اشکودا

تولید شاسی‌بلند کوپه اشکودا در اروپا

روسای اشکودا درصدد هستند تا نسخه‌ی کوپه‌ای از شاسی‌بلند کودیاک را در اروپا عرضه کنند. قبلاً رئیس اشکودا برنارد مایر تائید کرده بود که این خودرو در چین فروخته خواهد شد اما اعلام شده که این خودرو در اروپا ارائه خواهد شد. هرچند اشکودا هم‌اکنون در حال تقلا به منظور یافتن ظرفیت تولید موردنیاز برای تحویل این خودرو به مشتریان است.

skoda-coupe-suv-01
این شاسی‌بلند کوپه رقیب اندکی بزرگ‌تر برای رنجروور اووک و مدل‌هایی نظیر ب‌ام‌و X4 و مرسدس GLC کوپه است. برای بازار چین شاسی‌بلند کوپه اشکودا در یکی از ۴ کارخانه‌ی این شرکت و به همراه شاسی‌بلند بزرگ ارزان‌تری ساخته خواهد شد.

skoda-coupe-suv-02
هرچند این کمپانی چکی با پیامدهای فرهنگی فروش خودرویی که بیش از کاربردی بودن و ارزش‌های عادی روی ظاهر تمرکز دارد درگیر خواهد بود. مایر در خلال کنفرانسی خبری در پراگ گفته است:

شاسی‌بلند کوپه‌ی ما یک محصول شگفت‌انگیز است. ما در حال احساسی‌تر کردن هر چه بیشتر برندمان هستیم.

هم‌اکنون کریستین استروب عضو هیئت‌مدیره‌ی اشکودا گفته که مدیریت این شرکت می‌خواهد این شاسی‌بلند کوپه را به مشتریان اروپایی بفروشد. او گفت:

ما دوست داریم این خودرو را در اروپا داشته باشیم. مشکل واقعی این است که ظرفیتی برای ساخت هر چیزی را که در نظر گرفته‌ایم نداریم.

او اضافه کرد:

ظرفیت بالقوه‌ی بزرگی برای این خودرو وجود دارد. من فکر می‌کنم که این موردی تجاری است. این مسئله سؤالی درباره‌ی ظرفیت تولید کارخانه‌هایمان است. ما خودروهای خیلی زیادی را نمی‌فروشیم که هم‌اکنون بحث کنیم و بگوییم که کجا می‌توانیم این شاسی‌بلند کوپه را بسازیم.

فرصت برای اشکودا در اروپا واقعاً مناسب است زیرا این برند بسیار عاطفی و جذاب است. اشکودا دارای سنت‌هایی چون عملکردی بودن است. این خودرو یک احساس خالص است.

نام این خودرو هنوز مشخص نشده اما رقیبی برای ب‌ام‌و X4 و مرسدس GLC کوپه خواهد بود و خط سقفی شیب‌دار از مشخصه‌های آن است. سیستم تعلیق و موقعیت رانندگی این خودروی اشکودا نیز ارتفاع بالاتری خواهند داشت. انتظار می‌رود که این خودرو دارای رینگ‌های بزرگ، نمای جلوی شبیه به ساپرب و خطوطی تیز در بدنه به همراه لبه‌ی صندوق بالا باشد.

skoda-coupe-suv-04
کابین خودرو بسیار شبیه دیگر مدل‌های کنونی اشکودا و فولکس‌واگن خواهد بود اگرچه که انتظار داریم تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر و کیفیت ساخت بهتر را در این خودرو ببینیم. صفحه لمسی مرکزی احتمالاً به‌صورت استاندارد در خودرو قرار خواهد گرفت و تکنولوژی‌های ایمنی و آپشن های اطلاعات سرگرمی متعددی نیز در دسترس خواهند بود.

کابین اشکودا کودیاک
کابین اشکودا کودیاک
قدرت خودرو نیز از طیف پیشرانه‌های کنونی گروه فولکس‌واگن تأمین خواهد شد و البته گیربکس دستی و اتوماتیک DSG نیرو را به چرخ‌ها انتقال خواهند داد. احتمالاً بعدها نسخه‌ای پلاگین هیبرید نیز ارائه خواهد شد.

skoda-coupe-suv-03
سخنگوی اشکودا گفته است:

ما در آینده طیف شاسی بلندهای خود را گسترش خواهیم داد. همه‌ی مدل‌های جدید ما از نظر فضا، ارزش و کیفیت سرآمد کلاس خود خواهند بود.

به عنوان نتیجه احتمالاً این خودروی جدید صندوقی جادارتر از ب‌ام‌و X4 خواهد داشت و فضای سر و پای آن نیز قابل توجه خواهد بود. صندوق X4 دارای ظرفیت ۵۰۰ تا ۱۴۰۰ لیتری است. هرچند این خودرو بر پایه‌ی شاسی‌بلند پرچم‌دار ۷ نفره‌ای ساخته خواهد شد اما همانند ب‌ام‌و با ۵ صندلی عرضه خواهد شد.

2017-Skoda-Kodiaq-11~1
انتظار می‌رود اشکودا همانند ب‌ام‌و با فرمان تنظیم‌پذیر و حالات مختلف رانندگی عرضه خواهد شد. در آینده نیز چندین مدل جدید اشکودا از جمله شاسی بلندی ۷ نفره و نسل جدید یتی عرضه خواهند شد. امید می‌رود که با تولید مدل‌های جدید در آینده اشکودا بتواند تا سال ۲۰۲۰ به فروش جهانی ۱.۵ میلیون دستگاهی دست پیدا کند.

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (242 ديدگاه)

    امیدوارم محصولات اشکودا با قیمت منصفانه وارد بشند و بازم امیدوارم فقط در حد رویا نباشه این امید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حميد

    ۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    چقدر از ایکس شیش بی ام و الگو گرفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. FERRUCCIO LAMBORGHINI

      ۱ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      شاسی بلند کوپه یعنی همین.
      عین این که بگی هر کی سدان کوپه میسازه از CLS الگو گرفته.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. احمد باقری

    ۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    اشکودا نشون داده که میتونه به مرور زمان، پیشرفت های خوبی داشته باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا