اشکودا

تدارک رقیب اشکودا برای نیسان جوک

پس از عرضه موفقیت‌آمیز کودیاک و کاروک، اشکودا هم‌اکنون به دنبال گسترش سبد محصولات خود با ارائه یک کراس اوور کاملاً جدید است.


این خودرو می‌تواند کاربردی بودن یک استیشن را با طراحی یک شاسی‌بلند ترکیب کرده و در سال ۲۰۱۹ عرضه شود. بنا به گفته رسانه‌های مختلف این خودرو از ابعاد مشابه با سئات آرونا برخوردار خواهد بود و در توسعه آن ویژگی‌های بازارهایی چون اروپا و چین در نظر گرفته خواهد شد.

از نظر طراحی بخش جلو این خودرو قطعاً به عنوان یک اشکودا قابل شناسایی خواهد بود و از زبان طراحی جعبه‌ای جدید کمپانی سود خواهد برد. انتظار می‌رود زیرساخت این خودرو پلتفرم MQB A0 باشد که قبلاً در خودروهایی چون نسل جدید فولکس‌واگن پولو و سئات ایبیزا بکار رفته است.


هنوز مشخصات پیشرانه‌های قابل عرضه منتشر نشده اما می‌توانیم برخی از پیشرانه‌های بکار رفته در سئات آرونا را در قلب کراس اوور جدید اشکودا ببینیم. علاوه بر این گفته می‌شود این خودرو دارای نسخه‌های هیبریدی هم خواهد بود و انتظار می‌رود حداقل در ابتدا فقط گزینه دیفرانسیل جلو ارائه گردد.

جدای از عرضه یک کراس اوور جدید، اشکودا به ارائه نسل جدید رپید نیز علاقه مند است. این خودرو نیز از پلتفرم MQB A0 سود خواهد برد اما مشخص نیست که اشکودا چه زمانی آن را ارائه خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. حمیدرضا

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    قیمت مناسب طراحی خوب و مقرون به صرفه بودن باعث شده اشکودا اینقدر تو اروپا خوش فروش بشه البته من طراحی چراغاشو دوست ندارم سئات رو بیشتر میپسندم ولی قطعا این مدلم موفق خواهد بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3193 ديدگاه)

      اتفاقا یکی از نقاط برجسته ماشینهای اشکودا
      طراحی بسیار زیبای چراغهاشه که واقعا ابهت و پرستیژ خاصی دارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ف‌‌‌رش‌اد

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    اشکودا برند قابل احترامیه، روز به روزم داره پیشرفت می‌کنه، اما تو طراحی بعضی محصولاتش، بیش از حد از خطوط شکسته استفاده می‌کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا