اشکودا

اشکودا کاروک 2018 جایگزین مدل یتی می‌شود؟

قدیمی‌ترین محصول اشکودا مدل یتی است که از سال ۲۰۰۹ در بازار حضور داشته و اواخر امسال با مدل کاملاً جدیدی جایگزین خواهد شد. این مدل جدید که یک کراس اوور جمع‌وجور واقعی خواهد بود بسیاری از ویژگی‌های طراحی متمایز مدل کنونی را از دست خواهد داد و در جایگاهی پایین‌تر از مدل ۷ نفره ی کودیاک قرار خواهد گرفت. در طراحی خودروی یاد شده از برادر بزرگ‌تر الهام گرفته خواهد شد.

2018-skoda-yeti-render
خبر جدیدی که منتشر شده نشان می‌دهد اشکودا مدل یتی را حذف و از نام “کاروک” استفاده خواهد کرد. ما مطمئن نیستیم که تمامی افراد از این تغییر نام خوششان بیاید زیرا یتی کنونی بخشی از هویت اشکودا بوده و در میان طرفداران اشکودا از محبوبیت قابل‌توجهی برخوردار است؛ اما به نظر می‌رسد نام کراس اوور جدید اشکودا از دهکده‌ی Karroq در آلبانی گرفته شده باشد. هرچند قضاوت در این باره زود است.

skoda-suvs-for-china-slideshow
شایان ذکر است نام کاروک ماه گذشته ثبت تجاری شده است. به یاد داشته باشید اشکودا تا سال ۲۰۱۹ دو کراس اوور دیگر را خواهد ساخت بنابراین نباید فکر کرد که نام کاروک ضرورتاً جایگزین مدل یتی می‌شود. این کراس اوورها شامل کودیاک کوپه و به احتمال زیاد یک کراس اوور ساب کامپکت خواهند بود. اگر اشکودا نام یتی را حفظ کند پس این احتمال وجود دارد که از نام کاروک برای کراس اوور کوچک‌تر استفاده نماید. البته ما این احتمال را رد می‌کنیم زیرا در تصاویری که منتشر شده شاهد دو نام مدل K و یتی جدید هستیم بنابراین این دو مدل متفاوت خواهند بود.

skoda-suvs-for-china-slideshow-01
اما درباره‌ی خود خودرو هم بگوییم که اساساً نسخه‌ی اشکودایی از سئات آتکا خواهد بود. این کراس اوور کامپکت جدید احتمالاً هم از نظر فضای کابین و هم از نظر فضای بار جادارتر خواهد بود. این خودرو از پلتفرم MQB سود برده و از پیشرانه‌های ۴ سیلندر توربو استفاده خواهد کرد. برخی از مدل‌ها نیز به‌صورت سفارشی دارای سیستم چهارچرخ محرک خواهند بود.

انتظار می‌رود جایگزین اشکودا یتی را در ماه سپتامبر و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ببینیم و فروش آن نیز پیش از پایان سال آغاز شود.

توضیح: تصویر نخست مربوط به رندر اشکودا یتی ۲۰۱۸ است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. hemen

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    یتی فوق العاده بود….امیدوام جانشین خوبی براش داشته باشند و جان سختی و ارزان و سادگی و جادار بودن یتی رو به ارث ببره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. بهرام

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (112 ديدگاه)

    اشکودا واقعا ماشینای سگ جونی میزنه ،
    یه عمر آب و روغنش و بریز فقط برون نه مث ماشینای وطنی که گارانتیش تموم نشده کل قطعات ماشین به غیر از بدنه تعویض میشن ????

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا