اشکودا

تولید 19 میلیونمین خودروی اشکودا

شرکتی که امروز با نام اشکودا آن‌را می‌شناسیم، در سال ۱۸۹۵ با نام «Laurin & Klement» جهت تولید دوچرخه تأسیس شد. سپس این شرکت به ساخت خودرو روی آورد و اولین خودروی خود را با نام Voiturette A در سال ۱۹۰۵ به تولید رساند. سریعاً به جلو برویم یعنی دههٔ ۹۰ میلادی و دورانی که رفته‌رفته سلطهٔ فولکس‌واگن بر اشکودا آغاز شد و در سال ۱۹۹۵ تا ۷۰ درصد از سهام اشکودا را در اختیار گرفت. خریداری اشکودا توسط فولکس‌واگن سرآغاز پیشرفت روزافزون این شرکت جمهوری چک گردید تا جایی که امروز اشکودا نقطهٔ عطف مهمی در تاریخ خود را اعلام کرده است.

l-k-voiturette-a-2

این رویداد مهم تولید ۱۹ میلیون خودرو توسط این شرکت از سال ۱۹۰۵ تاکنون است. ۱۹ میلیونمین خودروی ساخت اشکودا، یک دستگاه هاچ‌بک فابیا است که در کارخانهٔ این شرکت در منطقه بوهمی مرکزی جمهوری چک ساخته شده است. به همین منظور جشنی در این کارخانه برگزار شده و در کنار ۱۹ میلیونمین خودرو، تعدادی از محصولات کلاسیک و قدیمی اشکودا هم حضور یافته‌اند.

skoda-19th-millionth-car

این دستاورد همزمان با بیست و پنجمین سالگرد همکاری اشکودا با فولکس‌واگن به دست آمده است. اتفاقی که هرساله موجب افزایش رکورد تولید اشکودا گردیده است. پس از تبدیل شدن به بخشی از گروه فولکس‌واگن در سال ۱۹۹۱، اشکودا موفق به افزایش شش برابری تولید محصولات خود شده است که این مهم به لطف خانوادهٔ گسترده‌ای از محصولات این شرکت به دست آمده است. محصولاتی که در حال حاضر در ۷ مدل و بیش از ۴۰ تیپ مختلف تولید می‌شوند. امروزه اشکودا در ۱۴ منطقه در هفت کشور مختلف دنیا به تولید خودرو مشغول بوده و از بهار سال آینده نیز یک کارخانهٔ جدید در الجزایر کار خود را با تولید نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ اکتاویا آغاز خواهد کرد.

skoda-superb-2016-01

یکی از مهم‌ترین محصولات در تاریخ اشکودا، کراس‌اوور هفت‌نفرهٔ جدید کودیاک است که امسال معرفی شد. خودرویی که اولین نمایندهٔ این شرکت در بخش کراس‌اوورهای بزرگ محسوب می‌شود. همچنین انتظار می‌رود نسل جدید یتی و فیس‌لیفت راپید هم در تا نیمهٔ دوم سال آینده معرفی شوند. علاوه بر این، اشکودا در حال کار بر روی ساخت اولین خودروی پلاگین‌هیبریدی خود در سال ۲۰۱۹ است. خودروهایی که بر اساس کودیاک و سدان پرچم‌دار ساپرب ساخته می‌شوند.

skoda-kodiaq-2017-1600-0a

در همین حال، طی چند ماه آینده اشکودا مدل RS از نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ اکتاویا را معرفی خواهد کرد که کمی قدرت بیشتری دارد. همچنین ساخت نسخه‌های اسپرت RS از کودیاک و ساپرب هم در دستور کار قرار دارد. در سوی دیگر احتمال حضور اشکودا در بازار ایالات‌متحده هم وجود دارد که البته هنوز تأیید نشده است.

skoda-octavia-2017-1024-04

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. احسان(احسان سابق)

    ۳۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    اشکودا به عنوان برندی با محصولات اقتصادی واقعا باشرافت و قابل احترامه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. reza-a

    ۳۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (426 ديدگاه)

    اشکودا ماشین های خوبی میسازه شرکت هایی رو که فولکس واگن خریده پیشرفت کردن و صادراتشون زیاد شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. volvo fh

    ۳۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (242 ديدگاه)

    جون مادرت فولکس بیا سایپا وایرانخودرو را هم بخر.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا