اشکودا

حضور کراس اوور جدید اشکودا کامیک در ژنو

همه می‌دانستیم که اشکودا در حال کار روی کراس اووری ساب کامپکت برای رویارویی با خودروهایی همچون نیسان جوک، رنو کپچر و هیوندای کنا است. این خودروساز قبلاً چندین تیزر از خودرویی که کامیک نام گرفته منتشر کرده بود و حالا آن را در نمایشگاه ژنو می‌بینیم.


ریشه‌ی نام کامیک به زبان مردم اینویت بازمی‌گردد. مدیر فروش و بازاریابی اشکودا می‌گوید این نام به گونه‌ای نشان‌دهنده‌ی احساس راحتی در هر موقعیتی بوده و کاراکتر خاص خودش را دارد. نام کامیک هماهنگی عالی‌ای با خودرو دارد.


کامیک که در جایگاهی پایین‌تر از کاروک کامپکت قرار گرفته طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴۲۴۱/۱۷۹۳/۱۵۳۱ میلی‌متری داشته و فاصله بین محوری آن نیز ۲۶۵۱ میلی‌متر است. محفظه بار این خودرو ۴۰۰ لیتر بوده و با تا کردن صندلی‌ها به ۱۳۹۵ لیتر می‌رسد. همچنین صندلی جلوی سمت سرنشین را می‌توان تا کرد تا در کل فضای قابل‌توجه ۲۴۴۷ لیتری ایجاد گردد.


کامیک از استایل خارجی خاصی سود می‌برد. این خودرو دارای چراغ‌های جلوی LED جداگانه با دیلایت بوده و از چراغ‌های عقب C شکل این برند سود می‌برد. جلوپنجره‌ی پهن با میله‌های دوبل، خیزهای متمایز روی کاپوت، دیفیوزر عقب و ارتفاع بیشتر از سطح زمین، رینگ‌های ۱۶ تا ۱۸ اینچی و… از دیگر شاخصه‌های طراحی ظاهری این خودرو هستند.


کابین کامیک نیز تحت تسلط سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحات نمایش ۶.۵، ۸ و یا ۹.۲ اینچی می‌باشد. در میدان دید راننده صفحه‌نمایش دیجیتال ۹.۲ اینچی قرار می‌گیرد که بنا به گفته‌ی اشکودا بزرگ‌ترین نمونه‌ی این کلاس بوده و از ارگونومی خوبی سود می‌برد. اشکودا همچنین کاکپیت دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی را نیز به‌صورت سفارشی ارائه می‌کند.

تریم درب‌های جلو از فوم نرم باکیفیت تشکیل شده و حتی نورپردازی سه رنگ سفید، قرمز و مسی نیز ارائه شده است. مشتریان می‌توانند دوخت‌های رنگی متضاد را برای پوشش صندلی‌ها، فرمان و… سفارش دهند.


علیرغم ظاهری خشن و محافظ‌های سفارشی زیر بدنه، این شاسی‌بلند اهل جمهوری چک به‌صورت انحصاری دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود. این خودرو از پیشرانه‌ی ۱ لیتری بنزینی با قدرت ۱۱۵ اسب بخار و گشتاور ۲۰۰ نیوتون متر سود برده و با گیربکس‌های ۶ سرعته دستی استاندارد یا ۷ سرعته دوکلاچه سفارشی همراه می‌شود. همچنین پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۵۰ اسب و گشتاور ۲۵۰ نیوتون متر هم در دسترس است که با مدیریت فعال‌سازی سیلندر و همان گیربکس‌ها در دسترس است. طرفداران پیشرانه‌های دیزلی نیز می‌توانند قلب آهنین ۱.۶ لیتری دیزلی با قدرت ۱۱۵ اسبی و گشتاور ۲۵۰ نیوتون متری را انتخاب نمایند.


کامیک با سیستم تعلیق فعال کنترل شاسی اسپورت نیز عرضه می‌شود که دارای جذب‌کننده‌های شوک تنظیم شونده و ارتفاع کمتر از سطح زمین می‌باشد. این سیستم تعلیق دارای چهار حالت نرمال، اکو، اسپورت و انفرادی است.


این خودرو به‌صورت استاندارد از دستیار حفظ خودرو بین خطوط برخوردار بوده اما می‌توان سیستم‌هایی همچون کروز کنترل تطبیقی، هشدار راننده، دستیار پارک و دستیار نوربالای خودکار را هم سفارش داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. حسین وی

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (463 ديدگاه)

    از بغل شبیه X3 عه خیلی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا