مرحلهٔ نیمهنهایی، دور اول، قسمت سیوهفتم، اولین دوئل از گروه سدانهای سابکامپکت
اشکودا راپید
تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۲
نسل کنونی: اول
پلتفرم: A05 گروه فولکسواگن
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۶۶,۵۱۲ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در هند: ۹,۵۷۹ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در چین: ۵۸,۸۴۹ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۴ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۰ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۶۹ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۱ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
هوندا سیتی
تاریخ معرفی: اوایل سال ۲۰۱۴
نسل کنونی: ششم
پلتفرم: –
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: صفر دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در هند: ۴۲,۰۴۵ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در چین: ۴۴,۷۵۱ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: – درصد
حفاظت از کودکان: – درصد
حفاظت از عابر پیاده: – درصد
سیستمهای ایمنی: – درصد
امتیاز کلی: – ستاره
مقایسهٔ مشخصات فنی
اشکودا راپید | هوندا سیتی | |
پیشرانه | ۱.۴ لیتری I4 | ۱.۵ لیتری I4 |
تنفس | توربوشارژ | طبیعی |
قدرت | ۱۲۵ اسب بخار | ۱۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۲۰۰ نیوتن متر | ۱۴۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته اتوماتیک | CVT |
محور محرک | جلو | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۹.۰ ثانیه | – |
حداکثر سرعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت | ۱۸۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۴.۹ لیتر ترکیبی | ۵.۴ لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | ۱۱۵ گرم/کیلومتر | – |
ظرفیت باک | ۵۵ لیتر | ۴۰ لیتر |
وزن | ۱۲۳۶ کیلوگرم | ۱۱۰۰ کیلوگرم |
طول | ۴.۴۸ متر | ۴.۴۴ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۶۰ متر | ۲.۶۰ متر |
حجم صندوق بار | ۵۵۰ لیتر | ۵۱۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه هند | ۸۴۷,۹۹۳ روپیه | ۸۷۷,۰۰۰ روپیه |
قیمت هند معادل | ۱۱,۹۰۰ دلار | ۱۲,۳۰۰ دلار |
قیمت پایه چین | ۷۶,۹۰۰ یوآن | ۷۹,۸۰۰ یوآن |
قیمت چین معادل | ۱۱,۳۴۰ دلار | ۱۱,۷۷۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10218141]
me84
۳۰ دی ۱۳۹۷.
اطلاعات هوندا کامل نیست. چطور میشه با اطلاعات ناقص انتخاب کرد؟
محمد
۳۰ دی ۱۳۹۷یعنی هندی هم نشدیم!!! هیییی
انتخاب شخصی من البته هوندا بخاطر فرم جسورانه تر و علاقه شخصی به برند هوندا
حسین وی
۳۰ دی ۱۳۹۷صد در صد هوندا تو این ماشینای ارزون مهم ترین چیز خرج مخارج ماشین هست که با اطمینان آدم ماشین تنفس طبیعی رو ور میداره
تازه فک نکنم شتابشم فرقه زیادی بکنه
نیما
۳۰ دی ۱۳۹۷هوندا رو به خاطر تنفس طبیعی انتخاب کردم.
اگر اشکودا هم طبیعی بود قطعا انتخابم اشکودا بود
aston martin
۳۰ دی ۱۳۹۷اشکودا واقا یه تجدید نظری راجب این جلو پنجرش باید بکنه
NAVID۰۰۹۸
۳۰ دی ۱۳۹۷هوندا??
jahan
۳۰ دی ۱۳۹۷ساکن خارجه ام تو همین المان زندگی میکنم
اشکوداهای بیست سال پیش هنوزم دست دومشون فروخته میشه قیمتشونم ارزونه. اشکودا اوکتاویا بیست پیش مثلا حدودا هفتصد یورو به راحتی پیدا میشه و حالا حالا ها کار میکنه
خرجش یه معاینه فنی هر ۱۴ ماه هست با بیمه و مالیات که کلا رو هم سالی سیصد یورو نمیشه. در واقع فرقی نداره ماشین سی هزار یورویی بنز بخری یا اشکودا اوکتاویا سالهای ۱۹۹۸ به هر حال سیصد یورو خرج سالانشه. تو ماشینای قدیمی یا به قولی ماشین اول و یا ماشین ارزونقیمت کم خرج قیمت کم خیلیا سراغ گلف میرن یا محصولات اشکودا. بنز بیست ساله هزار یورویی هم میتونه بخره ولی بهتون قول میدم اون بنز سر یکی دو ماه نشده میپوکه و راهی تعمیرگاه میشه.
برا همین من به اشکودا رای میدم.
Radin
۳۰ دی ۱۳۹۷تو این گروه فقط اکسنت
حمیدرضا
۳۰ دی ۱۳۹۷اشکودا رو انتخاب کردم به خاطر استایل و وجود منابع تست امنیتی
چقدر قیمت پایشون کمه فقط داچیا ازشون ارزون تره تو برندهای اروپایی الان داشتم قیمتشو با گک که دیروز تو دیترویت معرفی شد قیاس می کردم انصافا خیلی تفاوت قیمت ندارن یعنی ساخت این ماشین ها یادر چین و هنده یا خیلی ارزون ساختنش
امین
۱ بهمن ۱۳۹۷از نظر ظاهری هوندا از نظر مشخصات و قیمت اشکودا