با چهار پیشرانه در دسترس خواهد بود. اولین پیشرانه از نوع ۳ سیلندر ۱ لیتری TSI پایه با قدرت ۹۵ اسب بخار است. نسخه CNG این پیشرانه هم قدرت ۹۰ اسبی تولید می‌کند.


در آینده مدل رده میانی ۱ لیتری با قدرت ۱۱۵ اسبی و نسخه فول ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری TSI با خروجی ۱۵۰ اسب بخاری هم ارائه خواهد شد. پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری توربودیزل اسکالا هم خروجی ۱۱۵ اسبی و گشتاور ۲۵۰ نیوتون متری خواهد داشت.

تمامی پیشرانه‌ها دارای استارت/استاپ و تکنولوژی ریکاوری انرژی ترمز هستند. سه گیربکس ۵ و ۶ سرعته دستی و ۷ سرعته دوکلاچه هم در دسترس خریداران قرار دارد.

مدیرعامل شرکت اشکودا آقای برنارد مایر می‌گوید:

ما در حال گشودن فصل جدیدی از تاریخ خودروهای کامپکت اشکودا هستیم. اسکالای جدید از نظر تکنولوژی، ایمنی و طراحی سنگ محک کلاس خود است. این خودرو کاملاً وضعیت هوشمندانه‌ی اشکودا را نشان می‌دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. مانی

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    چه طراحی بیرونی و داخلی‌ خوبی‌ داره
    موتور دیزل ۱.۶ لیتریش واسه چنین ماشینی فوق‌العادست
    کم استهلاک و کم مصرف با ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور
    ماشین ارزون قیمتی که خریدنش راحته(احتمالا3۰۰۰تا پیش ماهی‌ ۲۰۰تا)
    نمیدونم چرا ناخود آگاه سریع با شرایط اینجا مقایسه می‌کنم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سام

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    طراحی محصولات اشکودا روز به روز دارد پخته تر می شود و اسکالا به نظرم یکی از زیباترین محصولات این شرکت پس از سدان پریمیوم سوپرب است.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا