اشکودا

رونمایی از اشکودا رپید فیس‌لیفت

اشکودا این روزها روی غلتک افتاده است. پس از به‌روزرسانی مدل‌های اوکتاویا و سیتی گو و همچنین رونمایی از کودیاک اسکات و اسپورت لاین، این خودروساز اهل جمهوری چک حالا مدل‌های رپید و رپید اسپیس بک را نیز فیس لیفت نموده است.

2017-skoda-rapid-facelift01
با نمای جلوی خودرو شروع می‌کنیم، جایی که چراغ‌های جلو هم‌اکنون از نوع بای زنون بوده و نواری از LED های روز روشن را نیز به همراه دارند. نیازی به گفتن نیست که برای داشتن این چراغ‌ها باید پول بیشتری را پرداخت کنید چراکه به‌صورت آپشن هستند. سفارش این چراغ‌ها ارزشش را دارد چراکه از عملکرد دستیار نوربالا نیز برخوردار بوده و می‌تواند به‌صورت خودکار نور چراغ را بر پایه‌ی حسگری که نقش تنظیم را بر عهده دارد کم‌وزیاد کند.

2017-skoda-rapid-facelift
سپر جلو نیز اصلاح شده و حالا شاهد وجود مه شکن‌های جدیدی هستیم. این تغییرات به منظور پهن‌تر نشان دادن رپید ایجاد شده‌اند. در نمای عقب نیز می‌توان سپری بازنگری شده و گرافیک جدید چراغ‌ها را دید که به‌صورت آپشنال از تکنولوژی LED برخوردار بوده و تیره‌تر هستند. چندین نوع رینگ با اندازه‌های ۱۵ تا ۱۷ اینچی نیز به خودرو اضافه شده و اندازه‌ی شیشه ی عقب مدل رپید اسپیس بک افزایش یافته است.

2017-skoda-rapid-facelift02
اما تغییرات مهم‌تر در زیر کاپوت رخ داده‌اند جایی که هر دو مدل رپید هم‌اکنون با پیشرانه‌ی آشنای ۳ سیلندر ۱ لیتری توربوی فولکس‌واگن در دسترس هستند. این پیشرانه با دو خروجی ۹۵ و ۱۱۰ اسب بخاری ارائه می‌شود. البته مشتریان می‌توانند کماکان پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری ۱۲۵ اسبی یا یکی از دو پیشرانه‌ی دیزلی ۱.۴ لیتری ۹۰ اسبی یا ۱.۶ لیتری ۱۱۶ اسب بخاری را سفارش دهند.

2017-skoda-rapid-spaceback-facelift01
در داخل کابین این دو خودرو شاهد هات اسپات WLAN و دو پورت USB اضافی موجود در بخش عقب خودرو هستیم.

2017-skoda-rapid-spaceback-facelift02
اشکوا دو فرزند به‌روز شده‌ی خود را چند هفته‌ی دیگر در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ در معرض دید عموم خواهد گذاشت. به‌عنوان سخن نهایی باید گفت این احتمال وجود دارد که نسل دوم کراس اوور کامپکت یتی نیز برای نمایش در نمایشگاه خودروی فرانکفورت آماده شود.

2017-skoda-rapid-spaceback-facelift

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد سجادیان

    ۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    طراحیش ساده و قدیمی اما ایده‌آله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. madjid

    ۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    عاشق این جور طراحی های ساده ولی زیبا هستم.
    طراحی های اشکودا اصالت بالایی دارند.
    کاش وارد بشه و قیمت مناسب بخوره ( کاش)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Genius

    ۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    اشکودا یه جورایی فولکس واگن ساده سازی شده است و این یعنی کیفیت و ماندگاری رو در کنارهزینه های تعمیر و نگهداری پایین و تکنولوژی نسبتا روز دنیا با هم به مشتری هدیه میده.این درست همون چیزیه که این برند رو برای خانواده های متوسط به یک گزینه ایده آل تبدیل میکنه البته ما بیچاره ها تو ایران باید بجای اشکودا سوار چهارچرخه های مستعملی مثل 405 و سمند بشیم!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حسین

    ۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    کاش این برند های ارزون و با کیفیت در شرکت هایی مثل گروه بهمن و پارس خودرو مونتاژ شوند به جای چینی ها!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهنام

      ۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (32 ديدگاه)

      ایرانخودرو مدتی هست به دنبال تولید محصولات اشکودا هست ولی خب محصول اروپایی هست و مذاکره و زمینه سازی برای تولید محصول اروپایی زمانبر هست
      http://donya-e-eqtesad.com/news/1090256/
      http://donya-e-eqtesad.com/news/835817/

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. TRX

    ۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (316 ديدگاه)

    در اینکه خودروی فوق العاده با کیفیت و در عین سادگی زیباست شکی نیست !
    فقط جای استارت دگمه ایش منو یاد استارت دگمه ای که واسه پارس اتوماتیک گذاشتن میندازه مشخصه نسخه ی قبلی استارتش ساده بود و این نسخه خواستن بدون باز طراحی داشبرد استارتشو دگمه ای کنن!
    بالاخره این ماشین واسه قشر متوسط رو به پاینن طراحی شده که کاملا به قول دوستان ایده آل هست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا