اشکودا

عضو اسپرت خانوادهٔ اشکودا کودیاک معرفی شد

چند روز پیش بود که اشکودا نسخهٔ تواناتری از کراس‌اوور کودیاک خود را با نام کودیاک اسکات معرفی کرد که توانایی‌های آفرود آن بهبود یافته است. حالا نیز عضو دیگری به این خانواده اضافه شده که نمونه‌ای اسپرت محسوب می‌شود و کودیاک اسپرت‌لاین نام دارد. این نسخهٔ در هر دو نمونهٔ پنج‌نفره و هفت‌نفرهٔ کودیاک قابل خریداری بوده و در بیرون ظاهر کمی تهاجمی‌تری دارد. کودیاک اسپرت‌لاین با سپرهای جلو و عقب بازطراحی شده و رینگ‌های ۱۹ اینچی دورنگ جذاب (رینگ‌های ۲۰ اینچی نیز به‌صورت سفارشی در دسترس هستند) به همراه تریم مشکی‌رنگ در جلوپنجره، قاب پنجره‌های جانبی، آینه‌های جانبی و ریل‌های روی سقف، از نسخه‌های دیگر متمایز شده است. علاوه بر این، دو سر اگزوز تزئینی نقره‌ای‌رنگ نیز در قسمت پایینی سپر عقب طراحی شده است درحالی‌که اگزوز اصلی در زیر سپر پنهان شده است.

skoda-kodiaq_sportline-2018

اما دقیقاً مانند نسخهٔ اسکات، مدل اسپرت‌لاین هم انحصاراً با سامانهٔ چهارچرخ محرک ارائه شده و از همان پیشرانه‌ها استفاده می‌کند. ارزان‌ترین مدل این خودرو مجهز به یک پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری بنزینی TSI با ۱۵۰ اسب بخار قدرت است که شتاب صفرتاصد ۹.۸ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت را ارائه می‌کند. اما کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند، می‌توانند موتور بزرگ‌تر ۲ لیتری بنزینی TSI را سفارش دهند که ۱۸۰ اسب بخار قدرت داشته و شتاب صفرتاصد را در هشت ثانیه طی می‌کند درحالی‌که توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر در ساعت را دارد؛ اما اگر مصرف سوخت برای شما اهمیت دارد، می‌توانید نمونهٔ ۲ لیتری دیزلی TDI را خریداری کنید. این موتور در دو سطح قدرت مختلف ۱۵۰ اسب بخاری و ۱۹۰ اسب بخاری ارائه می‌شود که نسخهٔ قوی‌تر در ۸.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد.

skoda-kodiaq_sportline-2018-1024-03

بازهم مانند کودیاک اسکات، نسخهٔ اسپرت‌لاین نیز بر اساس تیپ میانی Ambition ارائه شده است که البته تجهیزاتی چون صندلی‌های اسپرت، انتخاب‌گر حالات رانندگی مختلف، نورپردازی LED داخلی با ۱۰ رنگ مختلف و چراغ‌هایی در زیر آینه‌های جانبی جهت روشنایی مسیر در هنگام سوار و پیاده شدن در محیط‌های تاریک به آن اضافه شده است. علاوه بر این، یک صفحه‌نمایش ویژه نیز در این خودرو ارائه شده که نیروی جی، خروجی لحظه‌ای موتور، فشار توربوشارژر و دمای آب و روغن را نشان می‌دهد.

skoda-kodiaq_sportline-2018-1024-04

نسخه‌های اسکات و اسپرت‌لاین کودیاک در نمایشگاه ژنو امسال در ماه مارس رسماً به نمایش درخواهند آمد. این درحالی است که نسخهٔ اسپرت‌لاین تنها ظاهری اسپرت‌تر و تجهیزات داخلی و خارجی جدیدی را به کودیاک اضافه می‌کند و هیچ تغییری در پیشرانه‌ها و قدرت نسبت به دیگر مدل‌ها ندارد؛ اما اگر خواهان یک نسخهٔ اسپرت واقعی هستید باید تا زمان معرفی نسخهٔ پرچم‌دار کودیاک RS صبر کنید. این نسخه مجهز به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری بای‌توربودیزل متعلق به فولکس‌واگن پاسات خواهد بود که ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

skoda-kodiaq-sportline-2018

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    در عظمت اشکودا همین بس که سال تاسیسش 1895 میلادی باشه.

    عاشقتم فولکس ❤
    احیا کننده ی بزرگان.
    خیلی خوبه که شرکتی مثل اشکودا نه تنها 28 شال پیش ورشکست نشد، بلکه الان 8 سال متوالی تراز سوددهی مثبت داشته.

    جونم…

    درود بر فولکس واکن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهنام

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (984 ديدگاه)

      واقعا درود بر فولکس واگن
      خیلی خوبه اینطوری بازار از همه قشر های جامعه مشتری و خواهان داره با سلیقه های متفاوت )
      کودیکا عالیه ! فقط از سر اگزوز های ظاهری خوشم نمیاد! به نظرم حتی اگه سر اگزوز نداشته باشه بهتره تا قلابی بزارن!
      به نظرم یه نوار کروم میزاشتن زیر سپر ! یا اگزوز های واقعی بهتر بود

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا