اشکودا

معرفی رسمی کراس اوور اشکودا کامیک 2019

پس از انتشار تیزرهای بسیار سرانجام اشکودا کامیک رونمایی شد. البته نباید این خودرو را به همان کامیک معرفی شده در بازار چین اشتباه گرفت چراکه این یکی بسیار سطح بالاتر از نسخه‌ی چینی بوده و برای مشتریان اروپایی تدارک دیده شده است. این خودرو تفاوت‌های ظاهری زیادی در مقایسه با کاروک و کودیاک داشته تا بتواند مشتریان جوان را جذب کند.


کامیک تیزتر از برادران بزرگ‌تر بوده اما آرایش چراغ‌های جلو تغییر کرده چراکه چراغ‌های نازک بالایی به عنوان دیلایت و راهنما عمل می‌کنند. چراغ‌های زیرین هم در واقع چراغ‌های اصلی هستند بنابراین ترکیب آن در مقایسه با کاروک و کودیاک تغییر کرده است. در نمای عقب هم چراغ‌هایی را می‌بینیم که ظاهر لوکس‌تری ایجاد کرده‌اند.


اگرچه در تیزرها و اسکچ های طراحی منتشر شده توسط اشکودا رینگ‌های بزرگ و باابهتی را می‌دیدیم اما بزرگ‌ترین رینگ‌های قابل سفارش برای کامیک از نوع ۱۸ اینچی هستند. این کراس اوور طول ۴.۲۴ متری و ظرفیت بار ۴۰۰ لیتری داشته و البته با تا کردن صندلی‌های عقب این میزان فضا به ۱۳۹۵ لیتر افزایش می‌یابد. اشکودا تأکید زیادی روی جاداری کابین داشته و گفته که فاصله‌ی ۷۷ سانتی‌متری بین نیمکت عقب و بخش پشتی صندلی‌های جلو وجود دارد.


چیز زیادی نمی‌توان درباره‌ی کابین گفت چراکه در طراحی آن از هاچبک کامپکت اسکالا الهام گرفته شده است. باید گفت مدل‌های فول تر کامیک را می‌توان با پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی سفارش داد و صفحه لمسی سیستم اطلاعات سرگرمی نیز ابعاد ۶.۵، ۸ یا ۹.۲ اینچی دارد. سیستم‌های ایمنی متنوعی هم در دسترس هستند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به دستیار حفظ خودرو بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی و ترمز اضطراری خودکار اشاره کرد.


نیروبخش اشکودا کامیک جدید پیشرانه‌های معمول گروه فولکس‌واگن است. این لیست با پیشرانه‌ی ۳ سیلندر ۱ لیتری توربویی آغاز می‌شود که قدرت ۱۱۵ اسب بخاری دارد. قلب آهنین ۱.۵ لیتری هم با قدرت ۱۵۰ اسب بخار در دسترس است. قلب آهنین ۱.۶ لیتری دیزلی با قدرت ۱۱۵ اسب بخاری و حتی نمونه‌ی دوگانه‌سوز CNG هم در دسترس می‌باشد. با پرداخت هزینه‌ی اضافی می‌توان گیربکس DSG سفارشی را انتخاب کرد. کامیک منحصراً به صورت دیفرانسیل جلو عرضه خواهد شد بنابراین دوستداران سیستم چهار چرخ محرک باید به دنبال گزینه‌های دیگری همچون اوپل موکا X باشند.

اشکودا کامیک اروپایی برای اولین در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۹ معرفی عمومی شده و فروشش نیز از اواخر سال جاری شروع خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. مسعود

    ۸ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (222 ديدگاه)

    سبک طراحی اکثر کاراش خیلی شبیه محصولات فولکس واگن هست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا