اشکودا

تبدیل اشکودا رپید به رقیب کامل فولکس‌واگن گلف

نسل آینده اشکودا رپید هاچبک به رقیب قدرتمند هم‌خانواده خود یعنی فولکس‌واگن گلف تبدیل خواهد شد.


بنا به گفته مدیر فروش و بازاریابی این برند، رپید جدید سال آینده با نامی متفاوت عرضه خواهد شد و تکنولوژی و طراحی بسیار متفاوتی در مقایسه با نسل کنونی خواهد داشت.

این مدیر بلندپایه می‌گوید:

حضور ما در این کلاس بسیار فروتنانه است. با وجود نسل فعلی رپید اسپیس بک ما نمی‌توانیم مردم را برای خرید خودرویی که خیلی رقابتی نیست متقاعد کنیم.

اشکودا به حدی از نسل جدید رپید مطمئن است که می‌گوید فروش آن در اولین سال حضور کامل در بازار دو برابر فروش نسل فعلی خواهد بود. رپید فعلی در سال ۲۰۱۷ فروش ۶۶۵۱۲ دستگاهی در قاره اروپا داشته است.


مدیر اشکودا می‌گوید نسل جدید این خودرو تفاوت‌های زیادی نیز در مقایسه با اوکتاویا خواهد داشت.
او اضافه می‌کند:

رپید جدید به‌صورت استیشن عرضه نخواهد شد درحالی‌که نسخه استیشن اوکتاویا سهم زیادی از فروش این مدل را به خود اختصاص داده است. رپید از نظر طراحی یک رقیب واضح برای گلف بوده درحالی‌که اوکتاویا یک هاچبک سه جعبه‌ای است. رقیب واقعی گلف رپید خواهد بود. شما با دیدن رپید جدید و اوکتاویا گیج نخواهید شد.


زیرساخت نسل جدید اشکودا رپید پلتفرم MQB AO گروه فولکس‌واگن خواهد بود که هم‌اکنون در سئات ایبیزا و فولکس T-Roc بکار رفته است. با این پلتفرم به‌روز شده اشکودا قادر خواهد بود پیشرانه‌های کم‌حجم و پیشرفته فولکس از جمله نسخه سه سیلندر ۱ لیتری با خروجی‌های بین ۸۴ تا ۱۰۹ اسب بخار را در رپید نصب کند. همچنین احتمال استفاده از پیشرانه ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۴۸ اسب نیز وجود دارد.


انتظار می‌رود کابین نسل جدید رپید نیز از سیستم اطلاعات سرگرمی مدرن سود ببرد. این سیستم در نهایت به کابین دیگر محصولات اشکودا نیز راه خواهد یافت.

توضیح: تصاویر مربوط به نسل فعلی می باشند.

منبع: autocar

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. حامد

    ۲۵ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خوشبحالشون
    یه ترفندی که با کمک دوستان تو پدال و جاهای دیگه یاد گرفتم اینه که تو گوگل سایت خودروسازها رو با کشور ترکیه یا کشور دیگه ایی جستجو میکنم و سایت محلی همون کشور میاد و انتخاب میکنم
    مثلا اشکودا ترکیه رو جستجو میکنم به انگلیسی و وارد سایت اشکودا ترکیه میشم. اونجا تو قسمت ماشینا میبینم اشکودا فابیا هفتاد و دو هزار و نهصد لیر قیمتشه
    تو کشوری که دستمزد تقریبا پنج هزار لیر هست. طرف یا میتونه با سود هفت درصد اینو قسطی بخره و یا با چهارده ماه حقوقش نقدی بخره

    من زمانی که پراید خریدم ۲۳ میلیون تومن بود. ازاد تو یه کارگاه کار میکنم با دستمزد ازاد یک و دویست. اگه برم کرج جنس بیارم ماهی صد هزار تومن میاد رو دستمزدم. پرایدو نقدی خریدم و هزینش دو سال دستمزدم بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا