اشکودا

اشکودا فابیا فیس‌لیفت 2018، خودرویی کوچک با رینگ‌هایی بزرگ!

پیروی تیزرهای طراحی منتشر شده در ماه پیش اشکودا به‌صورت رسمی از نسخه به‌روز شده فابیا در فرم‌های ۵ درب هاچبک و استیشن پرده‌برداری کرد. اگر بخواهید تغییرات طراحی این خودرو را نسبت به قبل تشخیص دهید باید طرفدار پر و پا قرص این برند باشید اما خب ما در این زمینه شما را کمک می‌کنیم. چراغ‌های جلو و عقب تغییرات ملایمی را داشته و هم‌اکنون از تکنولوژی LED استفاده می‌کنند. چراغ‌های عقب این خودرو بسیار مشابه نمونه‌های بکار رفته در اوکتاویا فیس لیفت هستند.


برای اولین بار در تاریخ این خودرو هم‌اکنون می‌توان فابیا فیس لیفت را با رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی سفارش داد اما بنا به دلایلی این رینگ‌ها تنها در دسترس نسخه هاچبک هستند. اشکودا همچنین تغییرات جزئی را در سپرهای عقب و جلو اعمال کرده اما این اصلاحات باعث نمی‌شوند که شما فوراً به نزدیک‌ترین نمایندگی اشکودا مراجعه کرده و یک دستگاه از این خودرو را سفارش دهید.


با قدم گذاشتن به داخل کابین شاهد صفحه لمسی ۶.۵ اینچی لمسی هستیم که در دل خود بلوتوث، USB و SD کارت را جای داده است. برای استفاده از اندروید اتو و اپل کارپلی باید نسخه‌های فول تر را سفارش دهید.

اشکودا به منظور بهبود نمای داخلی فابیا از پوشش‌ها و تریم های جدید استفاده کرده است. همچنین تجهیزات هوشمندانه‌ای همچون دو پورت USB برای سرنشینان عقب، نگه‌دارنده تبلت در عقب و… از جمله این خوبی‌ها هستند. همچنین همه شیشه‌ها هم‌اکنون دارای عملکرد تک لمسی خودکار برای پایین آوردن هستند.


از نظر تکنولوژی می توان به چراغ‌های LED مذکور اشاره کرد که قوی‌تر از نمونه‌های نسخه قبلی بوده و از نوربالای خودکار بهره می‌برند. تشخیص نقاط کور و هشدار ترافیک عقب نیز باعث شده‌اند این سوپرمینی اروپایی ایمن‌تر از هر زمان دیگری باشد.


اما هیچ دلیلی برای هیجان زده شدن درباره پیشرانه‌ها وجود ندارد زیرا پیشرانه ۱.۵ لیتری جدید گروه فولکس‌واگن در این خودرو دیده نمی‌شود. همچنان پیشرانه‌های ۱ لیتری تنفس طبیعی با قدرت‌های ۶۰ یا ۷۵ اسب بخار و نسخه ۱ لیتری TSI با خروجی ۹۵ و ۱۱۰ اسبی در دسترس هستند. همه پیشرانه‌های یاد شده از نوع سه سیلندر بوده درحالی‌که نمونه توربو دارای فیلتر ذرات بنزین برای پاکی بیشتر است.

اشکودا فابیا فیس لیفت ۲۰۱۸ در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ حاضر خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. Pouya

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (28 ديدگاه)

    خبر مهم و بحث برانگیزی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا