اشکودا

بی‌حاشیه و سربه‌زیر! بررسی اشکودا ساپرب استیت فیس‌لیفت

اشکودا ساپرب استیت یک خودروی خانوادگی عالی بوده که از فضای داخلی و بار زیاد، ارزش مناسب، تجهیزات زیاد و سواری راحت سود می‌برد؛ اما قیمت این خودرو از ۲۵۹۷۵ پوند آغاز شده و به فراتر از ۴۰ هزار پوند هم می‌رسد. مدل رده میانی SE L 2.0 TDI 150 که در تست ما حاضر بوده بیش از ۳۰ هزار پوند قیمت دارد. به این ترتیب ساپرب استیت وارد قلمروی خودروهایی همچون ب ام و سری ۳ تورینگ می‌شود.


به‌روزرسانی‌های طراحی نسخه‌ی فیس لیفت این خودرو خیلی چشمگیر نیست و مورد اصلی به چراغ‌های ماتریکس LED مربوط می‌شود.


سیستم اطلاعات سرگرمی نیز از سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند بنابراین می‌تواند وای فای هات اسپات و سرویس‌های آنلاین را بدون نیاز به گوشی هوشمند فراهم کند. اپل کارپلی نیز بدون بی‌سیم کارکرده و سوکت USB C علاوه بر پورت‌های استاندارد تعبیه شده است.


پیشرانه‌های این خودرو از نمونه‌ی ۱.۶ و ۲ لیتری دیزلی با قدرت‌های ۱۴۸ و ۱۸۷ اسب بخار تشکیل شده و پیشرانه‌ی اولی تا اواخر سال جاری در دسترس نخواهد بود. خودروی حاضر در تست به قلب آهنین ۲ لیتری مجهز بوده است. مدل پلاگین هیبریدی ساپرب استیت نیز با آغاز سال ۲۰۲۰ در دسترس خریداران خواهد بود.


پیشرانه‌ی ۲ لیتری موردبحث قدرت زیادی داشته اما تا زمانی که دور آن بالا نرود صدای زیادی تولید نخواهد کرد. اگرچه گیربکس اتوماتیک این خودرو در صورت شتاب گیری سنگین کمی تعلل کرده و مکث نشان می‌دهد اما در کل برای رانندگی روزمره و بدون استرس مناسب بوده و می‌توانید از تعویض‌های نرم آن لذت ببرید. واقعاً به نظر می‌رسد پیشرانه‌ی ۱۸۷ اسب بخاری اصلاً نیاز نیست.


کیفیت سواری ساپرب نیز خوب بوده و نه خیلی نرم و نه شناور است. کمک‌حال سواری این خودرو دامپرهای تطبیقی سفارشی است که خودروی ما نیز به آن مجهز بوده است. برای افرادی که مسافت‌های زیادی با خودروی خود طی می‌کنند و همچنین برای سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و خصوصی که علاقه‌ای به مدل پلاگین هیبریدی آتی ندارند این مدل یکی از خودروهای مناسب خواهد بود.

البته که خریداران از محفظه بار ۶۶۰ لیتری ساپرب استیت لذت خواهند برد. در بخش عقب کابین نیز فضای زیادی وجود داشته و کابین نیز احساس خوب ساخت بودن را تداعی می‌کند.


اگر فقط به دنبال فضای کابین، ایمنی و راحتی باشید اشکودا اوکتاویا یا فولکس‌واگن گلف استیت همین کار ساپرب را انجام خواهند داد و از نظر سواری و لوکس بودن هم ب ام و سری ۳ یا آئودی A4 بهتر هستند اما اگر فضای کابین زیاد و تجهیزات مناسبی را می‌خواهید روش اشرافیت کم‌هزینه‌تر اشکودا بیشتر به کارتان خواهد آمد.

اگر به یک مرسدس S کلاس سودمند برای توده‌ی مردم فکر کنید اشکودا ساپرب به ذهنتان خواهد آمد. نسخه‌ی فیس لیفت این خودرو از تجهیزات زیاد شامل چراغ‌های ماتریکس LED و ویژگی‌های ارتباطی بیشتر سود برده بنابراین اگرچه به نظر می‌رسد تا زمان عرضه‌ی مدل پلاگین هیبریدی، ساپرب از نظر راندمان چیزی کم خواهد داشت اما فضای کابین زیاد، سواری راحت و تکنولوژی‌های مدرن باعث می‌شوند این استیشن چکی گزینه‌ی واقعاً جذابی باشد.

مشخصات اشکودا ساپرب استیت SE L 2.0 TDI 150 DSG

  • قیمت: ۳۲ هزار پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری دیزلی
  • قدرت/گشتاور: ۱۴۸ اسب بخار/۳۴۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۹.۳ ثانیه (تخمینی)
  • حداکثر سرعت: ۲۱۰ کیلومتر در ساعت (تخمینی)
  • مصرف سوخت: ۵.۶ لیتر در هر صد کیلومتر (تخمینی)

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. امین

    ۱۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (384 ديدگاه)

    خیلی ماهه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. siavash

    ۱۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (221 ديدگاه)

    من موندم فرق محصولات اشکودا و سئات و فولکس دیگه تو چیه پلت فرم ها یکی موتور ها تقریبا یکیو دیزاین داخلی یه چیز فولکس داره با محصولات خودش رقابت می کنه ؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. وحید

    ۱۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (31 ديدگاه)

    سوپرب نه ساپرب !

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا