اشکودا

وقتی تا آخرین پیچ و مهره اشکودا فابیا کومبی باز می‌شود!

خودروی استیشن ساب کامپکت و دوست‌داشتنی اشکودا که رنگ سبز جذاب را داشته دو سال از عمر خود را در اروپا و با بیش از ۴۰ نفر از کارکنان محله اتوبیلد آلمان سپری کرده است. این خودرو که کارکرد ۱۰۶ هزار کیلومتری داشته و پس از تست‌های صورت گرفته به بولسلاو جمهوری چک، جایی که متولد شده بازگشته است.


خودروی مورد بحث نمونه فول پیش از فیس لیفت بوده و از پیشرانه بنزینی ۱.۲ لیتری TSI سود برده و از گیربکس DSG سفارشی استفاده می‌کند.

پس از بازگشت به وطن، این فابیا کومبی بسیار سبز کاملاً پیاده شده و تا آخرین پیچ و مهره آن باز شده است. تمامی قطعات این خودرو به خاطر آزمایش توسط DEKRA باز شده است. این شرکت یک کمپانی بازرسی خودروی اروپایی است که مقر آن در برلین قرار دارد. همچنین یکی از کارمندان اتوبیلد در زمان این رویداد حضور داشته و به دقت تمامی قطعات این خودرو را بررسی کرده است.

اشکودا می‌گوید این خودرو به آلمان بازخواهد گشت و تمامی قطعات آن به مدرسه فنی و حرفه‌ای اهدا خواهد شد. کارآموزان این مدرسه فرصت خواهند داشت تا خودرو را به‌طور کامل سرهم کرده و درس‌های خود را یاد بگیرند.


به عنوان یادآوری باید گفت خانواده فابیا اوایل سال جاری فیس لیفت سبکی را تجربه کرد. این خودرو هم‌اکنون دارای چراغ‌های جلوی LED جدید بوده و پیشرانه ۱.۴ لیتری TDI آن حذف شده است. بدین ترتیب تنها می‌توانید این خودرو را با پیشرانه ۱ لیتری TSI یا ۱ لیتری تنفس طبیعی MPI خریداری کرد. دیگر تجهیزات مدل هاچبک فابیا عبارت‌اند از رینگ‌های ۱۸ اینچی، دو درگاه USB و…

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. ژان وال ژان

    ۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (166 ديدگاه)

    اینو به تمام ماشین هایی که اینجا تا ۱۵۰ میلیون روشون قیمت میذارن ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Mercede kaviani

    ۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (551 ديدگاه)

    با سلام به دوست عزیز شاهین احمدزاده
    وتشکر از فوق العاده عالی شما
    3 تا 4 هزار قطعه را باز کردن کار بسیار دشواری است ولی بسیار دیدنی است قعطات تشکیل دهنده یک اتوموبیل در کنار ان اتوموبیل دیدن
    باتشکر مجدد دوستدار شما مرسده کاویانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Genius

    ۵ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1232 ديدگاه)

    اینطوری سطح دانش فنی مهندسین و تکنسین های حوزه خودرو میره بالا اما خوب طبیعتا برای مراکز علمی پژوهشی هزینه برداره و متاسفانه در ایران هیچ ارگانی این هزینه ها رو تقبل نمیکنه!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا