اشکودا

معرفی اشکودا کودیاک RS در نمایشگاه پاریس 2018

بجای تولد دوباره فابیا RS و حضور قوی در دنیای هاچبک های داغ، ظاهراً اشکودا چراغ سبز تولید را به یک شاسی‌بلند با نشان RS داده است. برای دیدن این خودرو مجبور نیستیم زمان زیادی را صبر کنیم زیرا انتظار می‌رود کودیاک RS در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۸ معرفی شود. بدین ترتیب رونمایی آنلاین این خودرو کمی زودتر و احتمالاً در ماه سپتامبر انجام خواهد شد.


اگرچه تنها عضو کنونی خانواده RS یعنی اوکتاویا RS با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی در دسترس است اما کودیاک RS تنها با پیشرانه TDI در دسترس خواهد بود. نسخه استاندارد این شاسی‌بلند را می‌توان به‌صورت دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک خریداری کرد اما برادر اسپورت آن تنها به‌صورت چهار چرخ محرک عرضه خواهد شد.

پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری TDI این خودرو منحصراً به گیربکس دوکلاچه اتوماتیک متصل خواهد شد. این در حالی است که اوکتاویا RS را می‌توان با گیربکس ۶ سرعته دستی خریداری کرد. ذکر این نکته مهم است که پیشرانه دیزلی زیر کاپوت کودیاک RS دارای یک توربوی اضافی خواهد بود.

قلب آهنین مورد بحث که در پاسات نیز بکار رفته قدرت ۲۳۷ اسب بخاری و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری دارد. بد نیست بدانید نسل بعدی اوکتاویا RS دیزلی نیز از همین پیشرانه استفاده خواهد کرد.


جدای از کودیاک RS که به‌صورت پنج و هفت‌نفره معرفی می‌شود، شایعاتی درباره تولید ساپرب RS نیز به گوش می‌رسد اما این خبر به‌صورت رسمی تأیید نشده است. فابیا RS که در ابتدا به آن اشاره شد شاید در نسل آینده به عنوان یک هاچبک هیبریدی داغ و قدرتمند عرض‌اندام کند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا