اشکودا

استارت برنامه الکتریکی اشکودا از سال 2020

اشکودا تأیید کرده که به سنت تولید مهم‌ترین خودروهای خود در تأسیسات Mlada Boleslav ادامه خواهد داد و از سال ۲۰۲۰ نیز اقدام به تولید محصولات کاملاً الکتریکی خواهد نمود. این خودروساز در سال ۲۰۱۹ نیز شروع به ساخت قطعات الکتریکی برای محصولات پلاگین هیبریدی گروه فولکس‌واگن خواهد کرد.


سبد محصولات الکتریکی اشکودا با تولید نسخه پلاگین هیبریدی نسل فعلی ساپرب آغاز می‌شود و پس از آن نیز نسخه کم‌مصرف‌تر شاسی‌بلند کودیاک عرضه خواهد شد. هر دو خودرو از سیستمی هیبریدی استفاده خواهند کرد که متشکل از پیشرانه بنزینی ۱.۴ لیتری توربو و واحد الکتریکی ۱۱۴ اسبی با قدرت مجموع ۲۱۵ اسب بخار می‌باشد. شاید این سیستم برای شما آشنا باشد زیرا مشابه قوای محرکه بکار رفته در فولکس‌واگن پاسات GTE است.


اشکودا در سال ۲۰۲۰ آماده عرضه اولین خودروی الکتریکی تاریخ خود خواهد بود که پیش‌نمایش آن به فرم کانسپت ویژن E بوده است. خودروی مورد بحث بر پایه پلتفرم MEB ساخته شده و پس از دو خودروی الکتریکی فولکس و آئودی سومین محصول گروه خواهد بود که از این معماری سود خواهد برد.


ظاهراً پس از این خودروها شاهد تولید گران‌ترین محصول تاریخ اشکودا خواهیم بود که یک شاسی‌بلند کوپه مانند الکتریکی است و در جایگاهی بین مدل‌های کاروک و کودیاک قرار می‌گیرد. انتظار می‌رود این خودرو قدرتی حدود ۳۰۰ اسبی داشته باشد و شاید هم قدرتمندترین خودروی اشکودا باشد.


از طرف دیگر انتظار داریم اشکودا هاچبک الکتریکی ارزان‌قیمتی را نیز تولید کند. این خودرو اساساً نسخه ریبج شده و اصلاح شده فولکس‌واگن I.D. خواهد بود و شاید نام فلیسیا را دوباره احیا کند. تا سال ۲۰۲۵ شاهد اضافه شدن دو خودروی دیگر به سبد محصولات اشکودا خواهیم بود که یک کراس اوور کامپکت و نسخه‌ای اسپورت خواهیم بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. Kamran

    ۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    بهش ایمان دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا