اشکودا

مشکلات نرم‌افزاری بلای جان اشکودا اوکتاویا جدید!

واضح است که فولکس‌واگن گلف و اشکودا اوکتاویا خودروهای بسیار مهمی برای این گروه خودروسازی هستند. این دو خودرو همه‌ساله در بخش‌های بالای جداول فروش حضور دارند و بنابراین حتی کوچک‌ترین مشکل در این خودروهای کامپکت می‌تواند تأثیر زیادی روی فروش گروه فولکس داشته باشد. این غول خودروسازی این روزها با مشکلات نرم‌افزاری ست به گریبان است که اولین قربانی آن گلف و توقف عرضه‌اش بوده است. حالا هم نوبت به برادر این خودرو یعنی اشکودا اوکتاویا رسیده است.

به نظر می‌رسد مشکلی در قطعات ارتباط آنلاین این خودروهای استفاده کننده از پلتفرم MQB Evo به ویژه عملکرد تماس اضطراری آن‌ها وجود دارد. سخنگوی اشکودا گفته که این کمپانی همان اقدامات برند فولکس‌واگن را اتخاذ می‌کند. بدون تعجب باید گفت آئودی و سئات نیز در حال بررسی این مشکل هستند که آیا A3 و لئون نیز چنین مشکلاتی دارند یا خیر.

یکی از مدیران فولکس اظهار داشته این مشکل باعث شده ژرمن‌ها فروش پرفروش‌ترین خودروی خود را تا زمان بررسی کیفیت نهایی متوقف کنند. هنوز زود است که بتوان میزان خودروهای تحت تأثیر این مشکلات را مشخص کرد اما انتظار می‌رود به‌روزرسانی نرم‌افزاری این خودروها در هفته سوم ژوئن عرضه شود.

شایان ذکر است این مشکلات نرم‌افزاری تأثیری روی تولید گلف جدید ندارند زیرا فولکس‌واگن هنوز هم در حال مونتاژ این خودرو بدون اختلال در فرایند تولید است. این خودروها زمان آماده بودن نرم‌افزار جدید از آن استفاده کرده و سپس به دست مشتریان خواهند رسید.

این موانع غیرمنتظره با شیوع ویروس کرونا هم‌زمان شده است. فولکس‌واگن تازه از شر دیزل گیت خلاص شده بود که این جریان پیش آمد و حالا باید دید آینده‌ی این غول خودروسازی چگونه خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. amg 63

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (122 ديدگاه)

    چقدر چراغا عقب رو قشنگ درست کرده . جوون به این همه طراحی و قالب زنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. جواد خطر

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (255 ديدگاه)

    همیشه ایرادو خطا وجود داره ولی مهم اینه که مشکلا و ایردا شناسایی بشنو برطرف بشن و تو نسلای بعدی با ارتقاء نرم افزار کیفیتو سرویس دهی بهتر از قبل باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. MehdiTurbo

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1899 ديدگاه)

    من از طراحی داخلیش خیلی خوشم اومد خیلی خوشم اومد از این ماشین با اینکه جونم و سنم پایین ولی اگه اونجا بودم حتمن میخریدمش جوون پسند و سادست تازه این ماشین برای قشر متوسط بیشتر از مزدا و اپتیما و کمری خوشم اومد ازش
    نوک مدادیش قشنگ میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ali

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (775 ديدگاه)

    اشکودا چه رخی چه طراحی داخلی بیوتی فولی…کیفیت داشبورد و فرمون و صندلی ها از عکس معلومه…عالی..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ارسلان

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (125 ديدگاه)

    دنده ی باحالی داره … طراحیش هم خیلی جالبه یعنی تعادل رو حفظ کرده یعنی در حین اینکه شلوغش نکرده تونسته طراحی بروزی هم ازش در بیاره که اینجور طرح زدن کاره هر کسی نیست ذهن خلاق میخواد … به نظرم تعجبی نداره که پرفروش شده … توی عکسا هم کیفیت متریال خوب به نظر میاد حالا قیمتش چند هست ؟؟ من توی نت سرچ کردم به روپیه آورد ? نمیدونم گوگل فک میکنه ما هندی هستیم لابد ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. msn

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (19 ديدگاه)

    یه طراحی شیک ، کامل و اصیل اروپایی ، همه چیز در جای خود به دور از شلوغی و اغراق های متداول طراحی های غالب آسیایی.
    به نظرم طراحی اروپایی با گذر زمان جذابیت خودشو از دست نمیده؛ بر خلاف اکثر طراحی های شلوغ اسیایی که بعد از مدتی خسته کننده میشه

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا