اشکودانیسان

شاخ‌به‌شاخ اشکودا کاروک و نیسان قشقایی

هدف از برگزاری مسابقه درگ بین دو خودروی نسبتاً قابل‌مقایسه اندازه‌گیری توانایی‌های شتاب گیری آن‌ها است که به‌صورت رخ‌به‌رخ انجام می‌شود. اکثر مواقع شاهد رویارویی خودروهای اسپورت و سوپرکار در برابر یکدیگر هستیم اما حقیقت این است که بسیاری از افراد توانایی خرید چنین خودروهایی را ندارند. شاید هم بسیاری از ما نیازمند خودروهای کاربردی‌تر روزمره هستیم که بتوانند کار بیشتری نسبت به مسابقات درگ انجام دهند. به همین خاطر است که تیم motor1 ترکیه تصمیم به مقایسه دو کراس اوور رده میانی بازارهای اروپایی گرفته است.

دو خودرویی که مشاهده می‌کنید جزو محبوب‌ترین کراس اوورهای کلاس C قاره اروپا یعنی اشکودا کاروک و نیسان قشقایی هستند. هر دو خودرو از جدیدترین و بهترین پیشرانه‌های بنزینی خود استفاده می‌کنند به این معنی که قشقایی دارای نیروگاه ۱.۳ لیتری توربو و اشکودا کاروک هم دارای پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو می‌باشد.

در روی کاغذ قشقایی خودروی قوی‌تری است زیرا قدرت ۱۶۰ اسبی آن فراتر از خروجی ۱۵۰ اسبی کاروک می‌باشد. همچنین باید گفت هر دو خودرو از گیربکس‌های دوکلاچه اتوماتیک استفاده می‌کنند.

تیم ترکیه‌ای motor1 اقدام به برگزاری مسابقه درگ ۱۰۰۰ متری کرده‌اند. همچنین برای اینکه برخی بینندگان آمریکایی بتوانند ایده‌ی بهتری از این مسابقه به دست آورند پرفورمنس خودروها در مسیر ۴۰۰ متر هم اندازه‌گیری شده است.

همان‌گونه که می‌بینید کاروک استارت بسیار خوبی نداشته و گفته می‌شود دلیل این کار واکنش بد گیربکس DSG در ابتدای حرکت بوده است. ما برنده‌ی این مسابقه درگ ملموس را اعلام نمی‌کنیم اما بدانید این دو کراس اوور کاملاً نزدیک به یکدیگر حرکت کرده‌اند!

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
motor1

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. مهدی دهقانی فرد

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (8 ديدگاه)

    رنگ کاروک خیلی خوشگله

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. هادی 8 سیلندر

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (458 ديدگاه)

      RD

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا