اشکودا

معرفی اشکودا کاروک اسپرت‌لاین با استایل اسپرت و پیشرانهٔ قدرتمندتر

بلافاصله پس‌ازاینکه اشکودا نسخهٔ جدیدی از کراس‌اوور کامپکت کاروک خود را با نام اسکات معرفی کرد، حالا نسخهٔ اسپرتی از این کراس‌اوور را هم با نام اسپرت‌لاین (Sportline) معرفی کرده است. در ظاهر این مدل اصلاحات و تغییراتی مشابه مدل بزرگ‌تر کودیاک اسپرت‌لاین انجام گرفته که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به سپرهای بازطراحی شده و تریم مشکی در قسمت‌های مختلفی چون ریل‌های روی سقف، جلوپنجره و زه اطراف پنجره‌ها اشاره کرد. علاوه بر این، برای این مدل به‌صورت استاندارد رینگ‌های ۱۸ اینچی ارائه شده است درحالی‌که نمونه‌های ۱۹ اینچی به رنگ مشکی براق هم برای آن قابل سفارش است. مجموعهٔ این تغییرات موجب شده که ظاهر کاروک اسپرت‌لاین اسپرت‌تر از دیگر مدل‌ها به نظر برسد.

اما ویژگی‌های اسپرت این خودرو صرفاً محدود به‌ ظاهر آن نمی‌شوند چراکه اشکودا در داخل نیز صندلی‌های اسپرتی را ارائه کرده است. به گفتهٔ اشکودا، این صندلی‌ها با پارچهٔ خاصی پوشیده شده‌اند که موجب افزایش راحتی در طول روزهای گرم تابستان می‌شود؛ اما علاوه بر صندلی‌های اسپرت، اشکودا کابین کاروک اسپرت‌لاین را به ویژگی‌های اسپرت دیگری هم مجهز کرده که شامل تودوزی مشکی با دوخت متضاد، پوشش مشکی‌رنگ سقف و ستون‌ها، پدال‌های از جنس فولاد ضدزنگ، غربیلک فرمان اسپرت سه پره پوشیده شده با چرم سوراخ‌دار و نورپردازی داخلی LED می‌شود. همانند دیگر مدل‌های کاروک، برای این نسخه هم امکان سفارش صفحه آمپر تمام دیجیتالی وجود دارد. البته این صفحه آمپر دیجیتالی در نسخهٔ اسپرت‌لاین کمی خاص‌تر است به‌گونه‌ای که اطلاعات بیشتری را به نمایش درآورده و گرافیک متفاوتی هم دارد.

در بخش پیشرانه‌ها اما خریداران صرفاً می‌توانند موتورهای بنزینی و دیزلی  قدرتمندتری که برای نسخه‌های معمولی کاروک ارائه شده‌اند را برای نسخهٔ اسپرت‌لاین سفارش دهند. این موتورها شامل یک واحد ۱.۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربو با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و یک نمونهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربودیزل می‌شود که موتور دیزلی خود در دو سطح قدرت مختلف ۱۵۰ و ۱۹۰ اسب بخار قابل انتخاب است؛ اما غیر از این دو موتور، اشکودا یک پیشرانهٔ جدید ۲ لیتری بنزینی توربوشارژ با ۱۹۰ اسب بخار قدرت را هم صرفاً برای مدل اسپرت‌لاین ارائه کرده است تا این مدل از لحاظ پیشرانه هم با دیگر مدل‌های کاروک تفاوتی داشته باشد. بسته به نوع موتور، انتقال نیرو هم توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا یک نمونهٔ هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه صورت می‌گیرد. مدل‌های ارزان‌تر این خودرو به‌صورت دیفرانسیل جلو ارائه می‌شوند اما با پرداخت مبلغی بیشتر می‌توان از سامانهٔ چهارچرخ محرک هم لذت بُرد. هردو نسخهٔ اسکات و اسپرت‌لاین اشکودا کاروک برای اولین بار در نمایشگاه پاریس به نمایش درخواهند آمد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا