اشکودا

قدرت بیشتر اشکودا کودیاک RS با تیونینگ ABT

احتمالاً به خاطر وجود پیشرانه‌ای دیزلی، اشکودا کودیاک RS در نظر تیونرهای اروپایی چندان جلب‌توجه نمی‌کند؛ اما ABT که بسیاری از محصولات گروه فولکس‌واگن را ارتقا داده دست روی سریع‌ترین شاسی‌بلند ۷ سرعته نوربرگ رینگ گذاشته است. اجازه ندهید که ظاهر استوک این خودرو شما را گول بزند زیرا کودیاک RS از رینگ‌های ۲۰ اینچی مشکی و نشان ABT در درب پشتی سود برده و همین دو نکته چیزهای زیادی را برای گفتن ایجاد می‌کند.


این تیونر مشهور پیشرانه‌ی ۲ لیتری توئین توربودیزل کودیاک RS را ارتقا داده و قدرت و گشتاور ۲۳۶ اسبی و ۵۰۰ نیوتون متری را به ۲۶۷ اسب بخار و ۵۴۰ نیوتون متر رسانده است. به لطف پیشرانه‌ای قوی‌تر، این خودرو هم‌اکنون شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۶.۸ ثانیه‌ای دارد که دودهم ثانیه سریع‌تر از نسخه استاندارد می‌باشد. خبری درباره حداکثر سرعت این شاسی‌بلند منتشر نشده اما سقف سرعت مدل استاندارد برابر با ۲۲۰ کیلومتر در ساعت می‌باشد.


همانند دیگر کودیاک RS های استاندارد، این خودرو به گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه مجهز بوده و نیروی پیشرانه نیز به تمامی چرخ ها منتقل می‌شود. قوی‌ترین اشکودای دیزلی در تاریخ این برند کاملاً خبرساز شد و سابین اشمیتز که راننده‌ی مشهور پیست نوربرگ رینگ می‌باشد توانست با این خودرو یک دور جهنم سبز را در ۹ دقیقه و ۲۹.۸۵ ثانیه طی کند. احتمالاً مدل تیون شده توسط ABT یک یا دو ثانیه سریع‌تر از مدل استوک باشد اما خب واضح است که رکوردی برای خودروی استاندارد ثبت نخواهد کرد.


نهایتاً باید گفت این تیونر آلمانی سیستم تعلیق کودیاک RS را نیز برای بهبود هندلینگ در سرعت‌های بالا بازنگری کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا