اشکودا

اشکودا ساپرب 2020، ظاهری آشنا و قوای محرکه متنوع

اشکودا ساپرب جدید در دو فرم سدان و استیشن روانه‌ی نمایشگاه خودروی فرانکفورت شده اما ظاهر این خودرو تفاوت‌های زیادی با مدل قبلی نداشته و در واقع نسخه‌ای فیس لیفت محسوب می‌شود.


ساپرب جدید در مقایسه با مدل پیش از فیس لیفت دارای سپر جلوی جدیدی است که ۸ میلی‌متر به طول مدل سدان و ۶ میلی‌متر به طول نسخه‌ی استیشن افزوده است.


دیگر ویژگی جدید ساپرب ۲۰۲۰ تکنولوژی جدید چراغ‌های جلوست که از اذیت چشم دیگر رانندگان جلوگیری می‌کند. این سیستم از دوربین نصب شده در شیشه‌ی جلویی استفاده می‌کند که ترافیک پیش رو را تشخیص داده و نوربالا را به‌صورت خودکار خاموش می‌کند.


از جمله تغییرات ظاهری این خودرو نیز می‌توان به جلوپنجره‌ی جدید و تریم کروم افقی کشیده شده بین چراغ‌های عقب اشاره کرد. رینگ‌های ۱۸ و ۱۹ اینچی هم برای اولین بار با این طرح عرضه شده‌اند.


اما موضوع مهم درباره‌ی ساپرب ۲۰۲۰ ارائه‌ی ۱۰ ترکیب متفاوت پیشرانه/گیربکس است. مدل پایه از پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری TDI با قدرت ۱۱۸ اسب بخار استفاده کرده درحالی‌که مدل بعدی ۲ لیتری با خروجی‌های ۱۴۷ یا ۱۸۷ اسب بخاری قابل انتخاب است؛ اما در بخش پیشرانه‌های بنزینی باید به نمونه‌ی ۱.۵ لیتری TSI با قدرت ۱۴۷ اسب بخار، نمونه‌ی ۲ لیتری با قدرت ۱۸۷ اسب بخار و نهایتاً نمونه‌ی پرچم‌دار ۲ لیتری با خروجی ۲۶۸ اسب بخار اشاره کنیم. این نسخه به‌صورت استاندارد با سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس ۷ سرعته DSG همراه می‌شود. البته باید به این نکته نیز اشاره داشت که سایر نسخه‌های ساپرب هم با گیربکس‌های دستی یا اتوماتیک در دسترس هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (242 ديدگاه)

    طراحی داخلیش قدیمی شده شبیه دهه نود شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علیx76

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    یه زمان قرار بود وارد ایران بشه
    بررسی اکتاویا ۱‌.۸ توربو هم توسط اقای مسیح فرزانه توی مجله ماشین چاپ شد
    یادمه از دینامیک ماشین خیلی تعریف کرد
    برند اقتصادی گرون فولکس
    حیف و صد حیف…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مسعود

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (222 ديدگاه)

    ۱/۵ لیتری و ۱۴۷ اسب بخار قدرت ؟؟!!! چه پیشرانه جذابی …. ?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا