اشکودا

انتشار اولین تصاویر از اشکودا کودیاک کوپه

به‌تازگی نخستین تصاویر از نسخهٔ کوپهٔ اشکودا کودیاک منتشر شده که کودیاک GT نام گرفته است. البته خودرویی که در این تصاویر دیده می‌شود نسخهٔ چینی بوده که توسط جوینت ونچر فولکس‌واگن-شانگهای در چین ساخته شده است؛ بنابراین فعلاً مشخص نیست که کودیاک GT فقط در بازار چین عرضه خواهد شد یا اشکودا عرضهٔ آن در بازارهای دیگری را هم در نظر دارد.

استایل بیرونی این خودرو بسیار هیجان‌انگیزتر از نسخهٔ معمولی کودیاک است که البته تعجبی هم ندارد. کودیاک GT از ظاهر معمول یک کراس‌اوور کوپه برخوردار است که ازجملهٔ ویژگی‌های بارز آن می‌توان به سقف شیب‌دار، گلگیرهای برجسته و اسپویلر عقب اشاره کرد. این مدل همچنین برخلاف نسخهٔ معمولی کودیاک، دارای دو ردیف صندلی بوده و ظرفیت حمل پنج نفر را دارد.

این کراس‌اوور کوپه ۴.۶۳ متر طول، ۱.۸۸ متر عرض و ۱.۶۵ متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن‌هم برابر با ۲.۷۹ متر است. اشکودا برای این ماشین یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ را در نظر گرفته که در دو سطح قدرت مختلف شامل ۱۸۶ اسب بخار و ۲۲۰ اسب بخار ارائه می‌شود. انتقال نیرو هم توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه انجام می‌گیرد.

نسخه‌های پایهٔ کودیاک GT به‌صورت دیفرانسیل جلو ارائه می‌شوند اما تیپ‌های بالایی به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند. رونمایی رسمی و اولین نمایش عمومی اشکودا کودیاک GT در نمایشگاه خودروی چنگدو در ماه سپتامبر صورت خواهد گرفت و سپس خودرو تا پایان سال جاری در بازار چین عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود کودیاک GT قیمتی در حدود ۲۲۰ هزار یوآن معادل ۳۲,۵۰۰ دلار داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. حمید

    ۲۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    به نظر خیلی خوب میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. پیکان جوانان گوجه ای

    ۲۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (990 ديدگاه)

    یا بنز وBMW خیلی افراطی عمل کردن واون همه شیب تو سقف ایجاد کردن یا بقیه یک کمی شیب را کوپه میدونن نمیدونم کدوم مشتری پسندتره هر چند من استایل کوپه مانندبنز و BMW بیشتر دوست دارم چون خیلی تو چشم هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سام

    ۲۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    ماشین جذابی است و می توان آن را جز زیباترین ساخته های اشکودا برشمرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا