اشکودا

معرفی اشکودا ساپرب فیس‌لیفت، تکنولوژی جدید به همراه ظاهری به‌روز

لوکس‌ترین سدان چهار درب اشکودا یعنی ساپرب یک عمل جراحی وسیع را پشت سر گذاشته است. این خودرو از چراغ‌های جلوی ماتریکس LED، سیستم‌های کمک‌راننده‌ی جدید و… سود می‌برد.


این خودروساز به تکنولوژی چراغ‌های ساپرب بسیار افتخار می‌کند. این چراغ‌ها حتی در صورتی که نوربالا باشند باعث اذیت شدن چشم دیگر رانندگان نخواهند شد. این تکنولوژی با استفاده از دوربین نصب شده روی شیشه‌ی جلو به دست آمده که خودروهای پیش رو را تشخیص داده و نوربالا را به‌صورت خودکار خاموش می‌کند.


در داخل کاسه‌چراغ‌های ساپرب نوشته‌ی نورپردازی کریستال اشکودا به چشم می‌خورد و حالت‌های متنوعی برای نورپردازی را بسته به وضعیت آب و هوایی اراده می‌کند. یک ماژول LED برای نورپایین و نوربالا، سه کلاس نوربالای LED دیگر، چراغ LED استاتیک در زمان عبور از پیچ‌ها، نوار LED نازک، دیلایت ها، ساختار LED متمایز و… در این چراغ‌ها دیده می‌شوند.


چراغ‌های عقب نیز از نوع LED بوده و طراحی آن به گونه‌ای صورت گرفته که تشخیص چراغ‌های راهنما در شب یا روز آسان‌تر خواهد بود.


طبیعتاً همه‌چیز ساپرب به چراغ‌های آن خلاصه نمی‌شود. این خودرو با نمای جلوی ارتقا یافته‌ای عرضه شده که دارای سپر جدید است. این سپر ۸ میلی‌متر دیگر به طول کلی خودرو افزوده و البته افزایش طول مدل استیشن برابر با ۶ میلی‌متر بوده است.


از دیگر تغییرات می‌توان به جلوپنجره‌ی جدید با طراحی دو میله‌ای و چراغ‌های جلوی نازک‌تر اشاره کرد. در نمای عقب نیز یک تریم کرومی افقی در پهنای صندوق حرکت کرده و نوشته‌ی جدید اشکودا نیز به چشم می‌خورد. همچنین با باز کردن درب‌ها شاهد تابیده شدن نوشته‌ی اشکودا روی زمین خواهید بود.


تکمیل کننده‌ی تغییرات ظاهری ساپرب ۲۰۲۰ استفاده از رینگ‌های ۱۸ و ۱۹ اینچی می‌باشد.


خریدارانی که به دنبال صرف مبلغ بیشتری هستند می‌توانند تریم لارین اند کلمنت را انتخاب کنند که باعث اضافه شدن عناصر کرومی روی ایربگ های پرده‌ای، رکاب‌های جانبی، سپر عقب، مه شکن‌ها و ورودی‌های هوا می‌شود. همچنین این نسخه از ساپرب به‌صورت استاندارد دارای رینگ‌های ۱۸ اینچی سفارشی و سیستم کنترل شاسی دینامیک می‌باشد.


کابین اشکودا ساپرب نیز به خاطر استفاده از عناصر کرومی در پشت آمپرها و تریم درب‌ها جزو ظریف‌ترین کابین‌های این خودروساز محسوب می‌شود. پوشش جدید صندلی‌ها به همراه تریم متمایز کنسول مرکزی و داشبورد نیز از دیگر بهبودهای این خودرو هستند.


روی صندلی‌های چرمی ساپرب دوخت‌های متضاد به چشم می‌خورد. بخش‌های ذخیره‌ای بکار گرفته نیز دارای نورپردازی خاص خود بوده و البته سیستم استارت دکمه‌ای نیز به‌صورت استاندارد بکار گرفته شده است.

مدل فول لارین اند کلمنت هم‌اکنون به‌صورت سفارشی با پوشش سقف آلکانترا هم قابل خریداری است. نوشته‌ی لارین اند کلمنت نیز در داشبورد سمت سرنشین نقش بسته است. این خودرو با پرداخت هزینه‌ی بیشتر به صندلی‌های جلوی گرم و سرد شونده و ماساژوردار مجهز خواهد شد.


جدای از تکنولوژی ماتریکس LED چراغ‌های جلو، ساپرب به‌روز شده دارای دو سیستم کمک‌راننده‌ی دیگر یعنی کروز کنترل پیش‌بینی کننده و دستیار پیشگیری از برخورد جلو با تشخیص عابران می‌باشد. سیستم اولی از تصاویر دوربین نصب شده در شیشه جلو و داده‌های سیستم ناوبری برای تشخیص محدودیت‌های سرعت و پیچ‌ها استفاده کرده و سرعت را به‌صورت خودکار تنظیم می‌کند.

دیگر تکنولوژی هوشمند این خودرو دستیار اضطراری است که به‌صورت خودکار به خودرو فرمان می‌دهد تا در مواقع اضطراری خودرو به کنار جاده حرکت نموده و حتی در صورت نیاز آن را به صورت کامل متوقف نماید. دستیار کناری هم وجود دارد که تا شعاع ۷۰ متری کار می‌کند درحالی‌که سیستم تشخیص نقاط کور سنتی حداکثر برد ۲۰ متری دارد.

اما سیستم دستیار جلو با تشخیص عابران پیاده در زمان تشخیص برخورد قریب‌الوقوع ابتدا به‌صورت بصری هشدارهایی ایجاد می‌کند اما در نهایت از ترمز استفاده خواهد کرد. نهایتاً به بوستر ترمز الکترومکانیکی جدید و پوشش‌های آئرودینامیکی در سیستم تعلیق اکسل عقب می‌رسیم که باعث بهبود پایداری خودرو می‌شوند.


ساپرب ۲۰۲۰ جدای از ویژگی‌های ایمنی جدید خود دارای تجهیزات رفاهی متمایزی نیست هست. فون باکس جدید این خودرو هم‌اکنون دارای ویژگی شارژ بوده و پشت آمپرهای کاکپیت مجازی سفارشی آن نیز با سه نوع سیستم اطلاعات سرگرمی متفاوت همراه می‌شود. این سیستم‌ها دارای صفحات نمایش ۸ و ۹.۲ اینچی هستند.

ساپرب علاوه بر نسخه‌ی پلاگین هیبریدی با ۶ پیشرانه‌ی دیگر هم عرضه می‌شود که همگی با استانداردهای یورو ۶d-TEMP همخوانی دارند.


اشکودا ساپرب فیس لیفت شده در اروپا همچنان به رقابت با خودروهایی همچنان فولکس پاسات، فورد موندئو، اوپل اینسیگنیا، مزدا ۶، پژو ۵۰۸ و رنو تالیسمان ادامه خواهد داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. ali a

    ۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (775 ديدگاه)

    کیفیت و امکانات و سیستم های ایمنی رو ببین… اینم وضعیت مملکته ماست… ساندرو استپ وی دوزاری 220 میلیون !!.. البته هر کشوری به اندازه درک وشعور و لیاقتشون اسایش و آرامش دارن…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. احمدرضا

    ۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (877 ديدگاه)

    واقعن از ماشینای اشکودا خوشم میاد
    یه جوری انگار انسانه و شخصیت داره
    انگار روح و جون داره

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. saeed

    ۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (349 ديدگاه)

    اشکودا ماشیناش عالیه اما مثل فولکس طراحیاش مخصوصا داخلیش بعد و قبل فیس لیفتو حتی معرفی نسل جدید خیلی کم تغییر میکنه و کاملا محافظه کارانس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حمیدرضا

    ۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    رو عکس اول یه لحظه فکر کردم بی ام و هست ولی باز کردم دیدم نه یه ماشین دیگست
    اشکودا بسته به قیمتش خیلی ماشین بهتری هست نسبت به برند ارزان قیت رنو یعنی داچیا البته که فلسفه دو خودرو هم با همدیگه متفاوته ولی جای این سبک خودرو در کشورهایی مثل ایران خیلی خالیه خصوصا که شنیدم در هند و چین هم دارن اشکودا رو عرضه می کنن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. رامتین

    ۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3048 ديدگاه)

    بیشک اشکودا کیفیت بالایی داره و ظاهر خیلی شسته رفته و در عین سادگی، بسیار زیباست. ای کاش در این یک دهه گذشته، بجای پژو ورنو با اشکودا که برای کشور چک هست، قرارداد می بستیم. هاچبک، سدان و کراس اورهای واقعا خوب همگی با موتور فولکس، جای تردید باقی نمیزاره.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا